دانلود و خرید کتاب جرم عجیبی که جان بولونای مرتکب شد جی. کی. چسترتون ترجمه مرضیه خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جرم عجیبی که جان بولونای مرتکب شد اثر جی. کی. چسترتون

کتاب جرم عجیبی که جان بولونای مرتکب شد

معرفی کتاب جرم عجیبی که جان بولونای مرتکب شد

«جرم عجیبی که جان بولونای مرتکب شد» نوشته جی. کی. چسترتون(۱۹۳۶-۱۸۷۴)، نویسنده انگلیسی است. این کتاب دو داستان کوتاه را در بردارد. در یکی از داستان‌های این کتاب می‌خوانیم: «اکنون از زمانی که این بزهکار بزرگ ناگهان از ناآرام‌کردن جهان دست کشیده بود، می‌گذشت؛ و زمانی که او متوقف شد، همان گونه که آن‌ها بعد از مرگ رونالد گفته‌اند، آرامش دل‌پذیری زمین را در برگرفت. اما در بهترین روزهایش، (البته منظورم بدترین روزهای اوست) فلامبو شخصیتی بود مانند قیصر، چهره‌ای مشهور و بین‌المللی. تقریبا هر روز صبح، روزنامه‌ها تیتر می‌زدند که او برای رهایی از کیفر جرم بزرگش، دست به ارتکاب جرم دیگری زده است. او فرد شجاعی از اهالی گاسکوین با قامتی بزرگ و تنومند بود و داستان‌های وحشتناکی از طغیان جسم بزرگ او بر سر زبان‌ها بود؛ این که چه طور قاضی را کله پا کرده «تا عقل‌اش سر جایش بیاید.» یا این که چه‌گونه در خیابان ریوالی در حالی که با هر یک از دست‌هایش گردن پلیسی را گرفته و فرار کرده بود. در خصوص او باید گفت که قدرت جسمانی فوق‌العاده‌اش عموما در جهت ارتکاب جرایمی استفاده می‌شد که بدون ریختن خون افراد بی‌گناه انجام می‌شد؛ و جرایم اصلی‌اش عمدتا سرقت‌های هوشمندانه و بزرگ بودند، اما هر یک از سرقت‌های او، جرمی جدید و ابتکاری بود که شرح آن ها داستانی خواندنی است. او همان کسی بود که کارخانه‌ی عظیم لبنیات تایرولین را در لندن تاسیس کرد؛ کارخانه‌ای که نه لبنیاتی داشت، نه گاوی، نه ارابه‌ای نه شیری، اما هزاران مشتری داشت. او این کار را با عملیات ساده‌ی برداشتن شیشه‌شیرهای بیرون درِ خانه‌ها و گذاشتن جلوی درِ مشتریان خود انجام می‌داد.»

نظرات کاربران

maryam_z
۱۳۹۸/۱۲/۱۵

چسترتون!!کشفِ تازه ی من :)) فراتر از دو داستان کوتاه، تحلیل روانشناختی شخصیت ها بسیار جذابه.

:-)
۱۳۹۶/۱۲/۲۱

نمیدونم چرا از این نویسنده عالی کتابی ترجمه نمیشه! فقط چهار تا داستان از این نویسنده خوندم. در این کتاب دوتا داستان هست که اولی که اسمش صلیب آبی که خیلی زیباست.

fatemeh
۱۳۹۷/۱۲/۲۱

باحال بود، به نطرم حتی میشه با یه فیلم نامه خوب ازش فیلم ساخت

کاوه
۱۳۹۵/۰۶/۱۵

داستان کاراگاهی انگلیسی با طنز ویژه انگلیسی.

me
۱۴۰۱/۰۴/۱۷

داستان جالبه ولی ترجمه ش زیاد خوب نیست.

mmh
۱۳۹۹/۰۹/۰۹

سم مطلق! مترجم هم که دیگه بدتر؛ رسما تو مقدمه داستان اول رو کلا لو داده!!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
جرم عجیبی که جان بولونای مرتکب شد نویسنده: جی. کی. چسترتون مترجم: مرضیه خسروی نشر روزگار نو
peyvandnik
این امر عمدتا ناشی از رنگ پرکلاغی درختان کاج بود، و قسمتی نیز به خاطر فضای غیرقابل توصیفی بود که همیشه در تراژدی‌های بزرگ توصیف می‌شد. رایحه‌ی چیزهایی که در قرن هجدهم از دست رفته بود؛ رایحه‌ی باغ‌های مرطوب و کوزه‌های شکسته، از اشتباهاتی که هرگز اصلاح نخواهند شد. از دردی که هیچ‌گاه بهبود نخواهد یافت؛ چراکه واقعا وجود خارجی ندارد.
me

حجم

۵۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۵۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان