دانلود و خرید کتاب دهانم قشنگ و چشمانم سبز (مجموعه داستان) جی. دی. سلینجر ترجمه وحید منوچهری واحد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دهانم قشنگ و چشمانم سبز (مجموعه داستان) اثر جی. دی. سلینجر

کتاب دهانم قشنگ و چشمانم سبز (مجموعه داستان)

معرفی کتاب دهانم قشنگ و چشمانم سبز (مجموعه داستان)

جِروم دیوید سلینجر (۲۰۱۰-۱۹۱۹)، نویسنده تأثیرگذار امریکایی است. «دهانم قشنگ و چشمانم سبز» یکی از داستان‌های کتاب مجموعه «نه داستان» سلینجر است که در ایران به نام «دلتنگی‌های نقاش خیابان چهل و هشتم» منتشر شده است.
معرفی نویسنده
عکس جی. دی. سلینجر
جی. دی. سلینجر
آمریکایی | تولد ۱۹۱۹ - درگذشت ۲۰۱۰

جِروم ديويد سلينجر، نويسنده تأثيرگذار آمريكایی و خالق رمان مشهور ناتور دشت است. او در اول ژانويه سال ۱۹۱۹، در مَنهتن نيويورك به دنيا آمد. پدرش يهودی و مادرش مسيحی بود. پس از اتمام تحصيلات ابتدايی، او را به دانشكده نظامی والی پِنسيلوانيا فرستادند و در آنجاعنوان بدترين دانشجوی تاريخ دانشكده را بدست بياورد. او در سن هجده سالگی، چند ماهی را به اروپا رفت و به محض برگشتن به آمريكا، در سال ۱۹۳۸ وارد يكی از دانشگاه‏‌ها شد ولی بازهم تحصيلاتش را نيمه كاره رها كرد.

نظرات کاربران

m.a.m
۱۳۹۴/۰۳/۱۰

من که لذت بردم

نازبانو
۱۳۹۷/۰۴/۱۱

عالیه ، فقط دو تا از داستانا جذاب نبودن ، ترجمه هم رووونه

Fatemeh.Idealistic
۱۳۹۵/۰۸/۰۵

بسیار جالب بود

روح الله
۱۳۹۴/۰۳/۰۷

خیلی کتاب خوب و قشنگیه

melina
۱۳۹۷/۰۳/۰۲

خسته کننده بود توضیحات بی مورد داشت و لحنشم مثل لحن پر شور ناطوردشت نبود

cima
۱۳۹۶/۰۳/۱۳

اولین کتابی بود که از سلینجر میخوندم خوشم نیومد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
تنها عیبی که هنرمند شدن می‌تواند برای شما داشته باشد، این است که همیشه نوعی غم را در وجودتان حس می‌کنید.
fuzzy
«ای پدرها و ای معلم‌ها، وقتی به جهنم فکر می‌کنم، می‌فهمم که جهنم هیچ چیز نیست به جز عدم وجود عشق در زندگی.»
نازبانو
او فقط یک بار حاضر به مصاحبه با خبرنگاران شد و فقط سه جمله به یکی از خبرنگاران نیویورک تایمز گفت: «من نوشتن را دوست دارم. من عاشق نوشتن هستم. اما فقط برای خودم و برای رضایت خودم.ـ»
Autumn
سالینجر جهان را به دو صورت جهان عوضی و جهان قشنگ تفسیر کرده است: او جهان عوضی را جهانی می‌داند که به خاطر خوردن آن سیب ممنوع به آن پرتاب شده ایم و تمام شدنی هم نیست مگر اینکه آن سیب را بالا بیاوریم و اینکه در این جهان معصومیت و پاکی کلاً از دست رفته است. اما جهان قشنگ، جهان باورها و ارزش هاست.
مهدی تمدن رستگار
این فکر از ذهنم گذشت که زندگی آینده من چه خواهد شد؟ آیا به غیر از این است که سال‌ها باید سرگردان در کوره راه‌های وحشت آور این دنیا بدون اینکه به جایی برسم، بدوم؟
fuzzy
هر روز صبح، مرد خندان از گوشه تنهاییش که تمامی نداشت به جنگل متراکم و انبوهی که نزدیک مخفی گاه دزدان بود، می‌رفت و در آنجا ضمن اینکه نقابش را برمی‌داشت همنشین سگها، موش‌های سفید، عقاب ها، شیرها، مارها و گرگ‌ها می‌شد و با آن‌ها درد و دل می‌کرد. او برای آنها وحشتناک و زشت نبود.
fuzzy
از آنجا که همیشه واقعیت با رویا تفاوت اساسی دارد و خوشبختی و شادی دو موضوع کاملاً متفاوت با هم هستند (چون خوشبختی جامد است و شادی مایع) همه چیز همیشه آنطور که آدم‌ها پیش بینیش می‌کنند از آب در نمی‌آید. به همین دلیل شادی من زیاد نتوانست درون ظرف خودش باقی بماند و شروع به نشت کردن کرد
fuzzy
و اون شعر لعنتی ـ شعری که بعد از اولین ملاقاتمان برایش فرستادم: رنگم سرخ و سفید ـ ـ ـ دهانم قشنگ و چشم‌هایم سبز ... آه! که چقدر این شعر زیباست. این شعر، شعریه که همیشه اون رو به یاد من میاره. بله. اینو می‌دونم که چشماش سبز نیست و همرنگ گوش ماهیاس ولی نمی‌دونم چرا این شعر، اونو به یادم ـ آه. این حرفا مخمو داغون میکنه
fuzzy
«اون گربه یه جاسوس بود. یه جاسوس کثیف آلمانی. تو باید اونو می‌کشتی. اگه نمی‌کشتیش اون تو رو می‌کشت. اون آلمانی لعنتی فقط تغییر لباس داده بود وگرنه خودش بود. اینکار تو شایسته...»
fuzzy
«ای پدرها و ای معلم‌ها، وقتی به جهنم فکر می‌کنم، می‌فهمم که جهنم هیچ چیز نیست به جز عدم وجود عشق در زندگی.»
fuzzy

حجم

۱۲۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۱۲۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان