دانلود و خرید کتاب مسیحیان و سقوط روم ادوارد گیبون ترجمه مرضیه خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسیحیان و سقوط روم اثر ادوارد گیبون

کتاب مسیحیان و سقوط روم

معرفی کتاب مسیحیان و سقوط روم

«مسیحیان و سقوط روم» نوشته ادوارد گیبون(۱۷۹۴-۱۷۳۷)، تاریخ‌نگار انگلیسی است و به امپراتوری روم از اواخر سده نخست میلادی تا سقوط امپراتوری روم شرقی می‌پردازد. این کتاب، امپراتوری روم، اروپا و کلیسای کاتولیک از سال ۹۸ تا ۱۵۹۰ میلادی را پوشش می‌دهد و درباره انحطاط امپراطوری روم در شرق و غرب بحث می‌کند. به سبب عینیت اثر و استفاده بسیار از منابع اولیه، روش‌شناسی به کار گرفته شده در این اثر در آن زمان مدلی برای تاریخ‌دانان بعدی شد و ادوارد گیبون به «نخستین تاریخ‌نگار مدرن روم باستان» معروف شد. مسیحیان و سقوط روم، نمونه کمال هنر نویسندگی و تاریخ‌ نگاری است و با آن که بیش از دویست سال از تألیف آن می‌گذرد هنوز از منابع معتبر تاریخی شمرده می‌شود و از ارزش آن کاسته نشده است این کتاب آیینه تمام نمای مهم‌ترین وقایع اروپا و شرق نزدیک از قرن چهارم میلادی تا سال ۱۴۵۳ و سقوط قسطنطنیه است و نویسنده با بیانی شیوا، ادیبانه و طنز آمیز از سرگذشت‌ها، جنگ‌ها، شکست‌ها و پیروزی‌ها خواننده را مجذوب و شیفته خود می‌سازد.
جهانی‌سازی از پایین
جرمی بریچر
دموکراسی و انقلاب: از یونان باستان تا سرمایه‌داری مدرن
جرج نواک
تاریخ سیاسی شاهانشاهی اشکانی‌ها
شروین وکیلی
اسطوره‌ی معجزه‌ی یونانی
شروین وکیلی
تاریخ ملل: چگونه هویت ملت‌ها شکل گرفت
پیتر فورتادو
ره آغاز فرمانروایی ایل قاجار
ناصر تکمیل‌همایون
اعراب و ایرانیان بر اساس روایت فتوحات اسلامی
اسکات ساوران
داستان معرفت تاریخی در سه پرده
سیدرضا وسمه‌گر
ارتش ایران در دوره‌ی صفوی و تحولات آن
حمید اسدپور
حقوق انسان
توماس پین
در باب ماهیت جنگ
کارل فون کلاوزویتس
فلسفه تاریخ از چشم‌انداز مسیحی
ژاک مارتین
تاریخ قرن هجدهم (انقلاب کبیر فرانسه)
آلبر ماله
جهان پس از امریکا (ویراست دوم)
فرید زکریا
روسیه پس از فروپاشی شوروی
جمعی از نویسندگان روس
ساسانیان از ظهور تا سقوط
ف‍رش‍اد ف‍رش‍ب‍اف‌ اب‍ری‍ش‍م‍ی‌
سقوط ۱۱۷۷؛ روایتی تازه درباره‌ی همانندی تمدن ما و تمدن‌های ۳ هزار سال پیش
اریک اج. کلاین
ملی گرایی
رابیندرانات تاگور
کلان‌ تاریخ و کلان‌ تاریخ‌دانان
یوهان گالتونگ
در باب امپراطوری
فرانسیس بیکن

نظرات کاربران

shay.z
۱۳۹۹/۰۹/۱۶

کتاب انحطاط و سقوط رم از همین نویسنده روهم اضافه کنید.

امیر رضا
۱۳۹۸/۰۷/۱۱

مطالب کتاب کامل و آگاه کننده است . اما کمی مشکل ترجمه دارد

کاوه
۱۳۹۵/۱۰/۲۶

عالیه.فوق العاده است.یک کتاب عالی درباره نحوه گسترش مسیحیت و نقد آن.

rahil
۱۳۹۹/۰۲/۲۴

ترجمه اش خیلی بده

Dana far
۱۳۹۷/۰۷/۲۵

کاش تعداد صفحه ها هم بزنید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
یهودیان که زیر سلطه حکومت‌های آشوریان و ایرانیان می‌زیستند و به جهت سال‌ها بردگی افسرده شده بودند، پس از پیروزی‌های اسکندر از این شرایط رها گردیدند؛ و هنگامی که به درجات بالایی در شرق و پس از آن در غرب دست یافتند باعث برانگیختن شگفتی و کنجکاوی سایر ملل شدند. لجاجت سرسختانه به همراه تشریفات مذهبی و منش غیراجتماعی ایشان، آنان را در چشم دیگران به گونه‌ای متفاوت از انسان‌ها بدل کرده بود؛ افرادی که آشکارا نفرت تسکین ناپذیر خود از سایر جهانیان را اظهارکرده و یا به ندرت آن را کتمان می‌نمودند.
ashkan.isu
مراسم دردناک و حتی خطرناک ختنه کردن به تنهایی قادر بود نو ایمانانی که قصد گذر از در کنیسه را داشتند، از این کار برحذر دارد. در این شرایط بود که مسیحیت مجهز به قدرت[ شریعت ]موسی اما فارغ از قیودات دست و پاگیر آن، خود را به جهانیان عرضه نمود
ashkan.isu
گنوستیک‌ها تدریجاً به پنجاه فرقه معین منشعب شدند، که مشهورترین ایشان "باسیلیدیان‌ها"، "والنتینیان‌ها"، "مارکیونیت‌ها" و در دوره‌های متأخر "مانویان‌ها" هستند. هر یک از این فرقه‌ها می‌توانستند درباره اسقف‌ها، اجتماعات، علما و شهدای خود لاف سخن بزنند و در عوض چهار انجیلی که از سوی کلیسا مورد تائید قرار گرفته، این بدعت‌گذاران، تواریخ متکثری درباره اعمال و سخنان مسیح و حواریون ارائه دادند که به نحوی تبیین شده بودند که با عقاید ایشان موافق باشد.
ashkan.isu
گنوستیک‌ها عقاید بسیار عالی و در عین حال مبهمی که از اندیشه شرقی و حتی مذهب زرتشت، در ارتباط با جاودانگی ماده، وجود دو اصل و سلسله مراتب مرموز جهان نامرئی عاریه گرفته بودند را با مذهب مسیحیت درآمیختند.
ashkan.isu
اغلب آرای این بدعت گذاران در تضاد آشکار با لذات جسمانی قرار داشت؛ آن‌ها با وسواس بسیاری تعدد زوجات شیوخ[ یهود ]، احترام داود به زنان و حرمسرای سلیمان را تقبیح می‌نمودند؛ فتح سرزمین کنعان و کشتار اهالی بی‌گناه، باعث شده بود که یهودیان حتی قادر به درک مفاهیم انسانی و عدالت نباشند.
ashkan.isu
ابینویت‌ها با تصدیق حقیقت شریعت موسی چنین استنباط می‌کردند که این شریعت هیچ گاه نباید نابود شود. "گنوستیک"‌ها با معیوب پنداشتن آن عقیده با شتاب مداخله کرده و عنوان کردند که آن شریعت هرگز بر مبنای معرفت الهی برقرار نگردیده بود. ایراداتی علیه توانایی موسی و پیامبران وجود دارد که به سرعت خود را بر اذهان مشکوک ارائه می‌نماید؛ گرچه آن‌ها تنها به واسطه برطرف شدن جهل ما از عهد دور می‌توانند برطرف شوند و به ما صلاحیت قضاوت منصفانه درباره اراده الهی را بنمایانند. این ایرادات مشتاقانه از سوی گنوستیک‌ها پذیرفته شده و به شکلی شرم آور با علم عبث این گروه مورد بحث قرار گرفت. اغلب آرای این بدعت گذاران در تضاد آشکار با لذات جسمانی قرار داشت؛ آن‌ها با وسواس بسیاری تعدد زوجات شیوخ[ یهود ]، احترام داود به زنان و حرمسرای سلیمان را تقبیح می‌نمودند؛ فتح سرزمین کنعان و کشتار اهالی بی‌گناه، باعث شده بود که یهودیان حتی قادر به درک مفاهیم انسانی و عدالت نباشند.
ashkan.isu
هنگامی که جوامع پرتعداد و فراوانی در شهرهای بزرگ امپراطوری، در انطاکیه، اسکندریه، اِفِسوس، کورینت و روم پا گرفتند، تقدس اولیه‌ای که[ کلیسای ]اورشلیم در نزد اجتماعات مسیحیان داشت به شکلی غیر محسوس از میان رفت. یهودیان مرتد، یا آن گونه که بعدها مصطلح شد، ناصریون که سنگ بنای کلیسا را نهاده بودند بزودی خود را مغلوب این جمعیت بسیار گسترده که در آن انواع مذاهب چندخدائی به زیر لوای مسیح گرد آمده بودند، یافتند و غیر‌کلیمیانی که تنها برخی از سران ایشان را قبول داشتند، از قبول تشریفات سخت یهودیت سر باز می‌زدند و در طولانی مدت نیز خود را از قید وسواس‌های بسیاری که اوایل خاضعانه به آن تن در می‌دادند، رها کردند. ویرانی معبد، شهر و مذهب عام یهودیان به شدت ناصریون را معذب می‌ساخت؛ ایشان در منش خود، گرچه در ایمان ایشان راهی نداشت، همان ارتباط بسیار صمیمی با هم میهنان بدکیش خود را حفظ کردند،
ashkan.isu
در عوض جاری نمودن خون، رسم بی‌ضرر جاری نمودن آب[ غسل تعمید ]را جایگزین کرد.
ashkan.isu
آن‌ها از انجام هرگونه وصلت یا پیمانی با سایر ملل منع شده بودند و ممنوعیت ورود بیگانگان به اجتماعات ایشان که در برخی موارد دائمی بود، تقریباً تا نسل سوم و نسل هفتم، یا حتی نسل دهم استمرار یافت.
ashkan.isu
دین یهودیت به شکل تحسین برانگیزی برای مقابله تناسب یافته بود، اما هیچ گاه برای پیروزی طراحی نشده بود؛ و جالب است که تعداد نو ایمانان هیچ گاه بر میزان مرتدین این مذهب پیشی نگرفته است.
ashkan.isu

حجم

۹۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۹۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان