دانلود و خرید کتاب افسانه فردگرایی پیتر ال. کالرو ترجمه هادی جلیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افسانه فردگرایی اثر پیتر ال. کالرو

کتاب افسانه فردگرایی

معرفی کتاب افسانه فردگرایی

کتاب افسانه فردگرایی نوشتهٔ پیتر ال. کالرو با ترجمهٔ هادی جلیلی در نشر بیدگل منتشر شده است.

درباره کتاب افسانه فردگرایی

کتاب افسانه فردگرایی به این می‌پردازد که نیروهای اجتماعی چگونه زندگی ما را شکل می‌دهند. 

از منظر جامعه‌شناختی نمی‌توانیم فرد را تعریف کنیم؛ مگر آنکه ابتدا نقش بنیادین روابط و مناسبات اجتماعی را در نظر گرفته باشیم. درحقیقت، از نظر جامعه‌شناسان فرد و جامعه ۲ روی یک سکه‌اند و نمی‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد. کتاب حاضر از منظر جامعه‌شناختی به مسئلهٔ شخص‌بودن می‌پردازد. به عبارت دقیق‌تر، رابطهٔ میان فرد و جامعه را می‌کاود.

کتاب حاضر پذیرش عمومی فردگرایی رادیکال و ادعاهای مبالغه‌آمیز قدرت‌مداران را به چالش می‌کشد. این کتاب قصد دارد از لفاظی‌های سیاسی فراتر برود و با کندوکاوی دقیق به ما نشان دهد که نیروهای اجتماعی دقیقاً چگونه در تجربهٔ زیستهٔ افراد نقش بازی می‌کنند. 

خواندن کتاب افسانه فردگرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌‌کنیم.

بخشی از کتاب افسانه فردگرایی

«تد در بیست‌سالگی از هاروارد فارغ‌التحصیل شد و در دورهٔ دکترای ریاضی دانشگاه میشیگان ثبت‌نام کرد. درعین‌حال در همین دانشگاه شغل دستیار آموزشی را به عهده گرفت. دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه ارزیابی‌های مثبتی از او داشتند و او را «یکی از بهترین دانشجویانی که تابه‌حال داشته‌ام»، «نفر اول» و «بسیار اثرگذار» توصیف می‌کردند. تد در سال ۱۹۶۷ پس از نگارش رساله‌اش دربارهٔ «توابع مرزی» که جایزه‌ای هم برددکترایش را در ریاضیات دریافت کرد. در همان سال شهرت او در مقام ریاضی‌دانی درخشان شغل استادی را در دانشگاه کالیفرنیا، واقع در برکلی، برایش به ارمغان آورد. تد کازینسکی در بیست‌وپنج‌سالگی به‌سرعت در حال تبدیل شدن به ابرستاره‌ای دانشگاهی بود.

رفتار تد در جوانی نه کج‌روانه بود و نه ضدفرهنگی. حتی می‌توان گفت محافظه‌کارتر و سنتی‌تر از هم‌سن‌وسال‌هایش بود؛ اغلب در دانشگاه برکلی کت می‌پوشید و کراوات می‌زد، آن‌هم در دوره‌ای که جنبش «هیپی» در اوج شکوفایی بود. به همین دلیل وقتی بعد از فقط دو سال تدریس از شغل خود استعفا کرد و برای همیشه از دانشگاه رفت همکارانش در برکلی بسیار تعجب کردند. او از آن پس دیگر ریاضیات تدریس نکرد و هیچ شغل تخصصی دیگری هم نداشت.

از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۷ به سراغ مشاغل عجیب‌وغریبی رفت و با پس‌انداز و کمک‌های اندک مالی والدینش زندگی می‌کرد. در سال ۱۹۷۱ بعد از قرض گرفتن پولی از برادرش زمین کوچکی خارج از لینکلن مونتانا، واقع در بخش غربی کوه‌های راکی، درست در ناحیهٔ غربی مرز قاره‌ای، خرید. تد در این منطقهٔ دورافتاده در کنار مناطق حفاظت‌شدهٔ حیات‌وحش ملی، کلبهٔ سادهٔ تک‌اتاقه‌ای ساخت. این کلبهٔ چوبی بسیار کوچک بودفقط سه در سه و نیم مترو بیشتر شبیه به انباری بود تا خانه. لوله‌کشی و برق نداشت و یک اجاق قدیمی چدنی هیزم‌سوز کلبه را در زمستان‌های سرد مونتانا گرم می‌کرد.

تد در این نقطه در کنار منطقهٔ حفاظت‌شدهٔ حیات‌وحش، مابین یِلو استون و پارک‌های ملی کوه‌یخ، به تأمل دربارهٔ جایگاهش در جهان پرداخت و نقد شخصی‌اش را از جامعهٔ مدرن در قالب یک «مانیفست» تدوین کردنوشتهٔ سیاسی مغشوشی که خوانندگان را به انقلاب دعوت می‌کرد و علم و فناوری را دشمن می‌شمرد. در همین‌جا بود که او مبارزهٔ خونینش را برای گرفتن انتقام آغاز کرد.»

نظرات کاربران

محسن
۱۴۰۲/۰۳/۲۹

پیتر ال کالرو استاد جامعه‌شناسی است و در این کتاب نشان می‌دهد در جامعه‌های غربی به «فرد» بیش از اندازه توجه شده در حالی که انسان موجودی اجتماعی است و تمام دستاوردهای بزرگی که بشر به دست آورده هرگز کارِ

- بیشتر
First Last
۱۴۰۲/۰۳/۳۱

موضوع اصلی کتاب درباره نقش جامعه و نهادهای اجتماعی در شکل دهی انسان هست، اینکه بسیاری از امور فردی ما هم بر ساخته اجتماع هستند. البته در این باره نباید افراط کرد و باید به حد تعادل بین فردگرایی و

- بیشتر
NKH
۱۴۰۲/۰۴/۲۷

با پایان کتاب سئوالی که پیش می‌آید اینست که، کتاب نقد جامعه آمریکا و تاثیرات سیاست، حکومت، اقتصاد، مصرف‌گرایی ، ... بود یا پرداختن به افسانه‌ی فردگرایی!!! درواقع بجز فصل اول و دوم آن بقیه فصل‌ها به‌طور مسندوار از نرخ بیکاری،

- بیشتر
روزبه آقاجری
۱۴۰۱/۱۲/۰۳

کتاب فوق‌العاده خواندنی و روشنگر

کاربر ۶۵۲۳۳۱۳
۱۴۰۲/۰۲/۲۵

ببینید...کلا پول دادن برای خواندن کتاب دیگه چییییییییزززززه..... اگر مفد و رایگان بود میخوانم...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۸)
اگر کسی شما را به‌دلیل اظهارنظرتان زندانی یا تهدید به قتل کند آزاد نیستید. اگر دولتی شما را وادار به پذیرش اعتقادات دینی خاص کند یا برخورداری از آموزش رسمی را غیرقانونی کند آزاد نیستید.
محسن
کسانی که آزادی دیگران را انکار می‌کنند خودشان نیز لیاقت آزادی را ندارند
محسن
ذهن زنان را با وسعت بخشیدن به آن قدرتمند سازید، تا پایان اطاعت کورکورانه فرا رسد.
محسن
از نظر جامعه‌شناسان فرد و جامعه دو روی یک سکه‌اند و نمی‌توان آنها را از هم جدا کرد. این بدان معناست که، برای مثال، والدین، خواهران و برادران، همکاران، دوستان و هم‌کلاسی‌های ما نه‌تنها افرادی اثرگذار و مهم هستند، بلکه درحقیقت بخشی از هویت ما هم به‌حساب می‌آیند.
محسن
اگر مبارزه‌ای در کار نباشد پیشرفتی هم در میان نخواهد بود. آنها که به‌کلام حامی آزادی هستند اما ناآرامی را تقبیح می‌کنند همچون کسانی هستند که خواهان محصول هستند، بی‌آنکه زمین را شخم بزنند؛ آنها طالب باران هستند، اما رعدوبرق آن را نمی‌خواهند. آنها خواهان اقیانوس هستند، اما غرش مهیب آب‌های بی‌کرانش را نمی‌خواهند... قدرت هرگز بدون مطالبه چیزی را واگذار نمی‌کند. هرگز نکرده و هرگز نیز نخواهد کرد.
niloufar.dh
برخلاف باور عامه، جنبش حقوق مدنی وقتی رزا پارکس حاضر نشد از صندلی‌اش بلند شود «یکباره» به جنبش اجتماعی تمام‌عیاری تبدیل نشد. بی‌تردید مقاومت او در آن روز یکی از مهم‌ترین کنش‌های نمادین در تاریخ آمریکاست، اما تغییرات اجتماعی و سیاسی‌ای که بعد از آن رخ داد نتیجهٔ صدها ایستادگی و مقاومت دیگر و هزاران ساعت برنامه‌ریزی، تعیین راهکار و ازخودگذشتگی هزاران فعال اجتماعی و سیاسی بوده است. این سخن عیناً درمورد سایر جنبش‌های اجتماعی که موفق به پیشبرد تغییرات اجتماعی مثبت شده‌اند نیز صادق است.
محسن
دیدگاه‌های فردگرایانه مانع شناسایی راه‌حل‌های ساختاری می‌شوند. فقط با اتخاذ رویکردی جامعه‌شناختی‌تر می‌توانیم راه‌حل‌های مؤثری برای مشکلات اجتماعی بیابیم.
محسن
جامعه‌ای تحت حاکمیت کسانی که سرمایهٔ اقتصادی بیشتری دارند، قاعدهٔ بازی به نفع کسانی تنظیم خواهد شد که سرمایهٔ اقتصادی بیشتری دارند.
niloufar.dh
هیچ‌کدام از دستاوردهای فردی، خلاقه یا غیرخلاقه را نمی‌توان از تجربه‌های پیشین زندگی فرد منفک کرد.
محسن
فرهنگ‌های آسیای شرقی تأکید کمتری بر فردگرایی دارند و درنتیجه بیشتر کل‌گرایانه فکر می‌کنند و به روابط و پیوندهای میان افراد و اشیا توجه بیشتری دارند. ازآنجاکه فرهنگ آمریکایی بر استقلال و اتکای‌به‌خود تأکید می‌کند، آمریکایی‌ها به احتمال بیشتر اشیا را به شکل منفصل و مجزای از بستر بزرگ‌تری که در آن هستند می‌ببینند.
محسن

حجم

۴۴۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۷ صفحه

حجم

۴۴۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۷ صفحه

قیمت:
۱۱۷,۹۵۰
تومان