دانلود و خرید کتاب معارف اسلامی در جهان معاصر سیدحسین نصر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معارف اسلامی در جهان معاصر اثر سیدحسین نصر

کتاب معارف اسلامی در جهان معاصر

نویسنده:سیدحسین نصر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب معارف اسلامی در جهان معاصر

کتاب معارف اسلامی در جهان معاصر به‌قلم سیدحسین نصر را انتشارات علمی و فرهنگی منتشر کرده است. این کتاب به بررسی و واکاوی نقش معارف اسلامی در جهان معاصر با نگاهی به تاریخ نفوذ و اثرگذاری اندیشه‌های اسلامی در علوم مختلف می‌پردازد.

درباره کتاب معارف اسلامی در جهان معاصر

واکنش‌ها نسبت به دین و عقاید مذهبی در جهان معاصر در چند دهۀ اخیر متناقض و بعضاً پرمناقشه بوده است. به عقیدهٔ برخی هر نوع دیدگاه مذهبی مانع رشد و ترقی مادی شده و جز مانع‌تراشی و محدود کردن آزادی‌های فردی سودی ندارد. عدهٔ دیگری در مقابل با این دیدگاه مخالف بوده و معتقدند منشأ تمامی علوم و معارف حتی علوم مادی و تجربی را باید در مفاهیم و آموزه‌های مذهبی جست و کوشش نمود تا برای حل بحران‌های اخلاقی و معنوی جهان معاصر از آن‌ها بهره گرفت. پیرو همین دیدگاه دین اسلام به‌عنوان آخرین دین الهی و توحیدی عرضه‌شده به بشر از جایگاهی ممتاز برخوردار بوده و خود زمینهٔ بروز و شکوفایی بسیاری از علوم و پرورش دانشمندانی نخبه با اعتباری جهانی را فراهم آورد. کتاب پیش رو مجموعه مقالات و مصاحبه‌هایی است که در باب اهمیت معارف اسلامی و جایگاه آن در دوران معاصر و نقش ایران در تأثیرگذاری این نقش‌آفرینی در ۴ فصل گردآوری شده و منبع مناسبی برای مطالعهٔ سیر تفکر و اندیشهٔ اسلامی در طول تاریخ به منظور بهره بردن در جهان معاصر است.

خواندن کتاب معارف اسلامی در جهان معاصر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ تاریخ اندیشه و فلسفه به‌ویژه فلسفهٔ اسلامی و نیز دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های الهیات و معارف و طلاب حوزه‌های علمیه از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

 درباره سید حسین نصر

سید حسین نصر زاده ۱۹ فروردین ۱۳۱۲ در تهران، فرزند سید ولی‌الله نصر و نبیره شیخ فضل‌الله نوری است. وی فیلسوف و متأله سنت‌گرای ایرانی و استاد علوم اسلامی در دانشگاه جرج‌واشینگتن ایالات متحده آمریکا است که مقالات و کتب دانشگاهی بسیاری نوشته است.او در تهران زاده شد و در نوجوانی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت. کارشناسی فیزیک را از مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) گرفت و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه هاروارد در رشته فلسفه و تاریخ دانش گذراند. او بنیان‌گذار انجمن حکمت و فلسفهٔ ایران و صاحب تألیفات و پژوهش‌های بسیاری در حوزهٔ فلسفه است. از جمله آثار او می‌توان به سه حکیم مسلمان، نظر متفکران اسلامی دربارهٔ طبیعت، شیعه در اسلام و فلسفه در سرزمین نبوت اشاره کرد.

بخشی از کتاب معارف اسلامی در جهان معاصر

«امروزه در اکثر ممالک اسلامی خصوصاً محافل دانشگاهی، افکار فلسفی‌ای که از مغرب‌زمین سرچشمه گرفته و در آن دیار رشد و نمو کرده است با علاقه و شوق فراوان مورد بررسی قرار می‌گیرد. این افکار در کلاس‌ها تدریس می‌شوند و دانشجویان آن‌ها را فرا می‌گیرند. تاحدی که اکثر آنان که تعلیم‌یافتهٔ دستگاه تعلیم و تربیت جدید هستند خیلی بیشتر با یک متفکر درجهٔ دوم اروپایی تا با بزرگ‌ترین حکمای اسلامی. وانگهی این گسترش نفوذ فلسفهٔ اروپایی در محافل دانشگاهی، در بلاد اسلامی به‌هیج‌وجه یکسان نیست. تشتت و تضاد و عدم هماهنگی که از خصایص تمدن جدید اروپایی است، مخصوصاً در رشتهٔ فلسفه در محافل متجدد مشرق‌زمین نیز منعکس شده است و در این امر حوادث و عوامل تاریخی ملاک آن نوع افکار فلسفی بوده است که در هر مملکت توسعه و بسط یافته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان