دانلود کتاب صوتی افسانه فردگرایی با صدای مهران نوروزی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی افسانه فردگرایی اثر پیتر ال. کالرو

دانلود و خرید کتاب صوتی افسانه فردگرایی

معرفی کتاب صوتی افسانه فردگرایی

کتاب صوتی افسانه فردگرایی نوشتهٔ پیتر ال. کالرو با ترجمهٔ هادی جلیلی و گویندگی مهران نوروزی به کوشش نشر بیدگل منتشر شده است. افسانه فردگرایی به این می‌پردازد که نیروهای اجتماعی چگونه زندگی ما را شکل می‌دهند.

درباره کتاب صوتی افسانه فردگرای 

از نظر جامعه‌شناسان فرد و جامعه ۲ روی یک سکه‌اند و نمی‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد. نمی‌توانیم فرد را تعریف کنیم؛ مگر آنکه ابتدا نقش بنیادین روابط و مناسبات اجتماعی را در نظر گرفته باشیم. کتاب حاضر از منظر جامعه‌شناختی به مسئلهٔ فردگرایی می‌پردازد. کتاب افسانه فردگرایی قصد دارد از لفاظی‌های سیاسی فراتر برود و با کندوکاوی دقیق به ما نشان دهد که نیروهای اجتماعی دقیقاً چگونه در تجربهٔ زیستهٔ افراد نقش بازی می‌کنند.

کتاب صوتی افسانه فردگرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی افسانه فردگرایی

«تد در بیست‌سالگی از هاروارد فارغ‌التحصیل شد و در دورهٔ دکترای ریاضی دانشگاه میشیگان ثبت‌نام کرد. درعین‌حال در همین دانشگاه شغل دستیار آموزشی را به عهده گرفت. دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه ارزیابی‌های مثبتی از او داشتند و او را «یکی از بهترین دانشجویانی که تابه‌حال داشته‌ام»، «نفر اول» و «بسیار اثرگذار» توصیف می‌کردند. تد در سال ۱۹۶۷ پس از نگارش رساله‌اش دربارهٔ «توابع مرزی» که جایزه‌ای هم برددکترایش را در ریاضیات دریافت کرد. در همان سال شهرت او در مقام ریاضی‌دانی درخشان شغل استادی را در دانشگاه کالیفرنیا، واقع در برکلی، برایش به ارمغان آورد. تد کازینسکی در بیست‌وپنج‌سالگی به‌سرعت در حال تبدیل شدن به ابرستاره‌ای دانشگاهی بود.

رفتار تد در جوانی نه کج‌روانه بود و نه ضدفرهنگی. حتی می‌توان گفت محافظه‌کارتر و سنتی‌تر از هم‌سن‌وسال‌هایش بود؛ اغلب در دانشگاه برکلی کت می‌پوشید و کراوات می‌زد، آن‌هم در دوره‌ای که جنبش «هیپی» در اوج شکوفایی بود. به همین دلیل وقتی بعد از فقط دو سال تدریس از شغل خود استعفا کرد و برای همیشه از دانشگاه رفت همکارانش در برکلی بسیار تعجب کردند. او از آن پس دیگر ریاضیات تدریس نکرد و هیچ شغل تخصصی دیگری هم نداشت.

از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۷ به سراغ مشاغل عجیب‌وغریبی رفت و با پس‌انداز و کمک‌های اندک مالی والدینش زندگی می‌کرد. در سال ۱۹۷۱ بعد از قرض گرفتن پولی از برادرش زمین کوچکی خارج از لینکلن مونتانا، واقع در بخش غربی کوه‌های راکی، درست در ناحیهٔ غربی مرز قاره‌ای، خرید. تد در این منطقهٔ دورافتاده در کنار مناطق حفاظت‌شدهٔ حیات‌وحش ملی، کلبهٔ سادهٔ تک‌اتاقه‌ای ساخت. این کلبهٔ چوبی بسیار کوچک بودفقط سه در سه و نیم مترو بیشتر شبیه به انباری بود تا خانه. لوله‌کشی و برق نداشت و یک اجاق قدیمی چدنی هیزم‌سوز کلبه را در زمستان‌های سرد مونتانا گرم می‌کرد.

تد در این نقطه در کنار منطقهٔ حفاظت‌شدهٔ حیات‌وحش، مابین یِلو استون و پارک‌های ملی کوه‌یخ، به تأمل دربارهٔ جایگاهش در جهان پرداخت و نقد شخصی‌اش را از جامعهٔ مدرن در قالب یک «مانیفست» تدوین کردنوشتهٔ سیاسی مغشوشی که خوانندگان را به انقلاب دعوت می‌کرد و علم و فناوری را دشمن می‌شمرد. در همین‌جا بود که او مبارزهٔ خونینش را برای گرفتن انتقام آغاز کرد.»

نظرات کاربران

Ali
۱۴۰۱/۱۱/۰۵

هدف نویسنده، توصیف فردگرایی و اثراتش در جامعه و مقایسه اش با جمع گراییه؛ که به خوبی تونسته این هدف رو محقق کنه. متن، ساده و بدون پیچیدگیه و ترجمه خوبی داره و از این جهت به افرادی که علاقه به

- بیشتر
روزبه آقاجری
۱۴۰۲/۰۳/۲۰

کتاب بسیار مهم درباره‌ی اینکه فردیت ما چگونه عمیقأ و وسیعاُ اجتماعی است. جنبه‌های گوناگون این مسأله وسیعاُ کاویده می‌شوند. ترجمه کتاب که عالی است و برخوانی آن نیز همین‌طور

زمان

۱۰ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۹۰۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۹۰۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۹,۰۰۰
۸۳,۳۰۰
۳۰%
تومان