دانلود و خرید کتاب منم ملاله کریستینا لمب ترجمه صداقت حیاتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منم ملاله اثر کریستینا  لمب

کتاب منم ملاله

انتشارات:انتشارات نگاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱۵۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب منم ملاله

«بیایید کتاب‌ها و قلم‌هایمان را برداریم. این‌ها قدرتمندترین سلاح‌های ما هستند. یک کودک، یک معلم، یک کتاب و یک قلم می‌تواند دنیا را تغییر دهد.»

«منم ملاله» نوشته ملاله یوسفزی(-۱۹۹۷) است. این کتاب داستان واقعی دختری است که از حق تحصیل زنان دفاع کرد و طالبان او را به گلوله بست. ملاله یوسف‌زی، که به هنگام چاپ کتابش ۱۵ سال داشت، کم‌سن‌ترین فرد در طول تاریخ است که موفق به کسب نوبل ادبیات شده است.

ملاله یوسف‌زی، دختر نوجوان پاکستانی‌ای است که در شهر سوات زندگی می‌کند. او در سال ۲۰۰۹ آغاز به وبلاگ‌نویسی می‌کند و شرایط زندگی در شهری که تحت تسلط طالبان است را در قالب نوشته‌های وبلاگی‌اش مطرح می‌کند. دو سال بعد هویتش افشا می‌شود و از آن به بعد، به صورت علنی برای حق تحصیل زنان در شهرش مبارزه می‌کرد. این مبارزه علنی دشواری‌هایی را برای این نوجوان به همراه می‌آورد اما ملاله و دوستانش دست از مطالبه خود برنمی‌دارند...

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

بعد از سخنرانی، پیام‌های پشتیبانی زیادی را از سرتاسر جهان دریافت کردم، ولی کشور خودم غالباً در سکوت بود، بجز اینکه در تویتر و فیس‌بوک برادران و خواهران پاکستانی خود را می‌دیدم که علیه من سخن می‌گویند. آن‌ها مرا متهم می‌کردند به "نوجوانی که تشنه‌ی شهرت است. " یک نفر گفت: "تصویر کشورت را فراموش کن، مدرسه را فراموش کن، او نهایتاً چیزی را که به دنبالش بود به‌دست آورد، یک زندگی مرفه در خارج. "

اهمیتی نمی‌دهم. من می‌دانم مردم این حرف‌ها را می‌زنند زیرا درکشور ما رهبران و سیاستمدارانی را دیده‌اند که قول‌هایی را می‌دهند و هرگز سر قولشان نمی‌مانند، در عوض همه چیز در پاکستان هر روز بدتر می‌شود. حملات تروریستی بی پایان تمام ملت را شوکه کرده است. مردم اعتماد خود را به همدیگر از دست داده‌اند ولی دوست دارم همه بدانند برای خودم نیاز به حمایت ندارم، من حمایتی می‌خواهم که برای آرمانم، صلح و آموزش باشد.

نظرات کاربران

❤ محمد حسین ❤
۱۳۹۹/۰۵/۰۸

تا قبل از خوندن کتاب، فقط میدونستم ملاله دختری هست ک توسط طالبان ترور شد،. اطلاعات کمی درباره علتِ این اتفاق داشتم، همینطور متعجب از بردنِ جایزه نوبل توسط ایشون. ولی با خوندن کتاب، اول با فضای کشور پاکستان آشنا

- بیشتر
خورشید
۱۳۹۹/۰۹/۲۸

من تا قبل از این کتاب هیچ تصوری از کشور همسایه مون پاکستان و همچنین طالبان نداشتم. این کتاب باعث شدم بفهمم که چیزهای عادی و روزمره ما مثل مدرسه رفتن ! برای خیلیا آرزو و آرمان هستن ! به

- بیشتر
محدثه
۱۳۹۸/۰۸/۳۰

کتابی که منو از وضعیت زنانی در همسایگی کشورم آگاه کرد.مذهبیونی که زنان رقصنده را میکشند اینها را میدانستم اما هیچ زمان تصور نمیکردم زنانی برای رفتن به مدرسه کشته شوند.ملاله در چنین کشوری تلاش میکرد و خود را به

- بیشتر
ماهورا
۱۳۹۸/۰۱/۱۰

از لحاظ داستان و روایی کتاب جذابیه و از خوندنش لذت می برین اما از لحاظ محتوا ،نمیشه کاملا بهش استناد کرد چون راوی یک دختر پاکستانی است که مسائل و از دریچه نگاه خودش می بینه بنابراین عجیب نیست

- بیشتر
علیه مرادی پور
۱۳۹۹/۰۵/۰۸

به زنان سرزمینم خواندن این کتاب رو پیشنهاد میکنم به هدف خودباوری بیشتر و به مردان سرزمینم به هدف اعتماد بیشتر به زنان

یاور قائم
۱۳۹۹/۰۷/۲۱

زنان قهرمان در کنار مردان دلاور تاریخ را چه زیبا رقم می زنند

bookisland_fatemeh
۱۳۹۹/۰۷/۲۵

پیشنهاد میکنم بخونید، پر مفهوم و جالب بود. شخصیت ملاله قابل تحسینه که برای حقش جنگید! ولی چرا ما با پسر ها فرق داریم؟؟؟ من که اصلا برای کسانی که برای دختران و زنان ارزش قائل نیستند ارزش قائل نیستم.

- بیشتر
الناز باقرزادگان
۱۳۹۹/۰۳/۱۴

خیلی عالی بود.....به ملاله های بیشتری نیاز داریم

Hessam Shahbazi
۱۳۹۹/۰۶/۲۵

کتاب جالبی بود توصیه میکنم که حتما خانواده ن تنها دخترا بخونن تا درک کنن که جنسیت چه دختر چه پسر هردو بااموزش بهترینن با حمایت والدین و درک خانواده از بچه میتونن بدرخشن نمونه کوچک اون ملاله بود

فئودور میخائیلوویچ داستایفسکی
۱۳۹۹/۰۷/۱۹

متاسفانه کتاب یه ویراستاری حسابی میخواد. همین کتاب با ترجمه هانیه چوپانی توی طاقچه موجوده و میتونین بدون زجر کشیدن بخونینش.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸۹)
من در سرزمینی به دنیا آمدم که در آن برای جشن تولد پسران شلیک می‌کنند در حالی که دختران را در پشت پرده‌ای قایم می‌کنند و نقش آنان در زندگی صرفاً پخت‌وپز و بچه به دنیا آوردن است. برای اکثر پشتون‌ها وقتی دختری به دنیا می‌آید یک روز تیره و تار به‌حساب می‌آید.
❤ محمد حسین ❤
جناح گفت: "هیچ مبارزه‌ای بدون شرکت زنان و پا به پای مردان موفق نخواهد شد. دو قدرت در جهان وجود دارد؛ یکی شمشیر است و دیگری قلم. قدرت سومی وجود دارد که قوی‌تر از دوتای دیگر است و آن قدرت زنان است. "
Razi
در پاکستان ما فرهنگ افتخار کردن به کسانی که زنده هستند نداریم و فقط به مردگان افتخار می‌کنیم
❤ محمد حسین ❤
من در سرزمینی به دنیا آمدم که در آن برای جشن تولد پسران شلیک می‌کنند در حالی که دختران را در پشت پرده‌ای قایم می‌کنند و نقش آنان در زندگی صرفاً پخت‌وپز و بچه به دنیا آوردن است.
ن. عادل
یک زمانی عادت داشتیم دشمن قدیمی خود یعنی هند را مقصر همه چیز بدانیم. ولی حالا ایالات متحده مقصر بود.
❤ محمد حسین ❤
افتخارم آن است که بدن سوراخ سوراخ شده‌ات با گلوله را بغل کنم تا اینکه خبر بزدلیت در جبهه‌های جنگ را دریافت کنم (ادبیات سنتی پشتو)
n re
وقتی دختران ناپدید می‌شدند، همیشه علتش این نبود که ازدواج کرده باشند. دختری زیبا به نام سیما بود که پانزده سال داشت. همه می‌دانستند او عاشق پسری است. گاهی آن پسر از آنجا عبور می‌کرد و او از زیر مژه‌های بلند و سیاهش که همه‌ی دختران به آن حسادت می‌کردند او را نگاه می‌کرد. در جامعه‌ی ما برای دختری که با مردی گرم بگیرد باعث شرمندگی خانواده می‌شود، گرچه برای مرد اشکالی ندارد. شنیدیم که خودکشی کرده است، اما بعداً متوجه شدیم خانواده‌اش به او سم خورانده است.
❤ محمد حسین ❤
همانا با هم بودن راز شنیده شدن صداهایمان است.
❤ محمد حسین ❤
هر سال شیعیان خاطره‌ی کشتن حسین بن علی (ع) ، نو‌ه‌ی پیامبر اکرم در جنگ کربلا در سال ۶۸۰ میلادی را با مراسمی به نام محرم گرامی می‌دارند. آن‌ها با زدن زنجیر یا قمه از خود بی‌خود و خون‌آلوده شده و تا زمانی که خیابان‌ها از خون قرمز می‌شود، به خود می‌زنند.
|هیـچِ‌مطلقـ|
همچنین کسانی مثل طالبان هستند که باور دارند دختران نباید به مدرسه بروند.
helya.B

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان