دانلود و خرید کتاب جامعه را ببینیم یوران آرنه ترجمه حسن حسینی کلجاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه را ببینیم اثر یوران آرنه

کتاب جامعه را ببینیم

نویسنده:یوران آرنه
انتشارات:نشر افکار
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جامعه را ببینیم

کتاب جامعه را ببینیم نوشتهٔ یوران آرنه (استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه استکهلم) و ترجمهٔ حسن حسینی کلجاهی (مدرس جامعه‌شناسی در سوئد) است. نشر افکار این مقدمه‌ای بر مفاهیم، نظریه‌ها و روش‌های جامعه‌شناسی را منتشر کرده است. این کتاب چهارمین جلد از مجموعهٔ «نظریه و روش» است.

درباره کتاب جامعه را ببینیم

کتاب جامعه را ببینیم، مقدمه‌ای بر مفاهیم و نظریه‌ها و روش‌های جامعه‌شناسی است. این کتاب به‌وسیلهٔ فردی نوشته شده که استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه استکهلم است. او باور دارد که یک کار جامعه‌شناسی، انتقادکردن و زیر سؤال بردن است. جامعه‌شناسی باید رادیکال باشد، اما نه در معنای سیاسی آن. ما می‌توانیم منتقد باشیم؛ بدون آنکه بگوییم کدام راه بهتر است یا چگونه می‌توان جامعهٔ بهتری ساخت. زیر سؤال بردن به این معنی نیست که بگوییم همهٔ آنچه اتفاق می‌افتد، اشتباه یا بی‌فایده است؛ با زیر سؤال بردن شاید بتوان دربارهٔ کاری که باید انجام گیرد، به درک بهتری رسید و نشان داد چرا باید کاری انجام دهیم. کتاب «جامعه را ببینیم» را می‌توان به‌عنوان مرجعی مقدماتی و آسان‌فهم برای جامعه‌شناسی و برای مخاطبان عام معرفی کرد. یوران آرنه خواسته اندکی از لذت جامعه‌شناسی را برای خوانندهٔ خود عرضه کند. او در این اثر، پاره‌ای از مشکلات جامعه‌شناسی را نیز مطرح کرده، ولی نیت اصلی او آشکارکردن کارایی علم جامعه‌شناسی است. این کتاب را می‌توان مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی به حساب آورد. کتاب جامعه را ببینیم پنج فصل دارد.

خواندن کتاب جامعه را ببینیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد مفاهیم و نظریه‌ها و روش‌های جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جامعه را ببینیم

«اما اگر تئوری‌ها اعتبار کامل ندارند، آیا نمی‌توان گفت پس آن‌ها به چه درد می‌خورند؟ پاسخ این پرسش این است که بدون تئوری‌ها ما نمی‌توانیم جامعه را ببینیم. تئوری‌های جامعه‌شناسی به ما می‌گویند که وقتی می‌خواهیم جامعه را ببینیم، باید دنبال چه چیزهایی بگردیم و در این مورد، تئوری‌های مختلف تصویرهای متفاوتی از جامعه به دست می‌دهند. در ضمن، تئوری‌ها این امکان را می‌دهند که داده‌های فوق‌العاده زیادی در رابطه با جامعه را دسته‌بندی کنیم و ارتباط پدیده‌های مختلف را با همدیگر ببینیم. همهٔ مردم یا گروه‌ها برای اینکه بتوانند در زندگی روزمره جهت‌یابی کنند، به ساختن تئوری‌های خود دربارهٔ جامعه دست می‌زنند. بحث دربارهٔ تئوری‌ها راهی است به سوی اینکه تصاویر اغلب ناآگاه را با هم مقایسه کنیم و به آن‌ها ظرافت بیشتری ببخشیم. در پایان این فصل، خواهم کوشید تا نشان دهم که چگونه شخص به‌عنوان جامعه‌شناس می‌تواند دربارهٔ عرضهٔ بسیاری از تئوری‌ها و تصاویر مختلف از جامعه موضع‌گیری کند. و نیز این بحث را به میان خواهم کشید که آیا می‌توانیم هر تئوری‌ای را که بخواهیم، انتخاب کنیم؟ اما قبل از آن شیوه‌هایی را ارائه خواهم داد که به کمک آن‌ها می‌توان چیستی تئوری‌ها را فهمید. نیز، دربارهٔ اینکه تئوری‌های جامعه‌شناسی با چه چیزهایی سروکار دارند و چه تصویری از فرایندهای اجتماعی به دست می‌دهند، بحثی کوتاه خواهم کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱۵۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان