نظرات کتاب آبلوموف
کتاب آبلوموف اثر ایوان گنچارف

کتاب آبلوموف

نظرات کاربران

حجت
یک آدم کاملا تنبل و بی‌اراده را تصور کنید که توانایی گرفتن هیچ تصمیمی رو نداره و اکثر اوقات روی کاناپه‌اش دراز میکشه، چقدر می‌تونید درباره این آدم خیال‌پردازی کنید و بنویسید؟ گنچاروف با هنرمندی تمام یک کتاب درباره چنین آدمی می‌نویسه. درباره همین آدم که چطور زندگیش را سپری میکنه بی‌آنکه کاری بکنه. آبلوموف در زندگی هیچ معنا و مفهومی را نمی‌بیند و اراده‌ای برای گرفتن تصمیم و انجام دادن ساده‌ترین کارها ندارد. حتی جورابش را خدمتکارش زاخار به او می‌پوشاند. باید بگم خوندن این کتاب نیاز به حوصله زیاد داره و نویسنده ریزترین جزئیات درباره آبلوموف و خیال‌پردازی‌هاش رو تو کتاب آورده. برای من خوندن این کتاب لذتبخش بود و باعث شد روی همین حالت بیهودگی و خمودگی اسم بذارم:آبلومویسم! مفهومی که گنچارف به دنیا معرفی میکنه. وقتی شما بتونید روی مشکلی که دارید اسم بذارید و در واقع بشناسیدش واضح‌تر می‌تونید بهش فکر کنید و براش راه‌حل پیدا کنید.
مینا
بله ابلوموفیسم هست ولی تا قبل از کتاب گنچارف شناخته نشده بوده این کتاب باعث میشه این بیماری شناخته تر بشه
کاربر ۳۴۵۴۴۰۵
ابلوموفیسم توی روانشناسی یه بیماری شناخته شده هست. میتونید توی ویکی پدیا هم ببینید. تعریفش هم دقیقا همین هست که شما فرمودید
معین
تچکر
Amirreza Mahmoudzadeh-Sagheb
برای درک عظمت این اثر، بدواً باید شرایط عصر تاریخی نویسنده رو درک کنید. این کتاب یکی از مهم‌ترین آثاری بود که در وهله‌ی اول منجر به لغو نظام فئودالیته روسیه و در وهله‌ی بعدی منجر به تحولات فرهنگی-اجتماعی ملت روس در قرن آتی شد. اگر می‌بینیم که مردم روسیه در قرن ۱۹ گرفتار سستی و خمودی و رخوت هستند و در قرن ۲۰ از روس‌ها به عنوان مردمانی سخت‌کوش و صُلب و سرسخت یاد میشه، نباید فکر کنیم که این‌ها ویژگی‌های ذاتی جامعه‌شون بوده؛ بلکه چنین آثاری با ایجاد گفتمانی اجتماعی نو، ریشه‌های تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آینده رو رقم زدند. کتاب با این که در زمان دیکتاتوری فئودال‌ها تألیف شده، اما به نرمی و ظرافت سلطه‌ی طبقه‌ای از اشراف و مالکیت تن‌پرور و بیکاره بر رعایا رو به تیغ پرسش میکشه. ورای بُعد جامعه‌شناسانه‌ی کتاب، گنچاروف با توصیفات و تشریحات دقیق مناظر، وقایع و شخصیت‌ها موجب شده که این کتاب بستری غنی برای بررسی توسط انواع تئوری‌های روانکاوی باشه. از نظر بُعد فردی و در ساده‌انگارانه‌ترین رویکرد، کتاب تلنگری به آبلوموف درون همه‌ی ما میزنه و ما رو به حد انزجار از این تن‌پروری و لمیدگی میرسونه. در کل کتاب بسیار خوبی هست، اما اگر هدفتون از مطالعه صرفاً گذران وقت و سرگرمی صِرف هست، احتمالاً براتون حوصله سَربَر باشه، چون کتاب بیشتر از تکیه بر روایت و داستان، بر شخصیت‌هایی تکیه داره که کمابیش تحولی در طی داستان ندارند. در پایان در پاسخ به دوستانی که توصیفات کتاب رو زائد می‌دونستند باید بگم که این توصیفات و اطناب کلام، به نظرم نمادی از رخوت و سستی آبلوموف بودن. نمیتونیم ساعت‌ها لمیدگی آبلوموف در رختخواب رو درک کنیم مگر این که ساعت‌ها و صفحات بسیار در این وضعیت ببینیمش! این اطناب کلام ما رو از این کتاب دلزده نمیکنه؛ بلکه ما رو از اهمال و تن‌پروری «شخصیت آبلوموف» دلزده میکنه تا جایی که از او منزجر شده و یا با او همدردی می‌کنیم. در صورتی که اگر این کتاب خلاصه می‌شد اثر اجتماعی و تاثیرگذاری خودش رو از دست می‌داد و صرفاً به داستانی کوتاه تقلیل می‌یافت.
محمد حسن
در زندگی امروز که حوصله مخاطب در حد یک کلیپ یک دقیقه ای و یک متن ۵ خطی است، برای توجیه اطناب کلام واقعا باید تلاش کرد. اما جمله شما بخوبی این کار رو انجام میده: نمیتونیم ساعت ها لمیدگی ابلوموف رو درک کنیم مگر ... و این تفاوت رمان است با داستان .
FerFerism
در رویا تبدیل شدن به آنچه دوست داری سخت نیست ولی وقتی پای عملی کردن آن به میان می آید شاید خیلی ها تاب و توان سختی راه را نداشته باشند و در جا بزنند... آبلوموف نمونه بارز این مدعاست، شخصیتی شکل گرفته در خانواده ای این چنینی که هدفشان در زندگی این بوده که فرزندشان به قدر کافی خورد و خوراک داشته باشد و بیمار نشود و از هرگونه درد و رنجی به دور باشد. زندگی پرمایه و پرشکوهی در آینده داشته باشد بدون هیچ مشقت و تلاشی، در نهایت آسایش و تن پروری، تنها سوار بر بال خیال و رویا. شخصیتی بی هیچ شور و هدف و انگیزه ای در زندگی، همچون مرده ای متحرک. زندگی را جز به گونه ای که خود زیسته قبول ندارد و ترس همیشگی از کوچکترین تغییر. زمان در این کتاب اثری نداره چون آبلوف ها همیشه هستن. خوندنش برای من بی نظیر بود.
مژگان
عالی گفتید
فاطمه
خب بلاخره بعد شش ماه دست و پنجه نرم‌کردن با این کلاسیکِ طویل تمومش کردم. نظرات رو اومدم خوندم دیدم همه دارن از تنبلی‌ِ آبلوموف میگن حس کردم اکثرا به‌وسط‌کتاب‌نرسیده اومدن نظرشونو نوشتن! تنبلی آبلوموف تو بخش های اول کتاب اونقدر زیاد و بولده که واقعا حس میکنی قراره تا اخرِ کتاب مشاهده‌گرِتنبلیهای آبلوموف باشی که هعی میخواد پاشه پا نمیشه هعی میخواد فلان کار رو کنه میگه نه یه چرت بزنم بعد:| ولی دوستان کتاب یک عاشقانه‌ی تمام عیاره! نویسنده برات از همه‌ی وجوه عشق حرف میزنه، احساسی نمونده که بشر در عشق حس کنه و گنچاروف ازون تو این کتاب حرف نزده باشه، از عذاب وجدانشون از آرزوهاشون از تخیلاتشون از شرمشون از شوقشون از خوش بینی های یک عاشق، از بدبینی های یک عاشق از همه چی این آدم حرف زده.... و از عشق اشتباه! و از عشق درست! اگر عاشق آدم اشتباهی بشیم چی؟ عشق فقط یه باره؟ عشق واقعی وجود داره؟ کتاب سراسر داستان عشق و زندگیه... داستان زندگیِ انسانهایی که زندگی میکنند و انسانهایی که فقط زنده اند!
حسین رمضانی
واقعن امثال این کتاب باید پایین تر قیمت کذاری بشه تا مخاطبی که یکی از دلایلش [چه بسا اصلیش] برای استفاده از طاقچه و امثالهم، صرفه جویی در هزینه های کتاب هست، امکان دسترسی به این کتاب [محشر دنیای ادبیات] رو داشته باشه. و واقعن هم برای طاقچه و سایر کسب و کارهای این شاخه ی خاص بازار، تا اونجا که از فضای نشر کتاب و این عرصه ی تازه کتاب الکترونیک میدونم، امکان قیمت گذاری پایین تر محصوصن برای کتب گران فیمت، وجود داره!ً البته تا همین جای کار هم، باید خسته نباشید گفت و آرزوی پیشرفت روزافزون. شخصن به طاقچه و تیم محترمش (حتا در برابر سایر برندهای هم‌رده یا شاید درست ترش سایر رقبا، که البته اصلی رقیب تون مشخصن یک شرکته!!) حس خوبی دارم. که نتیجتن به کار و محتوایی که تولید میکنید (أپ) حالا دیگر اجساس عرق پیدا کرده ام و مطمئنن این نتیجه یک تیم درست و کار بلد طاقچه است.
محمد حسن
بحث مقایسه نیست که قطعا طاقچه بی نظیره. بحث پیشنهاد برای بهتر شدنه.
____
قطعا طاقچه بهتر از فیدیبو هست !
س
طاقچه در مقایسه با سایر رقبا بسیار حرفه ای تر عمل میکنه من متاسفانه قبل از آشنایی با طاقچه فیدیبو نصب کردم و خیلی ناراضی هستم الان میگم کاش از اول همه کتابهام رو از طاقچه خریده بودم تا اون آپ غیرقابل اعتماد رو نصب نمیکردم.
sepide saad
کاش بره تو کتابخانه همگانی...
vahid
ابلوموفیسم سبکی از زندگی یا پدیده ایست که نامش را وام دار این رمان بزرگ میباشد ، جای نقد و بررسی ان در دوران اموزش بسیار خالیست ،مانند برخی کتاب های روسی مانند چله کمان .تیر و خواننده را به نهایت توان میکشاند و به سطحی عمیق از فهم و دانایی پرتاب میکند. بس بی تکرار و فراموش نشدنی وتاثیرگذار
farzin9
عاشق این کتابم😊 چرا قیمت این رو کاهش ندادید؟😢
مهرو
این کتابو بخونید تا از آبلومویسم بترسید و در لایف استایلتون تغییر جدی حاصل کنید.😍
fahim
خوب و آموزنده اما افسرده کننده... ازلحاظ ادبی و توصیفی نیز بسیار سطح خوب و جذابی داشت.

حجم

۷۲۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۸۹۵ صفحه

حجم

۷۲۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۸۹۵ صفحه

قیمت:
۲۸۰,۰۰۰
۱۴۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد