دانلود و خرید کتاب ماری آنتوانت اشتفان تسو ایگ ترجمه ضیاءالدین ضیائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماری آنتوانت اثر اشتفان تسو ایگ

کتاب ماری آنتوانت

انتشارات:انتشارات پر
امتیاز:
۳.۷از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ماری آنتوانت

«ماری آنتوانت» نوشته اشتفان زوایگ(۱۹۴۲-۱۸۸۱)، زندگینامه‌نویس و روزنامه‌نگار اتریشی است و به زندگی ماری آنتوانت(۱۷۹۹-۱۷۸۹) آخرین ملکه فرانسه در پیش از انقلاب فرانسه می‌پردازد. نوشتن زندگی‌نامه‌ی ملکه ماری آنتوانت بررسی مجدد پرونده‌ای است که بیش از صد سال قبل تشکیل شده و در آن شاکیان و مدافعان، سرسختانه در برابر هم صف‌آرایی کرده و دادخواهان ماری آنتوانت این پرونده را ملتهب کرده‌اند. انقلاب ناچار بود برای پیروز شدن قلب سلطنت، یعنی سینه‌ی ملکه را که ضمناً سینه‌ی یک زن و مادر هم بود، هدف قرار دهد. البتّه حقیقت و سیاست به ندرت زیر یک سقف می‌گنجند و از آن‌جایی که در هر انقلابی تحریک مردم و توده‌ی عوام، جنجال‌آفرینی و غوغاسالاری برای رسیدن به هدف، سرلوحه کار قرار می‌گیرد، نمی‌توان انتظار اغماض، رفتار پسندیده، عدالت و پرهیز از تهمت و مبالغه را از افکار عمومی داشت. در انقلاب فرانسه از هر ابزاری برای رسواکردن ماری آنتوانت استفاده شد تا او را به زیر تیغ گیوتین روانه کنند. امّا حقیقت را همواره باید بین دو نقطه افراطی جست. ماری آنتوانت نه آن زن مقدّس و بزرگ مورد ادّعای سلطنت‌طلبان بود و نه آن زن هرجایی که دادگاه انقلاب او را به مردم معرفی کرد. او صاحب یک شخصیّت معمولی ویژه زنان عادی بود و لذا نمی‌توان او را فوق‌العّاده باهوش و یا بسیار کودن نامید. او نه چون آتش، پرحرارت بود و نه چون یخ، سرد و بی‌روح. او به تنهایی توانایی انجام کارهای خوب را نداشت، ولی هرگز تمایلی هم برای انجام کارهای بد از خود نشان نمی‌داد. زن معمولی دیروز، امروز و فردا بود که رغبتی به اعمال شیطانی و انگیزه‌ای برای قهرمان‌بازی نداشت و لذا هرگز محور و موضوع یک تراژدی و داستان غم‌انگیز واقعی نبود. ولی تاریخ، این جهان‌ساز بزرگ و ماهر، برای خلق یک تراژدی تکان‌دهنده هرگز نیازی به یک بازیگر اصلی به عنوان قهرمان نمایش خود، ندارد.

نظرات کاربران

فرشید
۱۳۹۸/۰۲/۲۵

ترجمه خوب بود. فقط یه قسمتهایی مثل چند تا شعر یا کلمه فرانسوی ترجمه نشده بود. اما مشکل ویرایش شدیدا وجود داشت. در مورد کتاب، نیمه اول کتاب کمی حوصله سربر بود. جملات مدام تکرار میشدن بدون اینکه نکته جدیدی

- بیشتر
وحید
۱۴۰۲/۰۷/۰۵

اولین مطلب تعجب براتگیز در کتاب برای من، مقدمه‌ی مترجم بود که از منابعی که در نگارش کتاب از آنها بهره برده سخن می‌گفت. پس احتمال دادم که کتاب اخیر هم نه یک ترجمه که مانند کتاب‌های ذبیح‌الله یک گردآوری

- بیشتر
zynb1
۱۴۰۲/۰۶/۲۷

نویسنده کتاب سعی کرده با وقایع مستند، مطالب رو به خواننده بگه و از روایت ها و نقل قول هایی که سندی بر درست بودن‌شون وجود نداره، تا جای امکان دوری کرده؛ لحن و نوشتار روان خیلی کمک کننده ست

- بیشتر
Ram
۱۴۰۰/۱۰/۰۲

هر فصل با جذابیت خاصی تموم میشه که مخاطب و ترغیب میکنه به فصل بعد بره.ماجرای گردنبد نقطه ی اوج این روایت تاریخی و از اون به بعد تراژدی زیبایی روی صحنه میاد که درانتهای کتاب حس عجیبی خواهید داشت

sana
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

خیلی خوب بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
«انسان همیشه در اوج بدبختی به هویّت واقعی خود پی می‌برد».
saba_msv
اگر یک نفر نان ندارد بدین معنا است که یک نفر دیگر بیش از حد دارد، اگر کمر یک نفر زیر بار تعهّدات و وظایف خم می‌شود، معنایش این است که دیگران بیش از اندازه حقّ و حقوق دارند
Ram
وقتی نامه‌ها و مراسلات دولت‌ها، شاهزادگان، سفرا و وزرای وقت را مطالعه می‌کنیم، به بی‌نظیری رذالت و غیراخلاقی بودن سیاست‌های محرمانه‌ای که در پیش گرفته‌اند، پی می‌بریم. همه‌ی کارهای زیرزمینی، علیه یکدیگر و فقط برای تأمین منافع شخصی صورت می‌گیرند. لویی شانزدهم به مجمع ملّی دروغ می‌گوید، آن مجمع هم برای خلع ید و سرنگون کردن شاه منتظر نفوذ افکار جمهوری‌خواهی در پیکر جامعه است. مشروطه‌خواهان قدرتی را به رخ ماری آنتوانت می‌کشند، که از مدّت‌ها قبل فاقد آن هستند، ماری آنتوانت هم آن‌ها را به نحو اهانت‌آمیزی فریب می‌دهد، چون پشت سر آن‌ها با برادرش، لئوپولد تماس برقرار می‌کند. لئوپولد هم سر خواهر کلاه می‌گذارد، زیرا باطناً تصمیم گرفته حتی یک سرباز به مرز نفرستد و یک شاهی از جیب مبارکش خرج نجات خواهر خود نکند. او با روسیه و پروس ائتلاف می‌کند تا برای دوّمین بار لهستان را بین خود تقسیم کنند. در حالی که پادشاه پروس از برلین با لئوپولد درباره‌ی شورای جنگ علیه فرانسه به رایزنی پرداخته، هم‌زمان سفیر او در پاریس به ژاکوبن‌ها کمک مالی می‌کند و با پتیون دور یک میز غذا می‌خورد.
فرشید
زندگی ماری آنتوانت بهترین مثال تاریخ در مورد انسانی عادی است که سرنوشت بیشتر از قدّ و قواره‌ی واقعیش او را به چالش طلبید.
sunfloOower
انقلاب طبیعت و عنصر دریای طوفان‌زده را دارد که امواج آن یکباره خشکی را دربر نمی‌گیرد. هر بار که موج برخورد خشمگینی با ساحل می‌کند، دوباره به عقب برمی‌گردد، ولی عقب‌نشینی او در حقیقت برای تازه کردن نفس و زدن ضربه شدیدتر به رخسار ساحل است. تهدیدشدگان هرگز نمی‌دانند که آیا آخرین موج قوی‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین آن‌ها است یا باید منتظر امواج بعدی باشند.
فرشید
انسان ناله‌کن ناچار است درد و رنج خود را به تنهایی تحمّل کند، در حالی که هنرمندان و انسان‌های توانا به درد و رنجشان، چهره‌ی آثار فراموش‌نشدنی می‌بخشند و آن‌ها را در تاریخ جاودانه می‌کنند.
sunfloOower
در انقلاب فرانسه ـ مثل همه انقلاب‌ها ـ دو گروه انقلابی به چشم می‌خورند. انقلابیّونی که از روی آرمان‌گرایی عمل می‌کنند و انقلابیّونی که اسیر عقده‌ی حسادت به طبقه‌ی مرفّه قبلی هستند. رفتار گروه اوّل بهتر از رفتار توده‌ها است و می‌کوشند آن‌ها را به مسیر فکری خود کشانده و سواد، فرهنگ، آزادی و شکل زندگی مردم را ارتقا دهند. ولی گروه دیگر که مدّت‌های درازی در فلاکت به سر برده‌اند، دنبال انتقام‌جویی از کسانی هستند که در گذشته وضع بهتری داشتند. آن‌ها می‌کوشند قدرت جدید خود را به رخ قدرتمندان سابق بکشند. این موضعِ نشأت گرفته از تضّاد طبیعی روح انسان‌ها برای همه‌ی اعصار اعتبار دارد.
فرشید
نکر، مردی که ملکه وی را در طوفانی‌ترین ساعات پشت سکّان کشتی دولت قرار می‌دهد، مصمّمانه مسیری را در جهت مخالف طوفان انتخاب می‌کند.
فرشید
هر عضو خاندان سلطنتی و تعدادی از صاحب‌منصبان بلندمرتبه حقّ حضور در کنار قابله و دیدن مراحل زایمان را دارند و هیچ کدام از آن‌ها حاضر نیستند از این امتیاز بربرگونه و مخّل سلامتی زائو صرف‌نظر کنند.
فرشید
همه‌ی دنیا منتظر این رویداد بزرگ است، مخصوصاً قابله که با تولّد ولیعهد چهل هزار و در صورت مونّث بودن نوزاد ده هزار لیور بازنشستگی دریافت خواهد کرد.
فرشید

حجم

۶۱۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۰۴ صفحه

حجم

۶۱۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۰۴ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان