دانلود و خرید کتاب شور زندگی | زندگینامه ونگوگ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شور زندگی؛ داستان پرماجرای زندگی ون گوگ اثر اروینگ استون

کتاب شور زندگی؛ داستان پرماجرای زندگی ون گوگ

معرفی کتاب شور زندگی؛ داستان پرماجرای زندگی ون گوگ

کتاب شور زندگی یکی از معروف‌ترین آثار اروینگ استون است که به شرح زندگی و احوالات وینسنت (ونسان) ونگوگ پرداخته است. این کتاب داستان زندگی نقاشی است که دنیا را با نگاهی متفاوت می‌دید. انتشارات نشانه این اثر را با ترجمه‌ی مارینا بنیاتیان منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی این کتاب را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید. برای آشنایی با شیوه‌ی خرید کتاب شور زندگی می‌توانید راهنمای خرید و پرداخت آنلاین در بخش سوالات متداول را مطالعه کنید.

درباره کتاب شور زندگی؛ داستان پرماجرای زندگی ونگوگ

شما در کتاب شور زندگی با داستانی مواجه خواهید شد از مردی که دنیا و مردمان آن را با نگاهی متفاوت می‌دید. در سرش خیالات بسیاری داشت و تنها راه آرامش فکری را در نقاشی یافت. ونگوگ انسانی عجیب و خاص بود. نابغه‌ای که برای انسان‌های اطرافش قابل درک نبود.

اروینگ استون، نویسنده‌ی کتاب، تلاش بسیاری کرد تا وقایع پیرامون این نقاش بزرگ را مستند و دقیق بیان کند. او برای این کار به نامه‌هایی که ونسان برای برادرش، تئو، نوشته بود مراجعه کرد و توانست اطلاعات بسیار خوبی را گردآوری کند. البته فقط به نامه‌ها بسنده نکرد و تحقیقات مفصلی پیرامون زندگی پرفراز ونشیب ون‌گوگ انجام داد.

با خواندن کتاب داستانی زندگینامه ونگوگ درمی‌یابیم که او زندگی بسیار سخت و طاقت‌فرسایی داشته است. هیچ‌گاه نتوانست درآمد مناسبی داشته باشد و در کمال ناباوری در زمان حیاتش فقط یک تابلو از او به قیمت چهارصد فرانک به فروش رفت. «تاک سرخ» عنوان تابلویی بود که بین بیش از هزار نقاشی ونگوگ شانس فروخته شدن در زمان حیاتش را پیدا کرد. شاید افرادی که در کنار این نقاش بزرگ زیستند و چهره‌ی او را بارها دیدند هرگز تصور نمی‌کردند روزی او یکی از بزرگ‌ترین نقاشان جهان به شمار برود. همان شخصی که مورد بی‌مهری و بی‌توجهی عده‌ی بسیاری بود.

ونگوگ در زمان حیاتش بی‌نام و نشان زیست. تنها یار همیشگی او برادرش تئو بود که هرازچندگاهی برای ونسان پول می‌فرستاد و او را هرگز فراموش نکرد. ونگوگ انسانی عجیب بود. او هرگز خود را هنرمند نخواند، بلکه از خود به‌عنوان یک «کارگر» نام می‌برد.

محمدعلی اسلامی ندوشن، که یکی از قدیمی‌ترین ترجمه‌های کتاب شور زندگی را انجام داده در مقدمه‌ی کتاب آورده است: «ونگوگ یکی از کسان کمیابی بود که سفر زندگی را از طریق شاهراه در پیش نمی‌گیرند، یعنی جاده‌ای که کوفته شده و قافله‌ی بشریت عادی، آن را می‌پیماید و آرام‌آرام و بی‌دغدغه‌ی گم‌شدنی به پایان می‌رساند. مردانی چون ونگوگ به کوره‌راهی باریک و سنگلاخ پای می‌نهند.»

بسیاری از احوالات درونی و افکار این نقاش بزرگ سده‌ی نوزده را می‌توان در نامه‌هایش به برادرش یافت. او در نامه‌ای برای تئو نوشت: «گاهی چنین احساس می‌کنم که سوار بر کشتی‌ای هستم که در کام طوفان است. این هنگامی است که دغدغه‌ها و غم‌ها بیش از حد به من روی می‌آورند. باری، اگرچه می‌دانم که دریا خطرهایی پیش می‌آورد و در آن بیم غرق شدن می‌رود، با این همه دریا را خیلی دوست دارم و مقابل خطرهای آینده احساس آرامش می‌کنم.»

کتاب شور زندگی یکی از بهترین منابع برای شناخت نقاش کاربلدی است که در زمان حیاتش شناخته نشد و در گمنامی جهان را ترک کرد. این اثر برای اولین بار در سال ۱۹۳۴ منتشر شد و به‌سرعت در بین مخاطبان محبوب گردید. منتقدان بسیاری از این شاهکار تعریف کردند و کتاب را یک موفقیت بزرگ به حساب آوردند. چندین میلیون نسخه از آن به فروش رفت و به یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های زندگی‌نامه تبدیل شد.

خرید و دانلود کتاب شور زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

همه‌ی آنها که به خواندن زندگی‌نامه‌ی افراد مشهور علاقه‌مندند، دوستداران ونگوگ، افرادی که حتی فقط یکی از تابلوهای این نقاش بزرگ را دیده و با خود فکر کرده‌اند پشت این نقاشی چه فکر و ذهنیتی نهفته بود؟

چرا باید کتاب شور زندگی با ترجمه مارینا بنیاتیان را بخوانیم؟

خواندن این کتاب باعث می‌شود با زندگی یکی از بزرگ‌ترین نقاشان جهان آشنا شویم. فردی که در زمان حیاتش روزگار سختی را می‌گذارند، ولی هرگز دست از کشیدن برنداشت. با ورق زدن صفحات کتاب از رنجی که ونگوگ کشید می‌خوانیم و با روزگار مردی که فهمیده نشد، چون زیاد می‌فهمید، آشنا می‌شویم. شاید تا به حال فقط با شنیدن نام ونگوگ به یاد چند اثر معروفش می‌افتادیم، ولی پس از خواندن کتاب شور زندگی می‌توانیم با این مرد بزرگ بیشتر و عمیق‌تر آشنا شویم.

درباره ونسان ونگوگ

وینسنت ونگوگ در ۳۰ مارس سال ۱۸۵۳ متولد شد. او در خانواده‌ای متوسط زندگی کرد و مدتی به‌عنوان فروشنده‌ی آثار هنری به کار مشغول شد. در جوانی تصمیم گرفت خود را غرق در مذهب کند و به همین دلیل راه کشیکش شدن را در پیش گرفت. بعد از مدتی به‌عنوان مبلغ مسیحی، راهی معدن زغال سنگی در بلژیک شد تا برای کارگران از دین بگوید. در همان‌جا بود که کم‌کم دست به قلم نقاشی برد و طرح‌هایی از مردم معمولی کشید. بعد از سفر به فرانسه و آشنایی با امپرسیونیسم، میل او به کشیدن نقاشی بیشتر شد و راه خود را یافت. ونگوگ تازه متوجه شده بود که راه سیراب شدن ذهن و فکرش کشیدن نقاشی و دست بردن به قلم‌مو است. پس از اینکه به جنوب فرانسه رفت خود را وقف نقاشی کرد و تا زمان مرگش از این کار دست نکشید. مرگی که برای بسیاری هنوز پر از ابهام و سؤال است. هنوز هم برخی معنقدند ونگوگ خودکشی نکرده است. اما چیزی که مشخص است او در ۲۹ ژوئیه‌ی سال ۱۸۹۰ در گمنامی و تنگدستی درگذشت.

آخرین اثری که از این نقاش بزرگ برجای مانده است مربوط به زمان کوتاهی پیش از مرگ اوست. او در ژوئیه‌ی ۱۸۹۰ تابلوی «گندم‌زار با کلاغ‌ها» را کشید.

نقاشی گندم‌زار با کلاغ‌ها

مزار این نقاش بزرگ در کنار برادرش، تئو، در گورستان شهر اورسوراواز قرار دارد.

از او آثار برجسته‌ی بسیار به جا مانده است که از معروف‌ترین آنها می‌توان به تابلوی «رولن پستچی» فورریه‌ی ۱۸۸۹، «گل‌های آفتابگردان» آگوست ۱۸۸۸، «پرتره‌ی تئو» ۱۸۸۷، «شب پرستاره» ۱۸۸۹، «خودنگاره‌ی نقاش» ژانویه‌ی ۱۸۸۸ اشاره کرد.

اقتباس‌ها از این کتاب

با اقتباس از کتاب شور زندگی فیلمی با همین عنوان به کارگردانی وینسنت مینلی با بازی کرک داگلاس در سال ۱۹۵۶ ساخته شد که توانست جایزه‌ی اسکار را نصیب خود کند.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره شور زندگی

آمازون: «هیچ رمان دیگری از زندگی یک مرد بزگ تا این حد برای نسل‌های متمادی، مردم آمریکا را مجذوب خود نکرده است.»

نیویورک تایمز: «داستانی از قدرتی طاقت‌فرسا.»

کریستین ساینس: «هر کس که این کتاب را بخواند تمام حقایق مهم در مورد زندگی نقاش را به دست خواهد آورد. تصویری شاعرانه و تأثیرگذار.»

ورود به بازار کتاب ایران و ترجمه‌های فارسی

کتاب شور زندگی برای اولین بار در سال ۱۳۳۸ و با عنوان «سوز زندگی» توسط محمدعلی اسلامی ندوشن ترجمه و روانه‌ی بازار شد. پس از آن نشرهای مختلف با ترجمه‌های متفاوت اقدام به انتشار این کتاب ارزشمند نمودند. نشر نگاه کتاب را با ترجمه‌ی ابوالحسن تهامی روانه‌ی بازار کرد. مارینا بنیاتیان شور زندگی را برای انتشارات نشانه ترجمه کرد. مترجم نشر سمیر نیز غلامحسین اعرابی است و نشر امیرکبیر نیز این کتاب را با ترجمه‌ی محمدعلی اسلامی ندوشن منتشر کرده است.

درباره اروینگ استون

اروینگ استون در ۱۴ ژوئیه‌ی سال ۱۹۰۳ در سانفرانسیسکو متولد شد. هفت‌ساله بود که با واقعیت جدایی والدین مواجه شد و پس از آن وقتی سال آخر دبیرستان را می‌گذراند با ناپدری خود آشنا شد. او نام خانوادگی خود را به «استون» نام خانوادگی ناپدری‌اش تغییر داد و پس از آن با این نام شناخته شد. استون در سال ۱۹۲۳ مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، گرفت. چند سال بعد، زمانی که موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد خود شد در همان دانشگاه توانست به‌عنوان دستیار تدریس زبان انگلیسی مشغول به کار شود. استون را با زندگی‌نامه‌هایی که نوشته است می‌شناسند. او برای هرکدام از رمان‌هایش وقت و انرژی بسیاری صرف کرد و تحقیقات فراوانی انجام داد. یکی از معروف‌ترین آثارش کتاب شور زندگی است که در بین مخاطبان آمریکایی محبوبیت بسیاری دارد. اما به غیر از این کتاب او زندگی‌نامه‌ی میکل آنژ با عنوان «عذاب و خلسه» را هم در کارنامه‌ی خود دارد. این نویسنده‌ی بزرگ در ۲۶ اوت سال ۱۹۸۹ درگذشت.

افتخارات اروینگ استون

اروینگ استون در طول زندگی هنری‌اش توانست دکتری افتخاری ادبیات از دانشگاه برکلی را دریافت کند. همچنین جایزه‌ی کتاب باشگاه مشترک‌المنافع کالیفرنیا و جایزه‌ی بشقاب طلایی (۱۹۷۱) آکادمی دستاوردهای آمریکا را نیز از آن خود کرد.

بخشی از متن کتاب شور زندگی

– خوب پس نمی‌‌شه بیست و پنج فرانک بهم قرض بدین؟ من واقعا به این پول احتیاج دارم! حتی یه تیکه نون بیات هم تو خونه ندارم. وایسن برووخ با شادمانی دست‌هایش را بهم مالید و گفت: خوبه! خوبه! درست همونی که احتیاج داری! برات عالیه. با این وضع ممکنه بتونی یه نقاش از آب در بیای. ونسان پشتش را به دیوار تکیه داد. چنان ضعیف شده بود که نمی‌توانست بدون تکیه گاهی سرپا بایستد. – گرسنگی کشیدن چه چیزش عالیه؟ – ون گوگ، گرسنگی می‌تونه برات بهترین چیز تو این دنیا باشه. باعث می‌شه رنج بکشی. – چرا این قدر دوست دارین ببینین من دارم رنج می‌کشم؟ وایسن برووخ بر روی تنها چارپایه ای که در کارگاهش بود نشست. پاهایش را به روی هم انداخت و قلم مویش را که آغشته به رنگ قرمز بود به طرف آرواره ونسان نشانه گرفت. – برای اینکه ازت یه هنرمند واقعی می‌سازه. هرچه بیشتر زجر بکشی بیشتر قدر می‌شناسی. این آشیه که همه هنرمندهای درجه یک اونو خوردن. یه معده خالی بهتر از یه معده پره ون گوگ و یه دل شکسته بهتر از یه دل بشاش! هیچ وقت اینو فراموش نکن! – این حرف ها همش شر و وره وایسن برووخ، خودت هم اینو می‌دونی. وایسن برووخ چندبار قلم مویش را به طرف ونسان تکان داد و گفت: – ون گوگ اون کسی که هرگز مفلوک و بدبخت نبوده، چیزی برای نقاشی کردن نداره. خوشی فقط مخصوص حیوون هاست، فقط برای گاوها و تاجرها خوبه. چیزی که باعث شکوفا شدن یه هنرمند می‌شه درد و رنجه؛ اگه تو گرسنه، مایوس و بدبختی، برو خدا رو شکر کن، چون که خدا در رحمتش رو برات باز کرده! – فقر انسان رو نابود می‌کنه. – بلع فقر ضعفا رو نابود می‌کنه ولی نه آدم‌های پر صلابت رو! اگه فقر بتونه تو رو از پا در بیاره پس تو آدم ضعیفی النفسی هستی و حقته که کله پا بشی.

نظرات کاربران

farimah~
۱۳۹۹/۰۶/۰۶

سلام خواهش میکنم این کتاب رو توی قسمت بینهایت بزارید

آسمان
۱۳۹۹/۰۶/۰۶

واقعاً تاثیر گذار هست. از وقتی که این کتاب رو خوندم واقعاً دیدگاهم به هنر و هنرمند واقعی تغییر کرد. روحش شاد. خودش و برادرش که چقدر بی دریغ و دلسوز ازش پشتیبانی کرد و دوستش داشت. اوج عواطف انسانی..

...love
۱۳۹۹/۰۶/۲۴

از هاله های فضایی و محیر العقولی که دور امثال داوینچی و ... است، بگذریم، به عقیده من عجیب ترین نقاش، ونگوگ است و تمام. کسی که شاید کار عجیبی نکرده است. در طول حیاتش آنچنان محبوب نبود. ولی عجیب

- بیشتر
محمدرضا
۱۳۹۹/۰۳/۰۴

اگه بره تو بینهایت عالی میشه...

bit
۱۳۹۹/۰۵/۲۸

قلبم به درد اومد، قبلاً همه این اتفاقات زندگی ونسان رو خونده بودم، بصورت جسته گریخته، دوتا از فیلم هاشو دیده بودم، واقعا مشکلات ما نقاش ها رو خیلی خوب بیان کرده. حتی قبل از اینکه شور زندگی رو بخونم

- بیشتر
شکوفه
۱۳۹۹/۱۱/۲۶

کتاب خوبی بود اما چون pdfبود برای خوندنش اذیت شدم

negar
۱۳۹۹/۱۰/۲۵

بدون اغراق میگم، تاثیر گذار ترین کتاب زندگیم بود.. زندگینامه نقاش شوریده هلندی ونسان این کتاب کتابی بسیار تلخ است، سرشار از رنج سرشار از درد سرشار از سختی، آدمی که فقط توی زندگیش در رنج و سختی زندگی کرد درد هایی

- بیشتر
مایلزِ آلاسکا
۱۴۰۱/۰۵/۱۴

فوق العادستتتتتت اصلا فکر نمیکردم ونگوگ همچین سرگذشتی داشته باشه و اینقدر انسان خوش قلبی باشه!

غزل
۱۳۹۹/۰۵/۳۱

کتاب چاپی آخرش نقاشی های ونگوگ رو هم ضمیمه کرده و قسمت مشخصات هم درج شده که کتاب مصور هست الان که خرید کردم میبینم اینجا نقاشی هارو نداره لطفا اضافه کنید و اینکه نسخه pdf چون تنظیم نور نداره

- بیشتر
مریم
۱۳۹۹/۰۳/۲۶

کتاب متن جذاب و پرکششی دارد. روان و خوب ترجمه شده و اگرچه ونسان ون گوگ سرنوشت و زندگی پر رنج و غم انگیزی دارد ولی مطالعه این کتاب بسیار عالی است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۰۰ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۰۰ صفحه

قیمت:
۲۲۰,۰۰۰
تومان