دانلود و خرید کتاب هنر شکست خوردن نیل برتون ترجمه مریم حاتمی خلیل آباد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هنر شکست خوردن

کتاب هنر شکست خوردن نوشتهٔ نیل برتون و ترجمهٔ مریم حاتمی خلیل آباد و سمیه سالاری است. نشر سنگ این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی یک راهنمای ضدخودیاری. این کتاب اثری از مجموعهٔ «کتاب برای زندگی بهتر» است.

درباره کتاب هنر شکست خوردن

کتاب هنر شکست خوردن ترکیبی است از دو حوزه‌ٔ روان‌شناسی و فلسفه. نویسنده‌ٔ کتاب نیل برتون برای نوشتن این کتاب خودش را محصور در مباحث مشخصی از روان‌شناسی یا فلسفه نکرده، بلکه از هر دو، هر قدر که لازم بوده، بهره گرفته است. او در ۱۴ فصل نسبتاً کوتاه به مهم‌ترین مسائل زندگی و روان انسان پرداخته است. مسائلی از قبیل آزادی، شجاعت، مرگ، عشق، ترس، دوستی و… . هدف نهایی کتاب، رسیدن به «آتاراکسی» یا آرامش ذهنی است، اما نگاه برتون با آن‌چه که به‌طور معمول در کتاب‌های خودیاری و انگیزشی می‌بینید، تا حدود زیادی متفاوت است. کتاب «هنر شکست خوردن» یکی از برگزیدگان جوایز انجمن پزشکی بریتانیا موسوم به «BMA» را دریافت کرده است. عنوان فصل‌های این اثر عبارت است از «شیدایی»، «آزادی»، «ترس»، «شجاعت»، «مرگ»، «ارزش‌‌ها»، «پادشاهان»، «ارواح»، «دیوانگی»، «معنا»، «خوشبختی»، «آرامش ذهن»، «دوستی» و «عشق».

خواندن کتاب هنر شکست خوردن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزه‌ٔ روان‌شناسی موفقیت پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نیل برتون 

نیل برتون روان‌پزشک، فیلسوف و استاد دانشگاه بوده است. او در آکسفورد انگلستان زندگی و تدریس کرده و عضو کالج «گرین تمپلتون» در دانشگاه آکسفورد بوده است. آثار برتون همواره مورد توجه جوایز مختلف بوده‌اند. همچنین نوشته‌های او به‌طور مرتب در نشریات معتبر روان‌شناسی جهان ازجمله «روان‌شناسی امروز» منتشر می‌شود. نوشته‌های برتون به زبان‌های مختلفی ترجمه شده‌اند. او یکی از چهره‌های مهم روان‌شناسی جهان محسوب می‌شود. نیل برتون همواره توجه ویژه‌ای هم به فلسفه به‌ویژه فلسفه‌ٔ رواقی دارد. کتاب «هنر شکست خوردن» یکی از آثار او است که یکی از برگزیدگان جوایز انجمن پزشکی بریتانیا موسوم به «BMA» را دریافت کرده است.

بخشی از کتاب هنر شکست خوردن

«دو این‌که روی خودِ خبرهای بد تمرکز کنید. بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست و آیا واقعاً این قدر بد است؟ اکنون که با بدترین‌ها روبه‌رو شده‌اید، بهترین پیامد ممکن چیست؟ و محتمل‌ترین پیامد چیست؟ تصور کنید که شخصی شما را تهدید به شکایت می‌کند. بدترین پیامد ممکن این است که شما محکوم شده و تمام هزینه‌های مالی، استرس و آسیب عاطفی و اعتباری را متحمل می‌شوید. اگرچه بعید است، اما ممکن است حتی روزگاری در زندان سپری کنید. (برای برخی اتفاق افتاده است و تعداد کمی از آن‌ها به‌خوبی از پس آن برآمده‌اند. مانند برتراند راسل که مطالعه‌اش را دنبال کرد و حتی کتابی نوشت.) اما محتمل‌ترین پیامد این است که به نوعی مصالحهٔ خارج از دادگاه برسید. بهترین نتیجهٔ ممکن این است که شما در دعوی پیروز شوید یا از آن هم بهتر، قضیه منتفی شود.

در نهایت سعی کنید خبرهای بد خود را به چیزی مثبت یا به چیزی که جنبه‌های مثبت دارد تبدیل کنید.

خبرهای بد ممکن است نشان‌دهندهٔ تجربهٔ یادگیری یا تحکیم‌کننده باشند، تلنگری باشند یا شما را مجبور کنند اولویت‌های خود را دوباره ارزیابی کنید.

دست‌کم دریچه‌ای به اوضاع بشر و فرصتی برای تمرین کرامت و خویشتن‌داری ارائه می‌دهند. شاید شغل خود را از دست داده باشید: زمانی برای تعطیلات و ارتقای شغلی یا تغییر حرفه یا آزادی و تحقق خوداشتغالی. شاید شریک زندگی‌تان به شما خیانت کرده باشد. با این حال شما مطمئن هستید که او هنوز شما را دوست دارد، که هنوز همه چیز تمام نشده است. شاید حتی بتوانید خود را متقاعد کنید که انگیزه‌های او را درک کنید. بله، البته دردناک است، اما ممکن است فرصتی برای بخشیدن، ایجاد صمیمیت بیش‌تر، شروع دوبارهٔ رابطه یا معاشرت کردن و یافتن رابطهٔ رضایت‌بخش‌تر باشد. برای شما یک مشکل پزشکی جدی تشخیص داده شده است. اگرچه این خبر وحشتناکی است، اما این فرصتی برای درمان و حمایت مورد نیاز، کنترل کردن، مقابله با آن و بررسی کردن زندگی و روابط خود از منظری غنی‌تر است. به قول مارکوس اورلیوس، «شما بر ذهن خود مسلط هستید، نه رویدادهای بیرونی. اگر این را درک کنید، قدرت خواهید یافت.» »

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان