دانلود و خرید کتاب صدای شکستن بهمن فرسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صدای شکستن اثر بهمن فرسی

کتاب صدای شکستن

نویسنده:بهمن فرسی
انتشارات:نشر بیدگل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صدای شکستن

«صدای شکستن» نمایشنامه‌ای به قلم بهمن فرسی(-۱۳۱۲)، نمایشنامه‌نویس معاصر ایرانی است. «صدای شکستن» مدت ۷ شب در بهمن‌ماه ۱۳۴۸ در دانشکدۀ هنرهای زیبای دانشگاه تهران به کارگردانی نویسندۀ آن اجرا شد. از این بازی پس از اجرای آن در صحنه، با همان گروه بازیگران و به کارگردانی نویسنده، و کارگردانی فنی امرالله صابری یک ضبط تلویزیونی نیز انجام شد که بلافاصله از تلویزیون پخش گردید. داستان درباره جوانی به نام فرهاد است که در یک چالش احساسی دچار افسردگی شده و دست به خودکشی زده است. او پیش از مرگ دیدگاه‌هایش را روی نواری ضبط کرده و اکنون در حضور نزدیکانش پخش می‌شود.... در بخشی از این نمایشنامه می‌خوانیم: صحنه: اتاق فرهاد با تغییر نوری که زمانی دیگر را نشان بدهد. بازی: فرهاد کره را می‌چرخاند و با شوقی کودکانه فریاد می‌زند. فرهاد: فال! فال!... فال! فال! (چشم‌هایش را می‌بندد. انگشت اشاره‌اش را روی مناطق مختلف کرۀ در حال گردش می‌سراند.) اگه کجا به‌دنیا می‌اومدم؟ اگه کجا به‌دنیا می‌اومدی؟... (در زیر کره انگشتش را به نقطه‌یی فشار می‌دهد. کره می‌ایستد. چشم‌هایش را باز می‌کند و فریاد می‌زند.) فرهاد: اینجا! (روی زمین دراز می‌کشد. سرش را می‌برد زیر کره تا بتواند نام منطقه‌یی را که انگشت روی آن گذارده بخواند. انگشتش را برمی‌دارد و ناگهان قهقهه‌یی کشدار سر‌می‌دهد.) هه‌هه‌هه هاه آب، هه‌هه، فقط آب، آب بی‌اسم و رسم. با طبعی انقدر روان و جبون و فرمانبر، باید تو آب به‌دنیا می‌اومدی. (با دست مستقیم به مردم اشاره می‌کند.) مثل یک هشت‌پا! (با صدا و حرکاتی من‌درآوردی صدا و حرکات هشت‌پا را تقلید می‌کند. و همراه این حرکات آرام به پشت بر زمین می‌غلتد.) فرهاد: (با نفسی حاکی از خستگی) روی زمین، تو خشکی، غلط بوده، غلط. بزرگ‌ترین، و اولین، و آخرین، و مضحک‌ترین اشتباه. اشتباه غیرقابل‌جبران. غلط غلط غلط (ناگهان برپا‌می‌جهد و رو‌به مردم) غلط تلخ گزنده. (نور فرومی‌نشیند.)

نظرات کاربران

plato
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

آخرین باری که یک نمایشنامه رو کامل خوندم یادم نمیاد اما جذابیت دیالوگهای این اثر چنان بود که با وجود مشغله زیاد اونو کنار نذاشتم و تمومش کردم.در نبود اینترنت این کتاب واقعا باعث "گرمیِ سر" میشه و بالاخره اینکه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۹)
من چیزایی رو که دوستشون دارم، هرگز حاضر نیستم به قیمت ویران کردن فتحشون کنم.
plato
من نفس می‌کشم برای این‌که نمی‌تونم نفس نکشم ولی این زندگی رو دوس ندارم برای این‌که می‌تونم دوستش نداشته باشم.
plato
اقلیت شناخته‌شده رفت. ولی درواقع یک اقلیت تازه سرجاش نشسته که فعلاً نقاب اکثریت به صورت داره و چند صباحی‌یم باورش می‌کنن.
plato
زن بودن مخصوصاً تو این خراب‌شده تنها سرمایۀ یک زنه.
plato
من از زندگی یه چیز دیگه‌م می‌فهمم: نزدیکی! توتیا: تو همیشه نزدیکی می‌فهمی. رامین: ولی همیشه دوری نتیجه می‌گیرم. ولش کن.
plato
به‌هرحال لحظه‌های بد هیچوقت باعث نمیشه که من غروب‌های خوب‌رو فراموش کنم.
plato
شماها کدومتون، یه‌چیز جدی، که همه چیزای دیگه‌رو به‌خاطر اون ول کرده باشین، تو زندگی‌تون دارین؟
plato
ساعت‌هاست که مسخّرِ حیرت و سکوتم. ولو شده‌م رو خاک و غرقِ نبودام.
plato
فکر کردن خیلی سخته. عمل آسونه.
plato
ما همه‌مون به هم معتاد شده‌ایم. از هم نفرت داریم ولی به هم احتیاج داریم.
nastaran

حجم

۵۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

حجم

۵۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

قیمت:
۳۴,۶۵۰
تومان