دانلود و خرید کتاب شمس پاره الیف شافاک ترجمه پگاه ایفایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شمس پاره اثر الیف شافاک

کتاب شمس پاره

معرفی کتاب شمس پاره

کتاب شمسپاره مجموعه‌ای از مقالات و نوشته‌های الیف شافاک نویسنده‌ی ترک‌زبان است که به صورت یک کتاب درآمده. این مقالات که شافاک در روزنامه‌های ترک چاپ کرده است توسط خود وی جمع‌آوری و در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است. این مقاله‌ها موضوعات سیاسی و ادبی و خانوادگی را شامل می‌شود. شافاک در تلاش است تا روابط میان مرد و زن و جایگاه زن را بررسی کند و به دنبال رساندن مفاهیم ارزشمندی است.

این کتاب با ترجمه‌ی مهلا منصوری و همکاری انتشارات افراز منتشر شده است.

درباره کتاب شمسپاره

کتاب شمسپاره شامل ۶۵ مقاله‌ی متفاوت از الیف شافاک است که طی چند سال در روزنامه‌های مختلف ترک‌زبان منتشر شده است. وی با گردآوری این مقالات در سال ۲۰۱۲ آن را به صورت کتابی برای علاقه‌مندان به نظراتش جمع‌آوری کرده است. این مقالات شامل موضوعات مختلف سیاسی و اجتماعی، ادبی، خانوادگی و روابط میان زن و مرد، تلاش برای شناساندن هویت زن در جامعه، ایجاد توازن مذهبی، جنسی و قومی (به دور از نژادپرستی)، مسائل و مشکلات نویسندگی است. همچنین شافاک با نگاهی کوتاه به زندگی شخصی خود سعی دارد این مسائل را در زندگی خود شفاف کند تا خواننده به عمق تفکراتش پی ببرد. او در انتهای کتابش متنی نوشته است که بخشی از آن را می‌بینید:

هر حکایت، هر کلمه

یک شمسپاره است...

تکه‌ای از آفتاب است.

می‌افتد روی شانه‌هامان

آرام، مثل دانه‌های برف

مثل باران روحمان را می‌شوید

از وجود غبار و آلودگی پاک می‌کند

از یکنواختی‌ها

چرا باید کتاب شمسپاره را بخوانیم؟

در کتاب شمسپاره الیف شافاک به مسائل زیادی پرداخته است و آنها را تحلیل و بررسی کرده. به گونه‌ای که خواننده از ذهنیت و افکار نویسنده آگاه شود. شافاک بدون پرده درگیری‌های قومی و مسائل مربوط به زنان را تحلیل کرده است. وی نگاه کوتاهی نیز به زندگی شخصی خود داشته است. با این تفاسیر مطالعه این کتاب برای خوانندگان علاقمند به این مباحث خالی از لطف نیست.

خواندن و خرید کتاب شمسپاره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب شمسپاره مانند آثار دیگر شافاک در قالب داستان نیست بلکه مقاله‌های نوشته‌شده توسط اوست که در مجله‌های مختلف چاپ شده است. اگر به مطالعه آثار شافاک و سبک عرفانی وی علاقه‌مند هستید و همچنین دوست دارید درباره زندگی نویسندگان و افکارشان اطلاعاتی داشته باشید، این کتاب را از دست ندهید.

درباره الیف شافاک

الیف شافاک نویسنده‌ی معاصر ترک‌زبان در سال ۱۹۷۱ در استراسبورگ فرانسه از پدری بریتانیایی و مادری ترک زاده شد. در کودکی به واسطه‌ی جدایی پدر و مادرش و دیپلمات بودن مادرش، به شهرهای بسیاری سفر کرده و در نهایت در آنکارا ساکن شدند. وی تحصیلات دانشگاهی خود را با لیسانس روابط بین‌الملل آغاز کرد و فوق لیسانس خود را درباره حقوق زنان گرفت و در نهایت مدرک دکترای علوم سیاسی گرفت. الیف وقتی در دوران فوق لیسانس بود اولین کتاب خود را چاپ کرد و پس از آن در سال ۱۹۹۷ دومین کتابش را منتشر کرد. او در سال ۲۰۰۴ با درجه‌ی استادیاری در دانشگاه میشیگان و سپس دانشگاه آریزونا مشغول به کار شد.

رمان‌های شافاک به سه زبان ترکی، انگلیسی و فرانسوی نوشته می‌شوند. شافاک تاکنون جوایز بسیاری کسب کرده است، از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به جایزه رومی به بهترین اثر ادبیات عرفانی ترکیه اشاره کرد که به خاطر رمان پنهان در سال ۱۹۹۸ دریافت کرد. او نشان شوالیه را که از مدال‌های فرهنگی کشور فرانسه است، دریافت نمود و بارها در فهرست جوایز جهانی همچون جایزه ادبیات داستانی زنان اورنج قرار گرفته است.

الیف شافاک در ایران با رمان ملت عشق شناخته شده است. این کتاب در سال ۲۰۰۹ منتشر شده و به عشق میان مولانا جلال‌الدین و شمس تبریزی پرداخته است و آن را به عشقی عرفانی در زمان حال مرتبط کرده است. در کل می‌توان شافاک را جز نویسندگان سبک عرفانی دانست زیرا در اکثر آثارش نگاهی عرفانی به موضوعات مختلف دارد. یکی از کتاب‌های او که از این سبک استفاده نشده و پس از ملت عشق در ایران به محبوبیت رسید کتاب سه دختر حوا نام دارد. در این کتاب، نویسنده به مسئله تفاوت عقاید انسان‌ها پرداخته است. او می‌گوید با وجود تفاوت عقاید باز هم می‌توان در کنار یکدیگر زندگی کرد. الیف شافاک به خاطر نوشتن رمان حرامزاده استانبولی به دلیل محکومیت به خیانت به هویت ترکی راهی دادگاه شد اما این پرونده به دلیل کافی نبودن مستندات بسته شد.

از دیگر آثار مهم و ارزشمند شافاک می‌توان به جزیره درختان گمشده اشاره کرد. در این کتاب، نویسنده به عشق میان پسری مسیحی و دختری مسلمان پرداخته است که سرنوشت و جنگ میانشان جدایی می‌اندازد. در کتاب اسکندر، شافاک به مرز باریک میان سنت و مدرنیته اشاره می‌کند و باورهای مردسالارانه را که نتیجه‌ای جز خشونت ندارد زیر سوال می‌برد.

معرفی نویسنده
عکس الیف شافاک
الیف شافاک
ترکیه‌ای | تولد ۱۹۷۱

الیف شافاک ترک-بریتانیایی زاده‌ی ۲۵ اکتبر ۱۹۷۱ در شهر استراسبورگ فرانسه؛ رمان‌نویس، مقاله‌نویس، سخنران، فعال سیاسی و فعال در حوزه‌ی حقوق زنان و اقلیت‌ها است. شافاک همچنین دارای مدرک دکترای علوم سیاسی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

حجم

۱۹۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان