دانلود و خرید کتاب معنای نشانه ها حوری دهقان شاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معنای نشانه ها اثر حوری دهقان شاد

کتاب معنای نشانه ها

معرفی کتاب معنای نشانه ها

چاپ دوم کتاب معنای نشانه ها نوشتهٔ حوری دهقان شاد و فرهاد فخرایی است. انتشارات نشانه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به دیدگاه «سوسور» و «لوتمن» در رمان «طاعون» پرداخته است.

درباره کتاب معنای نشانه ها

کتاب معنای نشانه ها (چاپ دوم) حاوی دیدگاه «فردینان دو سوسور» و «یوری میخائیلوویچ لوتمن» دررابطه‌با نشانه‌های حاضر در رمان مشهور «طاعون» به قلم آلبر کامو است؛ رمانی که در سال ۱۹۴۷ میلادی نوشته شد. مطالب این کتاب در ۴ فصل تدوین شده که عنوان آن‌ها به‌ترتیب عبارت است از «نظریات و مبانی بنیادی مفهوم»، «مؤلفه‌های جامعه‌شناختی پاندمی طاعون و توصیف آن در رمان طاعون»، «نشانه‌شناسی فرهنگی رمان طاعون» و «نتیجه‌گیری». این اثر، رمان طاعون را بر مبنای متدولوژی نشانه‌شناسی فرهنگی مبتنی بر الگوی ساختارگرایانهٔ «فردینان دو سوسور» بررسی کرده است. هدف از این واکاوی، رفتن به‌سمت استخراج مفاهیم، ارتباط دال و مدلولی و بازنمایی تغییرات گفتمانی عناصرِ به کار گرفته‌شده در متن رمان بوده است؛ این کتاب همچنین عناصرفرهنگی و پارادوکس‌های برآمده از قیاس جامعه و انسان پیشاطاعون و طاعون‌زده و پساطاعون را در چارچوب نظریه‌های مکتب فرهنگی «تارتو مسکو» و الگوی متداول نشانه‌شناسی فرهنگی «یوری میخائیلوویچ لوتمن» بررسی کرده است.

نشانه‌شناسی علمی است که انواع نشانه‌ها، عوامل حاضر در فرایند تولید و مبادله و تعبیر آن‌ها و نیز قواعد حاکم بر نشانه‌ها را بررسی می‌کند و نشانه چیزی است که بر غیرِ خود دلالت دارد. دانش نشانه‌شناسی بررسی معناسازی، فرایند شکل‌گیری نشانه‌ها و فهم ارتباطات معنادار است. این شاخه از علوم انسانی، شامل مطالعهٔ ساخت و شکل‌گیری نشانه‌ها، اشارات، دلالت‌ها، نام‌گذاری‌ها، قیاس‌ها، تمثیل‌ها، استعاره‌ها و رمزگان‌های ارتباطی است. نشانه‌ها بر پایهٔ روش یا رمزگان موردبهره برای انتقالشان دسته‌بندی می‌شوند که می‌تواند آواهای خاص، علامت‌های الفبایی، نمادهای تصویری، حرکات بدن یا حتی پوشیدن یک لباس ویژه باشد.

خواندن کتاب معنای نشانه ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ نشانه‌شناسی فرهنگی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معنای نشانه ها

«گفتمان‌های موجود در ساختار فرهنگی هر جامعه به هنگام تقابل با فرهنگ دیگر، دست به تولید متنهایی می زنند که گاه می توانند با واقعیت‌های زندگی زیسته‌ی مردم ناهماهنگ باشند. پاندمی، شیوع بیماری است که به عنوان یک نامتن جامعه را در شرایط تقابل گفتمانی قرار می دهد. رسوخ این نافرهنگ، عناصر درون جامعه را وادار به تولید متنی متفاوت می کند و ممکن است تا آنجا پیش رود که متن و واقعیت یک ساختار فرهنگی را تغییر دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان