دانلود کتاب صوتی جز از کل + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جزء از کل اثر استیو تولتز

دانلود و خرید کتاب صوتی جزء از کل

۳٫۹
(۱۴۶۳)
خواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جزء از کل

کتاب صوتی جز از کل اولین رمان استیو تولتز نویسنده‌ی استرالیایی است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و با استقبال کم‌نظیری از مردم رو‌به‌رو شد. این داستان روایت دو نسل از یک خانواده است. داستان بین حال و گذشته در نوسان و حرکت دائمی است. این رمان توسط پیمان خاکسار ترجمه شده است و انتشارات رادیو گوشه، نسخه‌ی صوتی این اثر را با گوییندگی پوریا رحیمی سام و رامین بیرق‌دار منتشر کرده است.

درباره و خلاصه کتاب صوتی جزء از کل

نوشتن در مورد کتاب صوتی جزء از کل و گفتن خلاصه‌ای از آن به دلیل ساختار رمان چندان آسان نیست، چرا که داستان سیر زمانی خطی و توالی زمانی ندارد و مدام میان زمان‌های گوناگون در رفت‌وآمد است. این کتاب در مورد مارتین و جسپر دین، پدر و پسر داستان است. هر یک از این دو، جهان را به شیوه‌ای کاملا متفاوت ادراک می‌کنند. این رمان روایتگر زندگی جسپر دین از کودکی تا بزرگسالی اوست، اما به همان صورت رفت و برگشتی. لحن طنز رمان و ته‌مایه‌های اندیشه‌ی فلسفی آن بر جذابیت این اثر افزوده است. ماجراهای داستان گاه از زبان جسپر و گاه از زبان مارتین بیان می‌شود.

رمان با دوره‌ای آغاز می‌شود که جسپر در زندان است و به دوران کودکی و نوجوانی خود فکر می‌کند. هنگامی که در مدرسه متوجه می‌شود که عمویش تری دین بزرگ‌ترین و و معروف‌ترین مجرم و خلافکار استرالیاست. مارتین در کودکی خود تری را تحریک کرده بود که به دنبال دو پسری برود که ظاهرا او را کتک زدند، همین امر باعث آسیب دیدن پای تری و محرومیت او از ورزش و سپس تبدیل شدنش به یکی از بزرگ‌ترین خلافکارهای شهر می‌شود. مارتین پیوسته در حال از دست دادن است، کارولین که معشوقه‌ی مارتین بوده است، عاشق تری می‌شود، مادر مارتین در آتش‌سوزی بزرگ شهر از بین می‌رود و مارتین زادگاهش را با ترک کردن آن از دست می‌دهد. مارتین در زمان سکونتش در پاریس با آسترید آشنا می‌شود، زنی که مادر جسپر است، اما پس از تولد او خودکشی می‌کند. سیر کلی داستان حول حوادثیست که برای اعضای این خانواده اتفاق می‌افتد. راوی داستان همواره تغییر می‌کند و زمان در کتاب صوتی ججز از کل دچار دگرگونی و رفت و برگشت دائمی است.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی جز از کل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی جزء از کل ما را با مسائلی مواجه می‌کند که همواره در حال فرار از آن‌هاییم. عشق، مرگ و زندگی. این کتاب به تمام کسانی که به دنبال داستانی پرکشش همراه با تفکر عمیق در باب مسائل وجودی بشر هستند پیشنهاد می‌شود.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

استیو تولتز همانند بسیاری دیگران از نویسندگان معاصر به مسئله‌ی دنیای مدرن و سرگردانی انسان امروزی در آن پرداخته است. زندگی انسان معاصر همواره در دگرگونی دائمی و تغییر سپری می‌شود و انسان همواره در تلاش است تا در جای خود بماند و از سرعت اندکی کناره بگیرد، حتی به صورت ناآگاهانه. تولتز در میانه‌ی داستان پرکشش خود مسائل عمیقی از جمله شتاب زندگی، مرگ و ترس را بیان می‌کند. همچنین این اثر شما را با خود به درون داستانی پرکشش و هیجان‌انگیز هدایت می‌کند.

معرفی شخصیت‌های اصلی داستان

جسپر دین، مارتین دین و تری دین، سه شخصیت اصلی داستان هستند که داستان حول آنان می‌چرخد، در واقع جسپر دین در طول داستان تلاش می‌کند تا جای خود را در دوگانه‌ی پدر و عمویش پیدا کند.

جسپر دین و مارتین دین پسر و پدری هستند که داستان حول آنان می‌گذرد. جسپر کودکی عجیبی را تحت آموزش‌های پدر خود گذرانده است و در طول داستان درگیر روابط خود و پدر و تلاش برای ارائه‌ی یک هویت از خود بدون حضور پدرش است.

مارتین دین پدر جسپر، شخصیتی عجیب و پارانوئید است که از مردم گریزان است، بسیار باهوش و متفکر است. شیوه‌های عجیب او برای پرورش فرزندش، رابطه‌ای دوگانه با او را شکل می‌دهد که در کل داستان کتاب صوتی جز از کل مرکز توجه است. مارتین در کودکی خودبه مدت چهارسال در کما به سر برد و پس از به دست آوردن هوشیاری، یک فاصله‌ی شدید و غریب نسبت به اطرافیان خود گرفت.

تری دین عموی جسپر در نقطه‌ی متفاوتی از مارتین ایستاده است، مردی عیاش و خوش‌گذران و ورزشکار و محبوب میان مردم که به دلایلی به خلاف روی می‌آورد.

کارولین و آسترید نیز از دیگر شخصیت‌های مهم این داستان هستند.

درباره استیو تولتز

استیو تولتز، نویسنده‌ی استرالیایی در سال ۱۹۷۲ در شهر سیدنی استرالیا متولد شد و در یکی از شهرهای بندری استرالیا بزرگ شد. تولتز در دانشکاه نیوکاسل شروع به تحصیل کرد. او پیش از نویسندگی، در شغل‌های متفاوتی مثل فیلم‌سازی، تدریس زبان، نگهبانی، کارآگاهی و... شروع به کار کرد و در شهرهای مختلفی مثل پاریس، بارسلونا و مونترال زندگی کرد. همین تغییرات مداومی که تولتز در زندگی خود ایجاد کرد، بر شکل‌گیری شخصیت‌های داستانی او نیز بسیار تاثیزگذار بود.

تولتز اولین اثر خود یعنی همین رمان جز از کل را در سال ۲۰۰۸ منتشر کرد که بلافاصله با فروش و استقبال بسیار زیادی مواجه شد. این اثر جوایز بوکر و کاردین را نیز از آن خود کرد. دومین اثر تولتز، رمانی به نام «ریگ روان» است که درطی ۶ سال نگاشته شد و در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شد. این اثر کمدی تراژیک داستان پلیسی به نام لیام است که آرزوی نویسندگی دارد، اما نه در نویسندگی و نه در شغل خود، یعنی نیروی پلیس موفقیتی کسب نکرده ‌است. تولتز در این کتاب از خلال داستانی گیرا به مسئله‌ی معنای زندگی نیز پرداخته است. این اثر نیز پس از انتشار با استقبال خوبی مواجه شد. تولتز در مصاحبه‌ای درباره‌ی این دو اثر خود گفته است که جز از کل را درباره‌ی ترس از مرگ نوشته و ریگ روان را درباره‌ی ترس از زندگی.

ترجمه‌های فارسی رمان جز از کل و بهترین ترجمه

پیمان خاکسار نخستین بار کتاب جز از کل را ترجمه کرد و توسط نشر چشمه به چاپ رسانید. ترجمه‌ی خاکسار، روان و شیواست و نسبت به متن اصلی بسیار وفادار است. این ترجمه را می‌توان به عنوان اولین و برترین ترجمه‌ی فارسی جز از کل معرفی کرد، ترجمه‌ای که بیش‌ترین نرخ فروش را نیز به خود اختصاص داده است.

ترجمه‌ی علی اصغر شجاعی و سمیرا بیات که توسط نشر پرثوا منتشر شده است، دیگر ترجمه‌ی خوب این رمان است. البته بعضی افراد این ترجمه را اندکی سخت و مبهم ارزیابی کرده‌اند. جز از کل نشر پرثوا به نسبت دیگر انتشارات، قیمت مناسب‌تری را هم به خود اختصاص داده است.

انتشارات الینا نیز جز از کل را با ترجمه‌ی فاطمه موحدی پارسا منتشر کرده است، البته نسبت به دو ترجمه‌‌ی قبلی ضعیف‌تر است و همچنان نیازمند ویراستاریست، اما جزو ترجمه‌های مورد قبول به شمار می‌رود.

ترجمه‌ی زهرا یعقوبیان از این اثر که توسط نشر نیک فرجام منتشر و چاپ شده است، دیگر ترجمه‌ی قابل قبول این اثر است.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب صوتی جز از کل

رمان جز از کل بلافاصله پس از نخستین انتشار، با موج عظیمی از استقبال مواجه شد، در فهرست نهایی بوکر جای گرفت و به‌عنوان یکی از کاندیدای کتاب‌های برتر گاردین انتخاب شد. مجلات بسیاری بر این اثر درخشان مرورهای کوتاهی نوشته‌اند که بخشی از آن‌ها در مقدمه‌ی این اثر به ترجمه‌ی خاکسار آورده شده‌اند:

اسکوایر: از نادر کتاب‌های حجیمی است که به نهایت ارزش خواندن دارند... داستان در میانه‌ی شورشی در زندان آغاز و در یک هواپیما تمام می‌شود و حتی یک صحنه‌ی فراموش‌شدنی در این بین وجود ندارد...

لس آنجلس تایمز: یک داستان غنی پدر و پسری پر از ماجرا و طنز و شخصیت‌هایی که خواننده را یاد آدم‌های چارلز دیکنز و جان ایروینگ می‌اندازد.

اینت ایت کول نیوز: اکتشافی بی‌اندازه اعتیادآور که اعماق روح انسان و شاید یکی از درخشان‌ترین و طنزآمیزترین رمان‌های پست‌مدرنی که من شانس خواندن‌شان را داشته‌ام...استیو تولتز یک شاهکار نوشته، یک رمان فوق‌العاده که به ما یادآوری می‌کند ادبیات تا چه حد می‌تواند خوب باشد.

وال استریت ژورنال: جایگاه جز از کل در کنار اتحادیه ابلهان است و داستانی که انگار ولتر و ونه‌گات باهم نوشته‌‌اند.

اینترتینمنت ویکلی: کتابی طنز که صدای خنده‌ی شما را بلند می‌کند.

خود خاکسار نیز در باب این کتاب می‌گوید که خواندن این اثر برایش تجربه‌ای منحصربه‌فرد و ناب بوده است، همچون کندوکاوی در اعماق روح انسان و ماهیت تمدن.

نقد کوتاهی بر کتاب جز از کل

کتاب صوتی جز از کل روایتی از ترس و مرگ است. شخصیت‌هایی که یا در حال اجتناب از مرگ هستند و یا در حال اجتناب از ترس. جسپر در تمام داستان درگیر ترس‌های عمیقی است. از یک طرف ترس تبدیل شدن به پدر خود، پدری که همواره از مرگ می‌ترسد و از دیگران فاصله می‌گیرد و از طرف دیگر ترس تبدیل شدن به عموی قهرمان و خلافکار خود. جسپر به دنبال پیدا کردن جوهره‌ی زندگی و تعریف هویتی از خود است، اما انگار این هویت نمی‌تواند از زندگانی عمو و پدر خود جدا شود. ترس جسپر به جهاتی بسیار عمیق است، او از خود ترسیدن می‌ترسد، از از شبیه شدن و از یکی شدن با هرآن‌چیزی می‌ترسد که در تمام عمر از آن فراری بوده است، اما گویی چاره‌ای جز پناه بردن به آن برای یافتن دوباره‌ی خویشتن گمشده‌اش ندارد.

در بخشی از کتاب صوتی جز از کل می‌شنویم

عجب شبی! اگر کسی لرزه‌هایی ناگهانی و پرزور در زمین حس کرد به این خاطر بود که من بالاخره رسماً از ناکامی درآمدم!

در قبرستان مونمارتر جلو آرامگاه نیژینسکی روی نیمکتی نشسته بودم و فهرستی از بایدها و نبایدها تهیه می‌کردم. همان چرندیات همیشگی ــ سیگار را ترک کن و به چیزی که داری راضی باش و به گداها پول بده ولی به دستفروش‌ها نه، و حتا برای خودت ذلیل نشو و شراب ادرار کن و طلا دفع کن و از این قبیل. شمار قول‌هایی که در لیست مضحکم به خودم دادم به پنجاه رسید و وقتی کاغذ را پاره کردم، فکر کردم بایدها و نبایدهای سال نو اعترافی است حاکی از این‌که می‌دانیم مقصر بدبختی‌های‌مان خودمان هستیم نه دیگران.

تا نصف‌شب در میان فرانسوی‌هایی که با شادمانی پرخوری می‌کردند قدم زدم و در بیچارگی‌ام احساس حماقت و نابسندگی کردم و کاملاً برایم روشن شد تنهایی بدترین چیز دنیاست و مردم باید به خاطر تمام افتضاحاتی که در عشق به بار می‌آورند بخشیده شوند.

نصف‌شب انگشتانم را در گوش‌هایم فرو کردم ولی فایده‌ای نداشت ــ هنوز می‌شنیدم. شمارش معکوس برای سال نو بدترین چیزی است که به عمرم شنیده‌ام.

به راهم ادامه دادم. نور پنجرهٔ کافهٔ همیشگی در مه به شکل دوایری رنگی دیده می‌شد. وقتی وارد شدم بارمن چاق با لبخند برایم شامپاین ریخت. گرفتمش و به فرانسوی سال نو را تبریک گفتم. مشتری‌های همیشگی ناگهان کنجکاوی‌شان گل کرد که من کی هستم و سؤال‌پیچم کردند و وقتی گفتم استرالیایی‌ام شاخ درآوردند ــ کشور من خیلی از ماه نزدیک‌تر نبود. سرم گرم شد و سؤال، سؤال آورد و فهمیدم کی بچه دارد و کی طلاق گرفته و کی سرطان روده دارد و کی به خاطر شعری با عنوان سیرابی زندگی یک جایزهٔ کوچک ادبی برده و کی مشکلات عدیدهٔ مالی دارد و کی فراماسون است ولی به کسی نمی‌گوید.

چهار صبح. متوجه زنی شدم که ته بار ایستاده بود. وارد شدنش را ندیده بودم. صورت زاویه‌دار زیبایی داشت و چشمان درشت قهوه‌ای و کلاه مشکی خز که وقتی برش داشت موهایش از همه طرف سرازیر شد توی صورت و لیوان شامپاینش. خیلی مو داشت. تا کمرش. توی سرم هم رفت. توی ذهنم. شانه‌های خودش و افکار من را پوشاند.

معرفی نویسنده
عکس استیو تولتز
استیو تولتز
استرالیایی

استیو تولتز نویسنده‌ی استرالیایی است که اغلب مخاطب‌های فارسی‌زبان کتاب جز از کل را از او خوانده‌اند و این کتاب در ایران آنقدر از طرف کتاب‌خوان‌ها ارج و قرب پیدا کرد و قدر دید که این کتاب هفتصد صفحه‌ای در سال ۱۴۰۰ به چاپ هفتادم خود رسید!

نظرات کاربران

ghrk
۱۴۰۰/۰۱/۱۳

سلام اول اینکه اگه میخواهید کتاب رو بخونید ترجمه پیمان خاکسار نشر چشمه عالیه.دوم اینکه کتاب یکی از پرفروش ترین رمان ها خارجی تو ایران و اپلیکیشن های موبایلی بوده. در کل کتاب خوبیه. جملات قصار خوبی داره. کلا داستان

- بیشتر
Yas_man
۱۴۰۰/۰۱/۱۱

این کتاب محشرهههههه بنظره من هر آدمهه علاقمند به کتاب باید حتما این کتاب رو حداقل یکبار هم که شده بخونهههه سبکش فوق العادههع بنظرم کلمه ی شگفت انگیز برای توصیفه این کتاب کمه

نسترن
۱۴۰۰/۰۷/۰۹

کتاب فوق العاده ایه و اگه صوتی نبود مطمئنن تمومش نمیکردم کتاب مطلقا فلسفی نیست و به نظرم بهتره همون طور که برای کتاب های بچه ها رنج سنی مشخص میکنیم برای روحیه آدم ها هم حد و حدود مشخص کنیم کتاب

- بیشتر
arash
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

چطور میشه که نسخه الکترونیکی این کتاب پنج هزار تومان گرون تر از نسخه صوتیش میشه؟ هر دو هم در همین طاقچه ارائه شده اند!! مگه به خاطر خوانش و ضبط و باقی قضایا نسخه صوتی همیشه گرونتر نیست؟ (نسخه

- بیشتر
bikaran703
۱۴۰۱/۰۴/۱۱

اگر کمی هم افکار مزاحم دارید نخونید لطفا به شدت دچار از هم گسیختگی روحی میشید. مجموعه ای غز آدم های به غایت روان پریش داستان رو می سازند که بودن هریک میتونه دهی آباد رو ویران کنه که البته اینجا آنچه

- بیشتر
کاربر الهام
۱۴۰۱/۰۴/۱۶

بعد از رمان صد سال تنهایی دومین رمانی بود که تسخیرم کرده بود و چند روز بعد از اتمامش هم تو حال و هوای رمان بودم اگر این داستان را بخونید مطمینا لذت بزرگی رو نصیب روح و روانتون کردین و به

- بیشتر
Al!R3ZA
۱۴۰۰/۰۱/۰۳

به عنوان کسی که کار رسمی گویندگی کتاب صوتی کرده، (البته شخصا ادعا اجرای خوب ندارم ولی این ادعا رو دارم که توان تشخیص یک اجرای خوب یا بد رو دارم) گویندگی این کتاب به غایت ضعیفه. نظرم رو هم

- بیشتر
میلاد تلسچی امیرخیزی
۱۴۰۰/۰۱/۰۹

کتاب خوبیه اما ترجیح می دادم نویسنده بعد از نوشتن ششصد صفحه به جمع بندی بهتری می رسوند کتاب رو

Mhsn_Ghrb
۱۴۰۰/۰۲/۲۵

چرا که نه؟ چرا به جای چند کتاب خوب، یک کتاب فوق العاده نخوانیم؟! به حتم این کتاب، یک کتاب نیست! فارغ از اینکه علاقه به این کتاب، پیشتر بحث سلیقه را به میان می کشد، اما در کل کتابی آموزنده، جذاب، و

- بیشتر
کاربر ۲۶۴۴۹۹۸
۱۳۹۹/۱۲/۱۷

عالیییییی بود 👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

زمان

۲۲ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۲۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۲ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۲۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸۲,۰۰۰
۱۰۹,۲۰۰
۴۰%
تومان