دانلود و خرید کتاب هزار سال نثر پارسی (کتاب سوم) کریم کشاورز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هزار سال نثر پارسی (کتاب سوم) اثر کریم کشاورز

کتاب هزار سال نثر پارسی (کتاب سوم)

معرفی کتاب هزار سال نثر پارسی (کتاب سوم)

کتاب هزار سال نثر پارسی (کتاب سوم) نوشتۀ کریم کشاورز است و انتشارات علمی و فرهنگی آن را منتشر کرده است. این کتاب، جلد اول مجموعۀ سه‌جلدی «هزار سال نثر پارسی» است.

درباره کتاب هزار سال نثر پارسی (کتاب سوم)

هزار سال نثر پارسی شامل نمونه‌هایی برگزیده از آثار ارزشمند نثر پارسی از ابتدا تا دوران معاصر می‌شود که در سه جلد برای نخستین‌بار در سال ۱۳۴۵ منتشر شد و یکی از کامل‌ترین گزیده از میان آثار منتشر شده به حساب می‌آید. این کتاب از آغاز انتشار تا امروز با وجود گذشت بیش از نیم قرن مورد استقبال اساتید ادبیات فارسی و پژوهشگران قرار گرفته و در زمرۀ منابع اصلی پژوهشگران و دانشجویان ادبیات فارسی به شمار می‌روند. کتاب هزار سال نثر پارسی از آثاری مانند شاهنامۀ ابومنصوری و تاریخ طبری و سیاست نامه گرفته تا چرند و پرند دهخدا و داش آکل هدایت در زمان معاصر را در برمی‌گیرد.

کریم کشاورز در بخش «سر سخن» مطالب مهم و ارزشمندی دربارۀ پیدایش زبان فارسی و ریشه‌های باستانی و تاریخی آن و همچنین انواع زبان‌ها، گویش‌ها و لهجه‌های مرتبط با زبان فارسی نوشته است. هرکدام از سه جلد کتاب «هزارسال نثر پارسی» لغت‌نامه‌ای اختصاصی به همراه دارد که به فهم نوشته‌های سخت و همچنین کلمه ها و تعابیر بسیاردشوار و کهن کمک می‌کنند.

جلد سوم کتاب هزار سال نثر پارسی به منتخب آثار استادان قرن نهم تا چهاردهم هجری اختصاص دارد و کریم کشاورز متونی از تاریخ طبرستان و رویان و مازندران، تذکرةالشعراء، بدایع‌الوقایع، اسکندرنامه، راماین، تذکرهٔ شاه طهماسب اول، مجالس‌المؤمنین، عالم آرای عباسی، تاریخ گیلان، شرف‌نامه، تاریخ شاه عباس دوم و هزارویک شب را معرفی کرده است.

یکی از ویژگی‌های کتاب هزار سال نثر پارسی یادداشت‌ها و الحاقاتی است که کریم کشاورز طی سال‌ها تهیه و جمع‌آوری کرده بوند و بهمن کشاورز، فرزند نویسندۀ کتاب آن‌ها را در اختیار ناشر قرارداد. باتوجه‌به نیاز اساتید و دانشجویان و مراجعۀ مکرر علاقه‌مندان این الحاقات بسیار موردتوجه قرار گرفت.

خواندن کتاب هزار سال نثر پارسی (کتاب سوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات و علاقه‌مندان به پژوهش‌های ادبی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۰۸ صفحه

حجم

۱۹۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۰۸ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان