دانلود و خرید کتاب بیوه‌ی زیرک ک‍ارل‍و گ‍ل‍دون‍ی‌ ترجمه علی شمس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیوه‌ی زیرک اثر علی شمس

کتاب بیوه‌ی زیرک

مترجم:علی شمس
انتشارات:نشر بیدگل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بیوه‌ی زیرک

«بیوۀ زیرک» نام نمایش‌نامه‌ای سه‌پرده‌ای از نویسنده ایتالیایی، کارلو گولدونی با ترجمه علی شمس (-۱۳۶۴) است. گولدونی متولد ۱۷۰۷ در ونیز و درگذشته ۱۷۹۳ در پاریس است. ولتر او را مولیر ایتالیا می‌نامد و به راستی باید او را مهم‌ترین کمدی‌نویس تمام رنسانس در ایتالیا دانست. کسی که سنت‌های نمایش «تئاتر ماسک» را در ریختار نمایش‌نامه مدون کرد. و اصلاحات اساسی‌اش جانی دوباره به «کمدیا دلاریته» بخشید. تا امروز و بعد از گذشت ۲۰۰ سال از مرگ گولدونی، صحنه‌های بزرگ تئاتر جهان هیچ‌گاه از آثارش خالی نبوده‌است. صحنۀ یکم (لابی مسافرخانه‌ای در ونیز، با میزی گرد در وسطش که روی آن از شمع و شمعدان تا دستمال و لیوان چیده شده است. انتهای صحنه پیشخان است با چند خدمتکار که پشتش مشغول به‌کارند. لرد رانی بیف، دن الواردو، کنت بوسکو نرو و موسیو له بلاو در صحنه هستند. موسیو له بلاو به فرانسه ترانه‌ای را می‌خواند و سایرین ترجیع‌بند ترانه را دم گرفته‌اند.) موسیو: دوستان همیشه به خنده و شادی. همه: هوراااا. کنت: الحق و والانصاف که غذای این مسافرخونه حرف نداره. موسیو: شما ایتالیایی‌ها جناب کنت، مزۀ غذای فرانسوی نرفته زیر زبونتون تا بدونید آشپزی محشر یعنی چی. کنت: ای آقا چرا نرفته، همچین تعریفی هم نیست. اتفاقاً اینجا یه آشپز فرانسوی داریم. موسیو: بله می‌شناسمش. منتها این آشپزهای فرانسوی وقتی میان ایتالیا پاک از این رو به اون رو می‌شن. گمونم تنه‌شون می‌خوره به تنۀ ایتالیایی‌ها... وقتی دستپختشون رو می‌چشی کمترین ربطی به ذائقۀ پاریسی نداره... با تمام این اوصاف دوستان، نعش یه آشپز فرانسوی می‌ارزه به صد تا سر آشپز ایتالیایی... لرد: شما فرانسوی‌ها کلاً توهم بهترین بودن دارید.

نظرات کاربران

نغمه میلانی
۱۴۰۰/۰۳/۲۲

به نظرم نمایشنامه زیبایی بود ،ترجمه آقای شمس هم بی نظیر بود👏👏👏

Πυρια
۱۳۹۹/۰۵/۰۴

نسبت به نمایشنامه‌های دیگه‌ی این نویسنده ضعیف‌تر بود ولی باز هم یجاهایی قدرت قلمش رو به خوبی نشون میداد و صحنه‌های منحصربفرد مخصوص خودش رو ایجاد میکرد ولی در کل بنظرم بهترین کار کارلوگولدونی که توی طاقچه خوندم خسیس بوده

- بیشتر
pockethead
۱۳۹۸/۰۵/۲۲

نمایشنامه کمدی خوبی هست. نوع بازی با ماسکش جالب بود اما پایان بندی نمایشنامه کمی غیرمنطقی و در راستای پایان خوش شخصبت ها بود.

baktash99
۱۳۹۸/۱۱/۰۶

سریال آبگوشتی ایرانی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
بیشتر مردم دوست دارن پشت سر دیگران راه برن تا اینکه جلودار باشن. حق دارن. راحت‌تره... همیشه روندن روی جاده‌ای که دیگران ساختن راحت تره.
Πυρια
البته من در نجیب‌زادگی شما شک ندارم. به تجربه بهم ثابت شده خون نجیب‌زادگی تأثیر مستقیم در زیبایی افراد داره.
Sarah S
عشق همیشه سرجاشه... این دوست‌داشتن مدام همیشه هست. منتها از زنی به زن دیگه انتقال پیدا می‌کنه.
Sarah S

حجم

۹۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۹۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۴۷,۶۰۰
تومان