دانلود و خرید کتاب در باب خلوت‌گزینی میشل دو مونتین ترجمه مرضیه خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در باب خلوت‌گزینی اثر میشل دو مونتین

کتاب در باب خلوت‌گزینی

معرفی کتاب در باب خلوت‌گزینی

«در باب خلوت‌گزینی» نوشته میشل دو مونتین (۱۵۹۲-۱۵۳۳)، فیلسوف و اندیشمند فرانسوی است. در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: هیچ احساسی چون خشم، صحت عقلانی ما را تهدید نمی‌نماید. ‌هیچ کس در تعیین مجازات مرگ برای قاضی‌ای که از روی عصبانیت حکم بر محکومیت متهمی صادر نموده، تردید روا نمی‌دارد. پس چرا باز هم روا می‌داریم که پدران و آموزگاران مدارس کودکان را از روی خشم و غضب تنبیه کرده و به فلک ببندند؟ این امر دیگر جنبه اصلاح و تربیت ندارد، بلکه نوعی انتقام جوئی است. ‌تنبیه برای کودک[ در حکم ]داروست! اما آیا ما پزشکی که با غیظ و غضب به بیمار خویش زندگی ببخشد را تحمل می‌کنیم؟ ما خودمان، اگر به طرز شایسته‌ای عمل نمائیم، هیچ گاه نباید به هنگام عصبانیت بر روی خدمتکاران خویش دست بلند کنیم. تا هنگامی که ضربان قلب مان زیاد است و احساس[ خشم ]برما غلبه نموده است، نباید اقدام به کاری نمائیم. هنگامی که از تاب و تب بیفتیم و هیجان مان فروکش نماید، امور رنگ و بوی کاملا متفاوتی به خود می‌گیرند. تا زمانی که احساسات هدایت مان را عهده دار هستند، این احساس است که سخن می‌گوید، نه ما. خطاها از پس خشم چون اجسامی در میان مه، بزرگتر به نظر می‌آیند. ‌اگر شخصی گرسنه است، پس باید غذا بخورد، اما وی نباید به صرف اینکه قصد تنبیه و توبیخ[ مستخدمی ]را دارد، از روی عصبانیت اظهار گرسنگی یا تشنگی نماید. مجازات زمانی قابل قبول و برای فرد خطاکار سودمند است که بر اساس عدالتی آرام و وزین تعیین شده باشد؛ در غیر این صورت او بر این تصور نخواهد بود که منصفانه از سوی مردی که از فرط عصبانیت بر خود می‌لرزد، تنبیه شده است؛ بلکه آن را ناشی از صورت برافروخته معلم، ناسزاهای غیرمعمول‌اش و آشفتگی ذهنی او می‌داند.

نظرات کاربران

imanshahbeigi
۱۳۹۵/۱۱/۱۰

لطفا از این نشر و مترجم کتابی نخرید. این خانم در پنج سال ۹۸ کتاب «ترجمه»!!! کرده. فقط یک جستجوی ساده در سایت کتابخانه ملی بکنید. در صحت استناد این ترجمه‌ها به ایشان جای تردید بسیار بسیار بسیار فراوان است.

- بیشتر
مصطفا پرویزی
۱۳۹۶/۱۰/۱۲

کتاب مجموعه مقالاتی‌ست از میشل دومونتین، اندیشمند سرشناس قرن ۱۶(دوره رنسانس) که موضوعاتی مانند خلوت گزینی،تخیل، اندوه،ترس،وجدان،خشم،پرهیزکاری، خواب و .... را شامل می‌شود و می‌تواند الهام بخش خواننده باشد. دومونتین پایه‌گذار مقاله‌نویسی مدرن است.

yazdaan
۱۴۰۰/۰۴/۰۶

کتاب حجم کمی دارد ولی پر است از جملات قصار فلسفی که تمام جنبه های زندگی را اعم از فردی و اجتماعی شامل میشود. عمدتا جملات نویسنده با اینکه کوتاه است ولی همانند چکشی که کافکا میگفت به خواننده برخورد میکند

- بیشتر
mohammadmehdi
۱۴۰۰/۰۹/۲۸

ترجمه کار بسیار ضعیفه

afshar
۱۳۹۵/۱۱/۱۲

کتاب خوب و جالبیه.ترجمه ی خوبی هم داره.

کاوه
۱۳۹۵/۱۱/۱۱

کتابی بسیار ارزشمند و سرشار از مطالب ظریف و آموزنده.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۱)
انسان‌ها می‌بایست اشیاء را تابع و فرمانبردار خویش سازند نه اینکه خود را تابع و فرمانبردار اشیاء نمایند.
yazdaan
‌درخصوص دانشی که کسب نموده‌ای بیم نداشته باش، زیرا اگر تو خویشتنت را به‌واسطه آن اصلاح کرده باشی تاثیر آن از بین نخواهد رفت. ‌پاسخ آن مردی را به خاطر بیاور که از او پرسیده بودند که چرا می‌باید در هنری که‌اندک مردمی قادر به فراگیری آن هستند، چنین دچار زجر و محنت شود" برایم همین‌اندک نیز کافی است؛ یک نفر نیز کفایت می‌کند؛ حتی اگر هیچ کس هم نباشد باز کفایت می‌نماید. "
کتابدوست
در مکان‌های خلوت، برای خود جمعیتی انبوه باش.
آرام
اکثر لذات تنها به این جهت ما را در آغوش گرفته و نوازش می‌کنند که بتوانند ما را خفه کنند،
yazdaan
اگر بتوانیم باید همسر، فرزند، اموال و از همه بالاتر سلامتی داشته باشیم، اما نباید چنان بدان‌ها وابسته شویم که شادیمان منوط به ایشان باشد.
احسان رضاپور
من در میان آن گروه از انسان‌ها جای دارم که بسیار از این احساس[‌اندوه ]به دور هستند؛ من نه این احساس را دوست دارم و نه چندان به آن می‌اندیشم، اگرچه تمام دنیا از آن خرسند شده و تصمیم گرفته‌اند که با اشتیاق بسیاری پذیرایش باشند. ‌خرد آن را آراسته و پرهیزکاری و وجدان نیز در پی‌اش روان شده‌اند- چه تزئین عظیم و احمقانه ای. ‌منطقا این نه‌اندوه بلکه شرارت است که ایتالیائی‌ها آن را غسل تعمید داده‌اند، زیرا صفتی است که همیشه مضر و همیشه مجنون است. ‌رواقیون این احساس را بر پیروان خود ممنوع کرده‌اند زیرا فرد واجد آن را پست و بزدل می‌دانند.
esrafil aslani
تصور اینکه چگونه یک ذهن دقیقا بین دو تمایل موازی آونگ باقی می‌ماند، جالب است؛ چنین حالتی بی‌شک منجر به تصمیم نخواهد شد زیرا انتخاب مستلزم عدم برابری ارزش هاست؛ اگر کسی ما را مختار به انتخاب یک بطری نوشیدن و یک تکه گوشت نماید، در حالی که به یک‌اندازه میل به نوشیدنی و خوردن داریم، یقینا هیچ نتیجه‌ای جز آن که از گرسنگی و تشنگی بمیریم، در انتظارمان نخواهد بود!
ali73
تاریخ‌نگاری خوب، تاریخی است که توسط مردانی که خود عامل ایجاد وقایع بوده‌اند و یا در ایجاد آن نقش داشته‌اند نوشته شده باشد، یا لااقل توسط کسی که از چنین بخت مساعدی برخوردار بوده که در واقعه‌ای مشابه واقعه مدنظر مشارکت جسته باشد.
ali73
بیش از این نباید به آنچه دنیا درباره شما می‌گوید توجه نمائید، بلکه به آنچه درباره خودتان می‌گوئید متوجه شوید. ‌به درون خود بازگردید، اما پیش از آن خود را آماده نمائید تا در آن جا مورد استقبال قرار گیرید. ‌اگر ندانید که چگونه باید بر نفس خویش حاکم شوید، اعتمادتان بر نفس خویش، دیوانگی است.
yazdaan
بیائید شهامت بهره‌مندی از لذات زندگانی را داشته باشیم. این لذات برای زنده‌ها خلق شده‌اند؛ به زودی به خاکستر، شبح و اشخاصی که تنها در افسانه‌ها از آن‌ها یاد می‌شود، بدل خواهیم شد
yazdaan

حجم

۱۰۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

حجم

۱۰۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان