دانلود کتاب صوتی داشتن و نداشتن با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی داشتن و نداشتن اثر ارنست همینگوی

دانلود و خرید کتاب صوتی داشتن و نداشتن

معرفی کتاب صوتی داشتن و نداشتن

کتاب صوتی داشتن و نداشتن اثری از ارنست همینگوی با ترجمه مهدی غبرایی است. این داستان که بحران اقتصادی دهه ۱۹۳۰ را نشان می‌دهد درباره مرد فقیری است که برای نجات از فقر دست به کار قاچاق انسان می‌زند.این اثر را با صدای هوتن شاطری‌پور می‌شنوید.

این داستان در زمان انتشارش محبوب نبود اما بعدها ارزش واقعی آن برای منتقدان شناخته شد. این ارزشمندی تا جایی پیش رفت که هوارد هاوکز، کارگردان، را برآن داشت تا از روی این کتاب، فیلمی بسازد.

درباره کتاب صوتی داشتن و نداشتن

هری‌مورگان، شخصیت اصلی کتاب داشتن و نداشتن است. او برای گذران زندگی‌اش با قایق ماهیگیری، به دریا می‌زند و ماهی صید می‌کند. روزی، یکی از مشتری‌های چارتری ماهی‌های هری مورگان، او را فریب می‌دهد و بدون اینکه پولی پرداخت کند، ناپدید می‌شود. هری با وجود تمام تلاشی که برای درستکاری می‌کند، برای گرفتار نشدن در دام فقر و از سر ناچاری به قاچاق انسان روی می‌آورد و مهاجران غیرقانونی چینی را جابه‌جا می‌کند. 

در این میان برای نجاتش دست به قتل می‌زند و در نهایت خودش هم در یکی از همین درگیری‌ها کشته می‌شود....

ارنست همینگوی که یکی از مبارزان و دشمنان سرسخت سرمایه داری بود، در کتاب داشتن و نداشتن، به خوبی بحران اقتصادی را نشان می‌دهد و نتیجه‌های آن را که فقر و تنگدستی جامعه بود، عریان و نمایان می‌کند. این داستان یکی از داستان‌هایی است که تماما در آمریکا رخ می‌دهد و گرایشات مارکسیستی نویسنده را هم نمایش می‌دهد. 

هرچند نمی‌توان این اثر را شاهکار همینگوی دانست، اما می‌توان آن را کتابی آبرومند دانست که از نقد اجتماعی و روابط انسانی و اقتصادی خرابی حرف می‌زند که آدم‌ها را به کارهای پیش‌بینی نشده وامی‌دارد.

کتاب صوتی داشتن و نداشتن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و دوست‌داران آثار نویسندگان بزرگ جهان را به شنیدن کتاب صوتی داشتن و نداشتن دعوت می‌کنیم.

درباره ارنست همینگوی

ارنست میلر همینگوی متولد ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ و درگذشته در ۲ ژوئیه ۱۹۶۱ است. او از نویسندگان بسیار مشهور معاصر ایالات متحده آمریکا و برنده جایزه نوبل ادبیات بوده است. او از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، مشهور به وقایع‌نگاری ادبی شناخته می‌شود.

ارنست همینگوی در تاریخ ۲ ژوئیه ۱۹۶۱ میلادی با یکی از تفنگ‌های محبوبش، دولول ساچمه‌زنی باس‌اندکو، خودکشی کرد؛ خانواده‌ او در ابتدا اعلام کردند که همینگوی مشغول تمیز کردن اسلحه بوده که تیری از آن دررفته و باعث مرگ او شده‌است اما پس از پنج سال همسر وقتش، ماری ولش، به انجام خودکشی توسط همینگوی اعتراف کرد.

نوشته‌های همینگوی شامل مضامین عشق، جنگ، سفر، بیابان و از دست دادن است. همینگوی اغلب در مورد آمریکایی‌های خارج از کشور می‌نوشت. یک منتقد درباره میهن‌پرستی خارج از کشور همینگوی می‌نویسد: در شش رمان از هفت رمان منتشر شده در طول زندگی او ، قهرمان اصلی این فیلم در خارج از کشور، دو زبانه و دو فرهنگی است.

از مشهورترین آثار او می‌توان به رمان پیرمرد و دریا اشاره کرد که یکی از بهترین آثار مینیمالیسم است. کتاب‌های دیگر او مانند وداع با اسلحه، پاریس جشن بیکران و تپه‌های سبز آفریقا نیز از جمله آثار محبوب او در دنیا هستند.   

درباره مهدی غبرایی

مهدی غبرایی، مترجم مشهور و توانمند ایرانی، در سال ۱۳۲۴ در لنگرود در خانواده‌ای پر جمعیت به دنیا آمد. او فرزند محمد غبرایی و فاطمه محمد راسخی است. دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در لنگرود گذراند. در سال ۱۳۴۷ درسش را در دانشگاه تهران در رشته علوم سیاسی به پایان رساند و از سال ۱۳۶۰ به‌طور حرفه‌ای به کار ترجمه ادبی پرداخت. برادرانش فرهاد غبرایی و هادی غبرایی نیز مترجمند. 

مهدی غبرایی تا کنون آثار نویسندگان مشهوری مانند خالد حسینی، ارنست همینگوی، جک لندن، ژوزه ساراماگو و هاروکی موراکامی را به فارسی ترجمه کرده است.

معرفی نویسنده
عکس ارنست همینگوی
ارنست همینگوی
آمریکایی | تولد ۱۸۹۹ - درگذشت ۱۹۶۱

ارنست میلر همینگوی، نویسنده امریکایی برنده نوبل ادبیات است. وی از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی»، شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

علی دائمی
۱۴۰۰/۰۶/۱۹

۱. من این کتاب رو زیاد دوست نداشتم؛ بخصوص در مقایسه با رمان درخشان «پیرمرد و دریا». پیگیر داستان هری بودم و ماجراهای ریچارد گوردون و دوروتی و جان امثالهم برام بی‌ربط به نظر رسید. اواخر داستان رو با خستگی

- بیشتر

زمان

۶ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۳۶۴٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۳۶۴٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان