دانلود و خرید کتاب هزار سال نثر پارسی (کتاب اول) کریم کشاورز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هزار سال نثر پارسی (کتاب اول) اثر کریم کشاورز

کتاب هزار سال نثر پارسی (کتاب اول)

معرفی کتاب هزار سال نثر پارسی (کتاب اول)

کتاب «هزار سال نثر پارسی (کتاب اول)» نوشتۀ کریم کشاورز است و انتشارات علمی و فرهنگی آن را منتشر کرده است. این کتاب، جلد اول مجموعۀ ۳ جلدی ارزشمند هزار سال نثر پارسی است. است.

درباره کتاب هزار سال نثر پارسی (کتاب اول)

هزار سال نثر پارسی شامل نمونه‌هایی برگزیده از آثار ارزشمند نثر پارسی از ابتدا تا دوران معاصر می‌شود که در ۳ جلد برای نخستین بار در سال ۱۳۴۵ منتشر شد و یکی از کامل‌ترین گزیده از میان آثار منتشر شده به حساب می‌آید. این کتاب از آغاز انتشار تا امروز با وجود گذشت بیش از نیم قرن مورد استقبال اساتید ادبیات فارسی و پژوهشگران قرار گرفته و در زمرۀ منابع اصلی پژوهشگران و دانشجویان ادبیات فارسی به شمار می‌روند. کتاب هزار سال نثر پارسی از آثاری مانند شاهنامۀ ابومنصوری و تاریخ طبری و سیاست نامه گرفته تا چرند و پرند دهخدا و داش آکل هدایت در زمان معاصر را در برمی‌گیرد.

کریم کشاورز در بخش «سر سخن» مطالب مهم و ارزشمندی دربارۀ پیدایش زبان فارسی و ریشه‌های باستانی و تاریخی آن و همچنین انواع زبان‌ها، گویش‌ها و لهجه‌های مرتبط با زبان فارسی نوشته است. هرکدام ا ز۳ جلد کتاب هزارسال نثر پارسی لغت‌نامه‌ای اختصاصی به همراه دارد که به فهم نوشته‌های سخت و همچنین کلمه ها و تعابیر بسیاردشوار و کهن کمک می‌کنند.

جلد اول کتاب هزار سال نثر پارسی به منتخب آثار استادان قرن چهارم تا ششم هجری اختصاص دارد و کریم کشاورز متونی از شاهنامه ابومنصوری، کشف‌المحجوب سجستانی، سفرنامه ناصرخسرو علوی، کشف‌المحجوب هجویری، تاریخ سیستان، تاریخ بیهقی، قابوس‌نامه، نوروزنامه، سیاست‌نامه، کیمیای سعادت، اسکندرنامه و تاریخ بخارا را معرفی کرده است.

یکی از ویژگی‌های کتاب هزار سال نثر پارسی یادداشت‌ها و الحاقاتی است که کریم کشاورز طی سال‌ها تهیه و جمع‌آوری کرده بوند و بهمن کشاورز، فرزند نویسندۀ کتاب آن‌ها را در اختیار ناشر قرارداد. باتوجه‌به نیاز اساتید و دانشجویان و مراجعۀ مکرر علاقه‌مندان این الحاقات بسیار موردتوجه قرار گرفت.

خواندن کتاب هزار سال نثر پارسی (کتاب اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات و علاقه‌مندان به پژوهش‌های ادبی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هزار سال نثر پارسی (کتاب اول)

«در جهان بیش از دوهزارو پانصد زبان وجود دارد که از روی همانندی دستوری و لغوی به گروه‌های چند تقسیم می‌گردد. مانند گروه زبان‌های هندواروپایی، سامی، آلتائی (که ترکی و مغولی جزو آن است)، اورالی، زبان‌های کهن آسیایی، چینی و تبتی، مایائی، پولنزی و غیره. گروه زبان‌های هندواروپایی بیش از دیگر گروه‌ها مورد پژوهش قرار گرفته است. زبان‌هایی که جزو این گروه شمرده می‌شوند عبارت‌اند از زبان‌های کنونی هندی (با هند و آریائی، یعنی، هندی مطلق، اردو، پنجابی، بنگالی، آسامی، گجراتی، هارا تهی، سندی)، و ایرانی (فارسی، پشتو، آسی، کردی، بلوچی و غیره) و ارمنی و یونانی، آلبانی و اسلاوی (روسی و اوکراینی و بلاروسی و لهستانی و چکی و اسلواکی و بلغاری و صربی و اسلوون و غیره).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

حجم

۵۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

قیمت:
۱۷۰,۰۰۰
تومان