دانلود و خرید کتاب چرایی خود را پیدا کنید سایمون سینک ترجمه علیرضا خاکساران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرایی خود را پیدا کنید اثر سایمون سینک

کتاب چرایی خود را پیدا کنید

معرفی کتاب چرایی خود را پیدا کنید

چرایی خود را پیدا کنید اثری از سایمون سینک، دیوید مید و پیتر داکر است. این کتاب راهنمایی عملی برای کشف هدف خود و تیم‌تان است.

درباره کتاب چرایی خود را پیدا کنید

همهٔ ما وقتی سوار ماشینی می‌شویم، می‌دانیم به کجا و چرا به آنجا می‌رویم. ولی متأسفانه وقتی پا در ماشین زندگی می‌گذاریم، اغلب تا مدتی نمی‌دانیم به کجا می‌رویم و اگر هم بفهمیم، نمی‌دانیم چرا به آنجا می‌رویم و شاید به همین دلیل از این سفر خسته شویم و نرسیده به مقصد، مسیرمان را تغییر دهیم یا فرشتهٔ مرگ ما را از این ماشین پیاده کند! در واقع، فقط سفرهایی لذت‌بخش یا حداقل قابل‌تحمل‌اند که چرایی‌شان مشخص باشد. چرایی نقطهٔ آغاز همهٔ انتخاب‌های خوب است و زندگی مجموعه‌ای از انتخاب‌هاست. اگر بدانید چرا هر روز صبح از خواب بلند می‌شوید، برای بیدار شدن شوق بیشتری خواهید داشت. اگر بدانید چرا شغل‌تان را انتخاب کرده‌اید، رفتن به سر کار لذت‌بخش‌تر خواهد بود. بارها شنیده‌ایم که می‌گویند: «کاری رو که عاشقشی انجام بده» ولی مشکل اینجاست در دنیایی که انتخاب‌های زیادی وجود دارد، بیشتر ما نمی‌دانیم عاشق چه هستیم و چرایی می‌تواند در پیدا کردن عشق‌مان به ما کمک کند.

داشتن حس رضایت از زندگی به داشتن هدف بستگی دارد و هدف خود بر چرایی بنا نهاده شده است. برای نمونه، اگر ندانیم چرا می‌خواهیم لاغر شویم، یا هرگز برای لاغری دست‌به‌کار نمی‌شویم یا در جایی از مسیر دست از تلاش برمی‌داریم. در این دنیا افرادی وجود دارند که بدون اینکه بدانند، پیروِ چرایی‌شان هستند و موفقیت و خوش‌حالی و رضایت‌خاطرشان نشانهٔ آن است. افرادی هم هستند که بدون چرایی به موفقیت‌های ظاهری می‌رسند و نداشتن حس رضایت از زندگی نشانهٔ آن است. ولی بیشترمان نه موفقیم و نه خوش‌حال و به‌طور حتم به کشف چرایی‌مان نیاز داریم. کشف چرایی فرایندی حساس است که به زمان و تفکر و از همه مهم‌تر به راهنما نیاز دارد. این کتاب همان راهنماست. راهنمایی بسیار کاربردی که از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی‌تان می‌کند.

این راهنما را سایمون سینک و دو تن از همکارانش در سازمان «با چرا شروع کنید»، یعنی دیوید مید و پیتر داکر، نوشته‌اند.

کتاب «چرایی خود را پیدا کنید» مثل یک سفر است. تمام گام‌های لازم برای چگونگی کشف چرایی‌تان در کتاب آمده، ولی برای اینکه به‌راستی به چرایی‌تان برسید، به صبر و تلاش نیاز است. یادتان باشد این کتاب یک راهنماست. گام‌های آن را دنبال کنید، مفاهیمش را یاد بگیرید و برای اینکه این فرایند را با خود منطبق کنید، همین طور که به پیش می‌روید، حتماً بخش‌هایی از این فرایند را اصلاح کنید. اگر روشی را پیدا می‌کنید که بهتر برای‌تان جواب می‌دهد، همان کار را بکنید!

خواندن کتاب چرایی خود را پیدا کنید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست‌داران کتاب‌های موفقیت و انگیزشی مخاطبان این کتاب‌اند.

 درباره نویسندگان کتاب چرایی خود را پیدا کنید

سایمون سینک

سایمون سینک یکی از آن خوش‌بین‌های روزگار است که به آینده‌ای روشن برای بشر باور دارد. سخنرانی او در TED.com سومین سخنرانی پربازدید تاریخ تد است. او معتقد است دنیا وقتی جای بهتری می‌شود که افراد کاری را انجام دهند که الهام‌بخش زندگی‌شان باشد. و از این رو چرایی‌اش الهام بخشیدن به افراد برای انجام کارهایی است که الهام‌بخش‌شان است تا در کنار هم بتوانیم دنیا را جای بهتری کنیم. برای تحقق چرایی‌اش چند کتاب نوشته که کتاب «با چرا شروع کنید» و «چرایی خود را پیدا کنید» معروف‌ترین آن‌هاست. اولی فلسفهٔ چرایی را توضیح می‌دهد و دومی فرایند کشف چرایی در زندگی را تشریح می‌کند.

دیوید مید 

دیوید مید کارش را با مربیگری در شرکت‌ها شروع کرد. در سال ۲۰۰۹، به تیم «با چرا شروع کنید» پیوست تا با تولید محتوا به سایمون کمک کند ایده‌های مؤثرش را به اشتراک بگذارد. این روزها به سخنرانی و تسهیلگری در کارگاه‌های آموزشی مشغول است تا به تغییر درک افراد از مقولهٔ رهبری و فرهنگ کمک کند.

پیتر داکر

پیتر داکر از افسران ارشد سابق نیروی هوایی سلطنتی و خلبانی حرفه‌ای است. از زمان پیوستنش به تیم «با چرا شروع کنید» در سال ۲۰۱۱، با سازمان‌های سراسر دنیا همکاری داشته و به آن‌ها کمک کرده تا هدف‌شان را روی کاغذ بیاورند، رهبران‌شان را آموزش دهند و فرهنگی بسازند که در آن، تک‌تک افراد به موفقیت می‌رسند.

 بخشی از کتاب چرایی خود را پیدا کنید

دلیل بیان چرایی جزئی همان دلیلی است که سازمان می‌خواهد چرایی فراگیرش را بیان کند (چون حس هویت و تعلق به افراد می‌دهد). به تیم‌ها و گروه‌ها اجازه می‌دهد خودشان را به افرادی که هر روز در کنارشان کار می‌کنند مرتبط بدانند. کمک‌شان می‌کند نقش منحصربه‌فردشان را به‌عنوان گروهی متمایز در چشم‌انداز بزرگ‌تر درک کنند.

سازمان را مانند درخت در نظر بگیرید. ریشه‌ها و تنهٔ آن منشأ و بنیان آن هستند. این درخت شاخه‌هایی دارد (آن شاخه‌ها واحدها و بخش‌های سازمان‌اند). روی آن شاخه‌ها، لانه‌هایی قرار دارند (آن لانه‌ها خرده‌فرهنگ‌ها یا تیم‌ها در آن درخت‌اند). درون هر لانه، پرندگانی از یک خانواده زندگی می‌کنند. هدف ما به‌عنوان یک فرد این است که چرایی‌مان را بدانیم تا بتوانیم راحت‌تر درخت مناسب و لانهٔ مناسب را پیدا کنیم. هدف سازمان این است که چرایی‌اش را بداند تا پرندگان مناسب را جذب کند. هدف هر تیمی درون شرکت این است که مطمئن شود پرندگان مناسب در هر لانه قرار دارند (کسانی که در کنار هم اثربخش‌ترین همکاری را دارند تا به هدف و دلیل والاتر سازمان کمک کنند).

آمریکا برای خودش چرایی دارد (اما لس‌آنجلس و نیویورک هم دارند). اگر بخواهم در آمریکا زندگی کنم، سؤال این است که در کدام شهر باید زندگی و کار کنم؟ ممکن است کسی در شرکت مناسب ولی در لانهٔ نامناسب کار کند. این مسئله به عملکرد، روحیه و اعتمادبه‌نفسش ضربه می‌زند. کمک به افراد برای اینکه بدانند در کدام شهر باید زندگی کنند، به کدام لانه ملحق شوند یا در کدام گروه، تیم یا خرده‌فرهنگ بهترین تناسب را دارند بخشی از پازل چندتکهٔ ایجاد سازمانی بالنده است. برخی سازمان‌ها برای جذب و استخدام مناسب‌ترین افراد به علم متوسل می‌شوند. با وجود این، هنر اصلی این است که بدانیم در کجای سازمان در بهترین حالت‌شان کار می‌کنند. استخدام فردی مناسب فقط بخشی از کار است. بخش مهم دیگر این است که بدانید آن فرد در کدام بخش شرکت در بهترین حالتش کار می‌کند و حس می‌کند کارش الهام‌بخش است. در واقع، اهمیت این موضوع بیشتر است.

با شرکت‌هایی کار کرده‌ایم که درک بسیار مبهمی از چرایی دارند. رهبر شرکت به مفاهیم «نرم» مانند هدف، دلیل یا باور علاقه‌ای ندارد و بنابراین نادیده‌شان می‌گیرد. با وجود این، رهبران برخی زیرگروه‌ها در شرکت که به این چیزها باور دارند وقت می‌گذارند تا چرایی جزئی گروه‌شان را بیان کنند.

نظرات کاربران

Amir
۱۴۰۰/۰۸/۰۶

برای هر کسی که قصد متقاعد کردن و متقاعد شدن داره این کتاب بهترین هست.

منیره سادات جارچیان
۱۴۰۲/۰۱/۲۶

کتاب خیلی خوب و کاربردی ای بود و من مطمین هستم هر فردی نیاز داره این کتاب رو بخونه زیرا در ابتدای دست زدن به هر کاری احتیاج به خودشناسی داریم اینکه اساسا چرا کارهایی رو انجام می دهیم و

- بیشتر
سهند
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

مطالب به کرات تکراری و خسته کننده‌ست. همش توی بیست صفحه میشه خلاصه‌ش کرد. با اینکه پولمون بی‌ارزشه، این کتاب ارزش همونم نداره.

Amin Zamani
۱۴۰۲/۰۱/۲۳

من منتظرم چاپ پنجم رو قرار بدید بعد بخونم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۴)
اگر هنوز سوار قطار ۱۰۷ میلیاردی مردگان نشده‌اید و فقط سردرگم هستید، فرصت تغییر زندگی خود و به‌تبع آن دنیا را دارید. فرصت خوش‌حال بودن را دارید. فرصت تأثیر بر مسیر حرکت این دنیا را دارید. فرصت پیدا کردن چرایی‌تان را دارید.
mohsen
ابزارها را می‌توان برای اهداف مختلفی به کار برد. برای نمونه، با چکش می‌توانیم میخی به دیوار بزنیم و تابلویی را روی آن آویزان کنیم یا می‌توانیم یک خانه بسازیم. چرایی ما نیز ابزاری همه‌کاره است که کاربردهای کوچک و بزرگی دارد
کاربر ۴۲۹۰۷۸۷
چرایی نقطهٔ آغاز همهٔ انتخاب‌های خوب است و زندگی مجموعه‌ای از انتخاب‌هاست.
امیر
رؤیای‌تان فقط زمانی عملی است که آن را با صدای بلند فریاد بزنید. اگر آن را پیش خودتان نگه دارید، فقط توهمی ساخته‌وپرداختهٔ ذهن‌تان خواهد بود.
کاربر ۴۲۹۰۷۸۷
ای کسانی که برای سازمانی کار می‌کنید که در ابتدا و پایان روز کاری به شما احساس الهام‌بخشی نمی‌دهد، باید به رهبری تبدیل شوید که آرزوی داشتنش را دارید.
کاربر ۳۰۰۸۵۲۰
کشف چرایی‌تان مانند غربالگری شن‌ها در رودخانهٔ گذشته برای جدا کردن طلا است:
کاربر ۴۲۹۰۷۸۷
رؤیای‌تان فقط زمانی عملی است که آن را با صدای بلند فریاد بزنید. اگر آن را پیش خودتان نگه دارید، فقط توهمی ساخته‌وپرداختهٔ ذهن‌تان خواهد بود.
yaldakrmi
چرایی در اصل از داستان زندگی‌مان نشأت می‌گیرد
کاربر ۴۲۹۰۷۸۷
فکر و ذکرتان را نباید مشغول موانعی کنید که سر راه‌تان هستند، بلکه باید به گام‌هایی فکر کنید که تأثیری مثبت و ماندگار بر تک‌تک اطرافیان‌تان دارند.
زینب دهقانی
به چنین جزئیات مشخصی نیاز دارید! کشف مجدد جزئیات، احساسات، گفت‌وگوها، و درس‌هایی که از آن ماجراها گرفته‌اید سرنخ‌هایی از هویت و چرایی‌تان می‌دهند
کاربر ۴۲۹۰۷۸۷

حجم

۵۶۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۵۶۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان