دانلود و خرید کتاب در باب ماهیت جنگ کارل فون کلاوزویتس ترجمه مرضیه خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب در باب ماهیت جنگ

«کارل فون کلاوزِویتس» نویسنده‌ی کتاب، یک جنگ نگار است. او را در تاریخ «فیلسوف جنگ» می‌نامند. این نویسنده در زمان ناپلئون می‌زیست، به همین دلیل بسیار تحت تاثیر فضای آن دوره و انقلاب فرانسه بود. او جنگ را حاصل سیاست می‌دانست. در جایی از متن کتاب اشاره می‌کند که:‌ «سیاست زهدانی است که طفل جنگ را درون خود می‌پروراند.» ‌او به جنگ به عنوان یک فعالیت سیاسی-اجتماعی نگاه می‌کند و هرگز در متن کتاب این دو را از هم جدا نکرده است. کتاب «در باب ماهیت جنگ» یک اثر مهم برای جنگ است. نویسنده در آن به تحلیل و تفسیر انقلاب فرانسه و جنگ‌های ناپلئونی می‌پردازد و آن‌ها را از زاویه‌های مختلف بررسی می‌کند. به طور کلی موضوع این کتاب طرح نظریه‌هایی در باب جنگ، همچون نظریه‌ «هنر جنگ» و بحث درباره آنها است.
آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟
جوزف نای
آموزش سیاسی جلد ۲
جواد قربانی آتانی
مبانی سرمایه‌داری
دیوید کوتس
پیش‌داوری
مرضیه خسروی
خیانت‌ها
سیما زائر رفیعی
شهریار
نسرین مجیدی
سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات
هانس هرمان هوپ
دموکرات‌ها! سخنگوی جمهوری‌خواهان نباشید (زبان، گفتمان و رفتارشناسی آرای عمومی)
جرج لاکوف
مبانی نظری احزاب سیاسی
عباس شادلو
تاریخ قرن هجدهم (انقلاب کبیر فرانسه)
آلبر ماله
تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد دوم؛ ۱۹۹۰ ـ ۱۹۲۹
مایکل چارلز هوارد
استبداد الهی
ضیاءالدین ضیائی
طلوع آزادی
ویلیام ادوارد برهارت دوبوا
پاشنه‌ی آشیل سرمایه‌داری؛ پول کثیف و چگونگی احیای نظام بازار آزاد (جلد اول)
ریموند بیکر
مگناکارتا
دیوید استارکی
چین؛ مرد کوچک با گام‌های بزرگ (پیشگامان نوسازی آسیا ۴)
دیوید اس. جی گودمن
دموکراسی: مقدمه‌ای بر انتخاب عمومی
جان پاتریک گانینگ
سقوط ۱۱۷۷؛ روایتی تازه درباره‌ی همانندی تمدن ما و تمدن‌های ۳ هزار سال پیش
اریک اج. کلاین
اقتصاد سیاسی، جنگ و انقلاب؛ بررسی سیر دگرگونی در منطقه خلیج‌فارس
انوشیروان احتشامی
goebbels؛ وزیر تبلیغات آلمان نازی
حسن شریفی

نظرات کاربران

مهدی
۱۳۹۷/۰۵/۱۰

مدتها بود که دنبال این کتاب بودم . حتی چند باری خواستم متن اصلی رو بخونم اما ثقیل بودن متن و کمبود وقت نمی‌ذاشت. ممنونم از مترجم گرانقدر و طاقچهٔ عزیز.

آرمین
۱۳۹۸/۰۱/۰۸

ترجمه‌ی دقیقی ندارد. احتمالا از ترجمه‌ی انگلیسی کلنل گراهام برای برگردان به فارسی استفاده کرده. مثلا در متن اصلی publicist آمده که مترجم سیاستمدار ترجمه کرده و یا countless را متعدد. اگر کسی متن دقیق براش مهم است این ترجمه

- بیشتر
محمد مهدی
۱۴۰۱/۰۲/۳۱

در کنار ضعفهای مختلف دیگه ترجمه، یک نکته مهم که به اون اشاره نشده، نسخه منبع ترجمه هست که بیش از ۳۰۰ یا حتی ۴۰۰ صفحه است. سوال اینه که چطور ترجمش ۱۰۰ صفحه شده؟

🍃بانو🌼
۱۳۹۷/۰۹/۳۰

ترجمه عالی بود. دنبال این کتاب بودم ممنون از طاقچه🌹🌷

عماد
۱۴۰۲/۱۰/۲۳

کتابی کامل از یک شخصیت نظامی کامل ، ولی متاسفانه خیلی بد ترجمه شده ، جمله بندی ها نامرتب و خیلی سخت قابل درک و فهم هستند

Arman Mohammadi Yazdi
۱۴۰۱/۰۱/۲۷

این از بدترین ویژگی‌های طاقچه است که صفحه‌ی مشخصات کتاب رو نمی‌ذاره اول کتاب. واقعاً واقعاً فاجعه است. متاسفم براتون.

مصطفی احمدی
۱۳۹۹/۰۴/۱۷

به نظرم نویسنده خیلی خوب ماهیتِ جنگ رو ارزیابی میکنه و به تصویر میکشه، جنگ علم نیست، جنگ هنر است، ولی باز هنر نیست، به نظر ترکیبی از این دوست که علم وقتی که باید تبدیل به عمل بشه ترکیبه

- بیشتر
کاوه
۱۳۹۷/۰۶/۱۱

یک کتاب مرجع در علوم نظامی کلاسیک

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
جنگ چیزی جز یک دوئل در ابعاد بزرگ نیست.
سیّد جواد
پیروزی در جنگ هرگز قطعی نیست.
سیّد جواد
او همچنین اعتقاد دارد که پیروی سیاست از امور نظامی برخلاف عقل است. زیرا این سیاست است که اعلان جنگ کرده و همواره به صورت مغز اصلی به شمار می‌رود، در حالی که جنگ به طور صرف وسیله‌ای بیش نیست و عکس آن صادق نیست. در نتیجه پیروی ارتش از امور سیاسی تنها شکل ممکن به شمار می‌رود.
ashkan.isu
جنگ نوسان قدرتی است با شدت و ضعف متغیر که بالطبع این فشار را با سرعت‌های مختلفی اعمال می‌کند-به عبارت دیگر، جنگ برای دست یافتن به اهداف خود با سرعت‌های متفاوتی به پیش می‌رود اما همیشه آن قدر طول می‌کشد که بتواند پذیرای نیروهای خارجی که در این مسیر بر آن وارد شده و باعث جهت دهی‌اش می‌شوند، باشد؛ کوتاه آنکه، جنگ مهیای پذیرش اراده هدایتگر خود می‌باشد.
کاربر ۳۶۶۰۰۹۲
۲. تعریف من قصد ورود به تعاریف جنگی غامضی که توسط سیاستمداران کاربرد دارد، را نداشته و مستقیما به سر اصل موضوع که همانا دوئل است، می‌روم. جنگ چیزی جز یک دوئل در ابعاد بزرگ نیست. دوئل‌های متعدد اساس یک جنگ هستند، اما برای آن که تصویری کلی از آن داشته باشیم می‌توان از مثال دو کشتی‌گیر بهره برد. هر یک از کشتی‌گیرها تلاش می‌کند با استفاده از توان جسمانی خود دیگری را وادار به قبول اراده خود نماید: هریک از آن‌ها سعی می‌کند حریف خود را در موقعیتی قرار دهد که قادر به مقاومت بیشتر نباشد. به این ترتیب جنگ، کنش نیرو (قوه) به قصد تحمیل اراده خود بر دشمن می‌باشد.
ashkan.isu
او تحت تاثیر جنگ‌های ناپلئونی، جنگ را به عنوان «یک کنش قهرآمیز، که اراده ما را به دشمن تحمیل می‌کند» تعریف کرده است.
معین کرمانی
 او جنگ را نه فقط حرفه، که فعالیتی اجتماعی- سیاسی می‌دید و تفاوت استفادهٔ هدفمند و مشروع از خشونت برای دستیابی به مقاصد سیاسی را از سایر اقدامات بازمی‌شناخت.
معین کرمانی
۱۵. در این جا به طرح اصل تضاد می‌پردازیم. فرض این که منافع هر یک از طرفین در تضاد کامل با منافع طرف دیگر قرار دارد، فرض یک تضاد واقعی است. ما یک فصل کامل را به این موضوع اختصاص خواهیم داد اما پیش از آن ضرورت دارد نکته‌ای را اینجا بیان نمایم. اصل تضاد صرفا زمانی معتبر است که متوجه یک هدف واحد باشد، که در آن منافع مثبت و منفی کاملا نافی یکدیگر باشند. در نبرد هر دو طرف برای دست یافتن به پیروزی تلاش می‌کنند، این یک تضاد کامل است زیرا پیروزی یک طرف نافی پیروزی طرف دیگر است. اما زمانی که از دو امر متفاوت که ارتباط معمول و ظاهری با یکدیگر دارند، سخن به میان می‌آوریم، در این صورت این تضاد بین این امور نیست بلکه در روابط بین آن‌ها ست.
ashkan.isu
حال اگر هر عملی در جنگ زمان مقتضی خود را داشته باشد، باید دست کم در نگاه اول بپذیریم که صرف هرگونه وقت اضافی برای انجام آن عمل، هرگونه ایجاد وفقه در عملیات نظامی، کاری بیهوده و عبث است؛ در این خصوص باید به یاد داشته باشیم که آن چه درباره‌اش سخن می‌گوییم برنامه مدون یکی از طرفین مخاصمه نیست بلکه روند کلی تمامی اقدامات جنگ است.
ashkan.isu
آنگاه که طرفین مخاصمه دیگر صرفا خیالپردازی‌های نظری نبوده و به دولت‌ها و کشورهای واقعی بدل می‌شوند، آنگاه که جنگ دیگر مفهومی مجرد نبود و به عنوان یک سری اقداماتی که از قوانین خاصی تبعیت می‌نمایند بدل می‌شود، در آن صورت واقعیت‌ها داده‌هایی پدید می‌آورند که می‌توان با توسل به آن‌ها نسبت به برآورد محاسبات مورد نیاز اقدام نمود.
ashkan.isu

حجم

۷۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۷۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان