دانلود و خرید کتاب دموکراسی پس از دموکراتیزاسیون جنگ جیب چوی ترجمه سعیدرضا اتحادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دموکراسی پس از دموکراتیزاسیون اثر جنگ جیب چوی

کتاب دموکراسی پس از دموکراتیزاسیون

معرفی کتاب دموکراسی پس از دموکراتیزاسیون

کتاب دموکراسی پس از دموکراتیزاسیون اثری از جنگ جیب چوی، یکی از دانشمندان سیاسی اهل کره جنوبی است. او در این کتاب از ریشه‌ها و بحران‌های دموکراسی محافظه‌کار کره جنوبی صحبت می‌کند. 

نشر نو این اثر را با ترجمه سعیدرضا اتحادی و مقدمه‌ای از دکتر بهزاد شاهنده منتشر کرده است.

درباره کتاب دموکراسی پس از دموکراتیزاسیون

به نظر می‌رسد که حفظ و ارتقای دموکراسی از ایجاد آن دشوارتر است و جامعه کره جنوبی گواه خوبی بر این مدعاست. چراکه پس از رسیدن به دموکراسی از لحاظ کیفی افت کرده است. می‌توان دید که تبعیض طبقاتی به سرعت بیشتر و شدیدتر می‌شود. امکان پویش اجتماعی از میان برداشته شده، نیروهای سیاسی ساختارگرا از تدوین فعالانۀ طرح هایی برای بهبود اوضاع ناتوان است و ... حال سوال اصلی این است که چه چیزی کره جنوبی را به چنین روزی انداخته است؟ چه چیزی سبب شده تا دموکراسی کرۀ جنوبی از تطابق با خواسته‌های اجتماعی و تغییرات ناتوان باشد؟ 

باید بپذیریم که اگر قرار است دموکراسی پیشرفتی چشمگیر داشته باشد، باید ابتدا سطح درک جامعه را از دموکراسی بالا برد. به عبارت دیگر، برای ریشه دواندن و پیشرفت دموکراسی، باید قبل از هر چیز درک جامعه از دموکراسی ارتقا یابد. جنگ جیب چوی در کتاب دموکراسی پس از دموکراتیزاسیون به بررسی ریشه‌ها و بحران‌های دموکراسی محافظه‌‌کار کره جنوبی می‌پردازد و تلاش می‌کند تا پاسخی برای سوالات مطرح شده بیابد. 

کتاب دموکراسی پس از دموکراتیزاسیون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب دموکراسی پس از دموکراتیزاسیون را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جنگ جیب چوی

جنگ جیب چوی در سال ۱۹۴۳ به دنیا آمد. او استاد افتخاری دانشگاه کوریا است. او تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ارشد در دپارتمان سیاست و دیپلماسی دانشگاه کوریا تکمیل کرد و دکترای خود را از دانشگاه شیکاگو گرفت. 

جنگ جیب چوی استاد مدعو در دانشگاه واشنگتن و شعبهٔ بارکلیِ دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه کورنل است. او همچنین به عنوان محقق مدعو در «مرکز تحقیقات اقتصادی آسیا» ژاپن، فعالیت کرده است. ریاست کمیتهٔ سیاست‌گذاری مشاوران ریاست‌جمهوری کرهٔ جنوبی، استاد دپارتمان سیاست و دیپلماسی دانشگاه کوریا، و ریاست «مرکز تحقیقات معضلات آسیا» دانشگاه کوریا از دیگر فعالیت‌های او است. 

از میان کتا‌هایی که تا به حال از او منتشر شده است می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد: دولت و جنبش‌های کارگری کرهٔ جنوبی، تغییرات ساختاری در سیاست امروزین کرهٔ جنوبی، نظریهٔ دموکراسی کرهٔ جنوبی، شرایط و چشم‌انداز دموکراسی کرهٔ جنوبی، دموکراسی پس از دموکراتیزاسیون (Democracy after Democratization)، دموکراتیزه‌کردن دموکراسی، این چه‌گونه دموکراسی‌ای است؟

بخشی از کتاب دموکراسی پس از دموکراتیزاسیون

نتایج خُرد تقابل با کمونیسم دوران جنگ سرد

در نوعی از ساختار نمایندگی سیاسی که، در آن، تقابل با کمونیسم دوران جنگ سرد نقش اساسی را ایفا می‌کند، منافع مردم عادی به‌خوبی نمایندگی نمی‌شود. پیامدِ نمایندگی‌نشدن ملت در سطح سیاسی این می‌شود که، در سطح جامعه، تبعیض و تکبر طبقهٔ بالای جامعه در برابر مردم عادی تقویت می‌شود و شرایط برای تحقیر عمومی افراد بی‌بضاعت فراهم می‌شود. در این شرایط، میلِ حرکت به سمت طبقات بالای اجتماعی و تلاش برای داشتن نشانه‌های فرهنگی آن‌ها تبدیل به آخرین راه حیات می‌شود. یکی از نمونه‌های آن ترجیح کورکورانهٔ «کالاهای مارک دار» است.

در این شرایط، رقابت برای بقا شدت می‌یابد و رفتارهای اندوه‌آور برای رسیدن به موفقیت عمومیت پیدا می‌کند؛ زیرا هنگامی که افراد در طبقهٔ پایین اجتماع قرار دارند با آن‌ها برخوردهای انسانی نمی‌شود. این ثمرهٔ جامعه‌ای است که در آن ظاهربینی و یکنواخت‌سازی غلبه دارد. روی دیگر این وضعیت نیز شرایطی است که در آن آزادی اخلاقی فردی وجود ندارد و افراد از درون ویران می‌شوند.

لوس آنجلس تایمز، در مارس ۲۰۰۲، به تب یادگیری زبان انگلیسی در کرهٔ جنوبی پرداخت و در مقاله‌ای به این نکته اشاره کرد که کره‌ای‌ها برای تلفظ بهتر زبان انگلیسی حتی اقدام به عمل جراحی زبان خود می‌کنند. جان دانکان که در دانشگاه لوس‌آنجلس کالیفرنیا (UCLA) تاریخ کره را تدریس می‌کند مقاله‌ای دربارهٔ همین موضوع در این روزنامه به چاپ رساند. مشقت‌هایی که این جوانان کره‌ای برای فراگیریِ بهترِ زبان انگلیسی تحمل می‌کنند (و نیز مشقت‌هایی که والدینشان در این راه تحمل می‌کنند) برای آمریکایی‌های انگلیسی‌زبان بسیار جای تعجب دارد.

اما من موضوع شوک‌آورتری را در روزنامهٔ چونگ اَنگ ایل بُو در تاریخ ۱۲ آگوست ۲۰۰۲ دیدم. آن مقاله دربارهٔ رواج عمل جراحی زیبایی برای داشتن ظاهری بهتر در جامعهٔ کرهٔ جنوبی بود. بررسی‌های انجام‌گرفته نشان می‌دهند که ۶۸٪ از پاسخ‌دهندگان گفته بودند که «ظاهر تأثیر زیادی در شکست و موفقیت در زندگی دارد». همچنین ۷۰٪ پاسخ داده بودند که «با دیدن پوست و بدن مخاطب می‌توانند سطح زندگی او را حدس بزنند». جامعه‌ای ظاهربین که در آن برای افراد مهم است که دیگران آنها را دارای سطح زندگی خوب بدانند، جامعه‌ای پول‌پرست که در آن «پولدار شوید!» جزئی از احوالپرسی می‌شود، نتیجهٔ ساختار سیاسی‌ای است که موجب می‌شود کار نادیده انگاشته و حقیر شمرده شود. این‌ها نمی‌تواند چیزی غیر از نشانه‌های بیماری تقابل با کمونیسم دوران جنگ سرد باشد که منتج به تشکیل این ساختار سیاسی و برافروختن آتش یکنواخت‌سازی و حرکت به سمت طبقات بالای اجتماعی شد.

تقابل با کمونیسم دوران جنگ سرد ایدئولوژی‌ای است که رفتارهای غیرانسانیِ نفرت و حذف را تشویق می‌کند. هنگامی که این ایدئولوژی به‌دست جامعهٔ محافظه‌کار راست افراطی – که زادهٔ همین عقاید است – شدت می‌یابد نفرت از کرهٔ شمالی، در وقایع، سطوح، و اشکال متفاوت، به صورت احساسات مشابه، بروز پیدا می‌کند و تکرار می‌شود. گفتمان رایج منطقه‌گرایی (که، در آن، افراد متعلق به مناطق محروم را به شکلِ گرسنگان قدرت به تصویر می‌کشند)، فحاشی‌های نمایندگان حامی و مخالف دولت که رقیبان سیاسی خود را «چریک» و «پارتیزان» می‌نامند، و رفتار رسانه‌ها که همهٔ این موارد را، بدون کم و کاست، با شادمانی مخابره می‌کنند، همگی، نمونه‌های بارز تشدید نشانه‌های تقابل با کمونیسم است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
بر اساس شاخص‌ها، در احزاب کادری نسبت اعضای عادی که هزینهٔ عضویت در حزب را پرداخته و در فعالیت‌های روزانهٔ آن حضور می‌یابند کم‌تر از ۱٪ است. بنابراین یکی از ویژگی‌های احزاب کرهٔ جنوبی را می‌توان این دانست که در زندگی شهروندان حضور ندارند و احزابی کاغذی‌اند که فقط در رسانه‌ها دیده می‌شوند. آن‌ها احزاب متخصص انتخابات هستند که هدفشان، بیش از آن‌که ایدئولوژی و سیاست‌های کلی (policy) باشد، تنها پیروزی در انتخابات است. آن‌ها احزاب فراگیر بی‌خاصیتی‌اند که در پی کسب حمایت همهٔ طبقات جامعه‌اند و در نهایت نیز خواسته‌ها و منافع هیچ‌یک از طبقات و گروه‌ها را برآورده نمی‌کنند.
fn
سیاست دولت پس از رسیدن به دموکراسی، همچون بقیهٔ موارد، این بود که تحت نام «آزادسازی (Liberalization)»، به روش‌های مختلف، اجازهٔ افزایش تعداد دانشجویان ورودی به دانشگاه‌ها را بدهد. در نتیجه، دانشگاه‌ها مثل قارچ رشد کردند. در حال حاضر، در جامعهٔ کرهٔ جنوبی نفس فارغ‌التحصیلی از دانشگاه دارای ارزش خاصی نیست. به همین ترتیب، ارتقای طبقهٔ اجتماعی فقط از طریق فارغ‌التحصیل‌شدن از دانشگاه‌های معتبر نیز دشوار شده است.
fn
پس از دموکراتیک‌سازی (تحقق دموکراسی)، دموکراسی تنها پوششی برای ساختار موجود بوده است. هنگامی که سیاست تبدیل به عامل پیروی‌کننده از زندگی روزانهٔ طبقهٔ بالای جامعه می‌شود، و همچنین وقتی که راه‌های مخالفان سیاسی که توان مقابله با این شرایط را دارند بسته می‌شود، صاحبان حق رأی از دموکراسی رویگردان می‌شوند. همان گونه که هیرشمان تأکید می‌کند، رویگردانی مصرف‌کنندگان از خرید کالا شرکت فروشندهٔ آن کالا را به هماهنگ‌شدن با تمایلات مصرف‌کننده مجبور می‌نماید، اما، در بازار انتخابات، رویگردانی رأی‌دهندگان تأثیر کمی در مجبورساختن احزاب (که شرکت‌های سیاسی هستند) دارد. مِیر می‌گوید که ساختار حزبیْ یک بازار عمومی کاملاً رقابتی نیست. احزاب موجود برای حفظ وضع فعلی دادوستد می‌کنند و، هنگامی که امکان ظهور حزبی جدید به وجود بیاید، چه‌بسا برای تحت فشار قراردادن آن اقدام به تبلیغات کنند.
fn

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۷۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۷۴ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان