دانلود و خرید کتاب سواستپول لئو تولستوی ترجمه پرویز نظامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سواستپول اثر لئو تولستوی

کتاب سواستپول

معرفی کتاب سواستپول

«سواستپول و داستان‌های دیگر» مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه لئون تولستوی(۱۹۱۰-۱۸۲۸)، نویسنده برجسته روس است.

در یکی از داستان‌های این کتاب به نام «سواستپول» می‌خوانیم:

روشنایی پریده رنگ بامدادی، تازه آسمان تیره رنگ و قیرگون تپه‌های «ساپن» را روشن می‌ساخت. دریا نیز کم‌کم از لابه‌لای تاریکی شب بیرونمی‌آمد و انتظار تابش انوار طلایی رنگ خورشید را می‌کشید. مه کم رنگی که بر سطح دریا و زمین‌های ساحلی گسترده شده بود رفته رفته زایل می‌گشت. باد سرد سحرگاهی می‌وزید و آثار طراوت و شادی زایدالوصفی را بر گونه‌های عابرین بر جای می‌گذاشت. از مسافتی دور زمزمه پیاپی امواج دریا که بر روی صخره‌های سنگی ساحلی می‌لغزیدند به گوش می‌رسید و فقط غرش رعدآسای توپ کشتی‌ها بود که گاهگاهی این سکوت و آرامش دلپذیر بامدادی را در هم می‌شکست.

در قسمت شمالی بندر، جنب و جوش زیادی حکمفرما بود. دسته‌هایی از سربازان در میان غرش توپ‌ها به سرعت در رفت و آمد بودند. در مقابل بارانداز سرباز مسلحی پاس می‌داد و دکتر بیمارستان نیز در این هنگام با سرعت به سوی محل کار خود در حرکت بود. یکی از سربازان صورت خود را در آب سرد شستشو داد و سپس در حالی که به محل اصلی خود بازمی‌گشت اورادی را زیر لب زمزمه می‌نمود و پیاپی علامت صلیب به روی سینه‌اش می‌کشید.

اگر شما در این وقت به بارانداز نزدیک می‌شدید، بوی مخصوصی از ذغال‌های نیم‌سوز به مشامتان می‌رسید و از طرف دیگر، بوی تعفن غذاهای فاسد شده حالت تهوعی در شما ایجاد می‌کرد. در این هنگام دسته‌های مختلف سرباز که از نواحی دیگر به آنجا اعزام شده بودند از طرفی به طرف دیگر می‌رفتند. قایق‌ها از اشخاص مختلفی پر شده بودند. سربازان، ملاحان، مردان و زنان به تدریج از قایق‌ها پیاده می‌شدند و هر یک راه خود را به طرفی در پیش می‌گرفتند.

معرفی نویسنده
عکس لئو تولستوی
لئو تولستوی
روس | تولد ۱۸۲۸ - درگذشت ۱۹۱۰

لئو تولستوی نویسنده و فعال اجتماعی-سیاسی روسی است که از طلایه‌داران ادبیات جهان نیز به شمار می‌رود. بسیاری از مورخان ادبی معتقدند تولستوی را می‌توان در کنار «هومر»، «دانته»، «شکسپیر» و «گوته»، ستون‌های ادبیات غرب دانست و به جرأت می‌توان گفت که آثار هیچ نویسنده‌ای در جهان به اندازه‌ی او، در فهرست «کتاب‌هایی که باید پیش از مرگ خواند» قرار نگرفته است.

نظرات کاربران

سبحان عزیزی
۱۳۹۹/۰۹/۲۳

داستان‌هاش که جای حرف نداره. البته سواستپول داستان نیست حالت گزارشه. تولستوی عالیه. ولی ترجمه گاهی خیلی عربی می‌شه. اصلا خیلیییی. آخه مشارالیها؟ این همه کلمه قشنگتر و کوتاه‌تر😩 مشارالیها😓

rahil
۱۳۹۹/۰۳/۰۷

در مجموع حوب بود. چند تاش خیلی خوب بود ولی سواستپول رو خوشم نیومد. آلبرت رو هم نه چندان .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
از این جنگ و کشتارها، از این خونریزی و بی‌رحمی‌ها، چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود؟ آیا دوره‌ی درندگی و بی‌رحمی افراد بشری تا کی ادامه خواهد داشت؟ آیا آنها نمی‌خواهند، این طومار بدبختی و بیچارگی و درماندگی و دریوزگی‌ها را در هم پیچند؟ آیا پایانی بر این راه آدم کشی و ستمگری‌ها وجود ندارد؟
پویا پانا
جنگ عبارت از: به صدا در آوردن طبل و چنگ و در اهتزاز درآوردن پرچم‌ها و جست و خیز اسب‌ها نیست. بلکه، جنگ پیکی است حامل خونریزی، غم و رنج و بدبختی، درماندگی و دریوزگی و سرانجام آن مرگ و ویرانی خواهد بود.
فاطمه ^-^
رفتم به سر تربت محمود غنی گفتم که چه برده‌ای زدنیای دنی گفتا که دو گز زمین و ده گز کرباس تو نیز همین بری اگر صد چو منی (مولانا افضل‌الدین کاشانی)
مریم
آیا حل قضایا جز با جنگ ممکن نیست؟ چرا آنها فقط به خاطر یک دلیل احمقانه با شعله‌ور کردن آتش جنگ این همه جنایات بی‌شمار را مرتکب می‌شوند، گویی آنها فکر می‌کنند که ما دیوانه‌ایم و ما نیز فکر می‌کنیم که آنها دیوانگانی بیش نیستند و با همین دلایل هم خود را قانع می‌سازیم.
پویا پانا
یعنی راه نجات از چهار حقیقت تشکیل می‌یافت. حقیقت اول اینکه: جمیع مردم در معرض مصائب و آلام هستند. حقیقت دوم اینکه: علت بروز مصائب هواهای نفسانی است. حقیقت سوم اینکه: برای نجات از مصائب، باید در کوتاهی آرزوهای نفسانی کوشید. حقیقت چهارم اینکه: برای پاکی هوای نفسانی چهار عمل ضروری است.
ددد
مرگ. آری، باید به انتظارت باشیم.
پویا پانا
آیا مردم زمان ما فقط به سه دسته تقسیم شده‌اند؟ دسته اول: آنهایی که از چیزهای بی‌فایده به جای حقایق بزرگ استقبال می‌کنند و به عقاید پوچ گرویده و جز هدایای اختیاری ـ برحسب طرز تفکرشان ـ قادر به تقدیم چیزهای دیگری نیستند. دسته دیگر: کسانی که جز اعطاء چیزهای ناراحت‌کننده و اجتناب‌ناپذیر کار دیگری ندارند و دسته سوم: آن کسانی که نانجیبانه برای اسارت و بردگی مردم بی‌پناه و مظلوم پیوسته در تلاشند.
پویا پانا
به چه دلیل از کشتن دشمن خودداری می‌ورزید؟ آری، باید بکشید تا کشته نشوید، اما از طرف دیگر وجدان و عواطف انسانی به شما اجازه کشتار نمی‌دهد. در این افکار غوطه‌ور هستید که سربازی در مقابل چشمان شما در میان گل و لای به خون خود در می‌غلطد و خون گرم وی با گل چسبنده‌ی زمین در هم آمیخته شده و ماده عجیبی را به وجود می‌آورد.
فاطمه ^-^
آلام و رنج‌های ما از گرسنگی، عشق، خشم و ترس نیست، بلکه ناشی از همین جسم ما است. زیرا همین جسم منشاء گرسنگی عشق و خشم و ترس آدمی است.
behruzpcr5
راستی بدی را با بدی نمی‌توان جبران کرد، این تجربه به من آموخت که مردم اگر بخواهند بدی را با زور و جبر از میان بردارند، آتش آن را تیزتر خواهند کرد و خرمن هستی یکدیگر را می‌سوزانند.
ددد

حجم

۲۱۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲۱۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان