دانلود و خرید کتاب تیفوس ژان پل سارتر ترجمه قاسم صنعوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تیفوس اثر ژان پل سارتر

کتاب تیفوس

معرفی کتاب تیفوس

فیلم‌نامه «تیفوس» اثر نویسنده و فیلسوف فرانسوی، ژان پل سارتر است. تیفوس در مالزی همه‌گیر شده و مردم در حال مرگ اند. پرستار جوانی به نام نلی برای مراقبت از بیماران بیمارستانی داوطلب می‌شود. او در رفت‌و امد به بیمارستان با ژرژ دکتری که تبدیل به ولگردی خیابانی شده است، آشنا می‌شود. با اندکی جستجو می‌فهمد که پزشک به دلیل اشتباهی که در گذشته کرده است از طبابت دست کشیده و دچار سرخوردگی است اما شرایط ایجاب می‌کند که او پزشک را به طبابت برگرداند. این کتاب علاوه بر داشتن پرداختی گزنده و تأثیرگذار، به مسائل نژادی و استعمار، داستان عاشقانه‌ای پرفراز و نشیب و همچنین، حکایتی هستی‌گرایانه درباره ارزش‌ها و ضدارزش‌های اخلاقی می‌پردازد و شاباهت‌های زیادی با «طاعون» آلبر کامو دارد: (صحرایی سنگی. نما از بالا. راهی به زحمت کشیده شده در دل صحرا. اتوبوس، خیلی کوچک، در حال پیش‌آمدن، در انتها دیده می‌شود. (نما از خیابانی خلوت. خانه‌های کوچک کم‌ارتفاع کاه‌گلی. دوربین تا وسط خیابان پیش می‌رود. تمام درها به اتاق‌هایی تاریک و خالی باز هستند. دوربین به یکی از خانه‌های کوچک نزدیک می‌شود که درش بسته به‌نظر می‌رسد. در ناگهان از داخل هل داده می‌شود، به دیوار می‌خورد، سگی زوزه‌کشان از خانه فرار می‌کند.) (عوعوِ سگ. این عوعوها سبب می‌شوند سگ‌های دیگری از جاهای مختلف شهر، یک‌صدا به آن‌ها پاسخ دهند.) (بازاری پوشیده از جگن. آفتاب از لای جگن‌ها و تاک‌ها می‌گذرد، لکه‌های آفتاب روی زمین. دوربین در بازار پیش می‌رود. میوه‌ها زمین را پوشانده‌اند. پارچه‌های درهم‌وبرهم روی یک بساط. یک بساط دیگر: کوهی از انجیرهای وحشی. یک گربهٔ خیلی لاغر روی بساط از پشت میوه‌ها می‌گذرد. ریزش کوه انجیر. میوه‌ها از روی بساط می‌ریزند و روی زمین می‌غلتند. دوربین یکی از میوه‌ها را که از کنار بساطی غرقِ تاریکی می‌غلتد، دنبال می‌کند. کاملاً نزدیک جایی که میوه از حرکت باز مانده، یک پای برهنه و بی‌حرکت. نما از پای برهنه.)
معرفی نویسنده
عکس ژان پل سارتر
ژان پل سارتر
فرانسوی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۸۰

در ۲۱ ژوئن سال ۱۹۰۵ در پاریس به دنیا آمد. حاصل ازدواج و رابطه یک افسر نیروی دریایی فرانسه با زنی از طبقه ممتاز؛ اما ژان پل سارتر فرصت چندانی برای درک حضور پدر نداشت. سوغات پدر در یکی از سفرهایش به هند و چین، تب بود. تبی عجیب که دست آخر باعث مرگ او شد تا پسرک عزیزدردانه پانزده‌ماهه بماند و مادری که بعد از این اتفاق تصمیم به ترک پاریس گرفت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
همه دوستم دارند. وقتی از من بچشند، مثل مادهٔ مخدر است، دیگر نمی‌توانند از من بگذرند.
پویا پانا
کسی به آدم غمزده احتیاج ندارد.
پویا پانا
از کسانی که مؤدب نباشند بیزارم، آن‌ها من را از خود بی‌خود می‌کنند. می‌بینی، داری یک‌اشتباه بزرگ می‌کنی: من را عصبانی می‌کنی، آن‌وقت دیگر اختیار از دستم در می‌رود.
پویا پانا
زن‌های خوب این‌طورند! جلوِ مردها خودشان را مهم می‌گیرند، ولی جلوِ سگ‌ها نه.
پویا پانا
شما آدم‌های اهل خوبی باید به‌نحو ابلهانه‌ای خودپسند باشید.
pejman
باید بدانید که انسان وقتی از گرسنگی می‌میرد هیچ‌چیز نمی‌تواند بخواهد.
pejman
آدم‌ها هیچ‌وقت به‌قدر کافی با هم مهربان نیستند.
pejman

حجم

۱۲۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۳ صفحه

حجم

۱۲۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۳ صفحه

قیمت:
۸۲,۰۰۰
تومان