دانلود کتاب صوتی زنان خوب به آسمان می روند زنان بد به همه جا با صدای نازیما حسینی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زنان خوب به آسمان می روند زنان بد به همه جا اثر اوته ارهارت

دانلود و خرید کتاب صوتی زنان خوب به آسمان می روند زنان بد به همه جا

نویسنده:اوته ارهارت
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۲.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی زنان خوب به آسمان می روند زنان بد به همه جا

کتاب صوتی زنان خوب به آسمان می روند زنان بد به همه جا نوشتهٔ اوته ارهارت و ترجمهٔ پدرام پورنگ است. نازیما حسینی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی می‌کوشد به همهٔ زنان کمک می‌کند تا بر موانع و باورهای اشتباهی که در مقابل موفقیت و استقلال آنها قرار دارد، غلبه کنند، به فردی مستقل و خودساخته در جامعه تبدیل شوند و به اهداف و خواسته‌های خود دست یابند.

درباره کتاب صوتی زنان خوب به آسمان می روند زنان بد به همه جا

کتاب صوتی زنان خوب به آسمان می روند زنان بد به همه جا دربارهٔ زنِ نمونه‌ای که معمولاً در جوامع تعریف می‌شود سخن می‌گوید و سپس این بازی را بر هم می‌زند. اوته ارهارت معتقد است که در جامعه، زنِ نمونه به‌صورتی تعریف می‌شود که انگار باید همیشه با لبخندی بر لب، کارهای منزل و بیرون و نیز مواظبت از فرزندان و وظایف زناشویی را انجام دهد. انگار زن فقط باید فداکارانه شوهر خود را در کارهایش یاری دهد و حمایت کند. زیبا، متناسب و نجیب باشد. فداکاری کند اما توقع سپاس‌گزاری نداشته باشد و در موقعیتی پایین‌تر از توانایی‌های خود، به برخی از موفقیت‌های شغلی دست یابد.

طبق آنچه در این کتاب آورده شده است، زنان بیش از مردان دچار اضطراب و افسردگی می‌شوند. تصور می‌کنند برای آنکه از آنان قدردانی شود باید بیش از مردان زحمت بکشند و تجربه هم به آن‌ها حق می‌دهد. خانم‌ها می‌کوشند نسبت به همکاران مرد خود بی‌نقص‌تر، زرنگ‌تر، انعطاف‌پذیرتر و... باشند؛ آن‌ها بیش از همکاران مرد خود زحمت می‌کشند اما کمتر قدرشان را می‌دانند و بهرهٔ کمتری نصیبشان می‌شود. حتی خود نیز قدر زحمت خویش را نمی‌دانند. زنان بسیاری هستند که دستاوردها و موفقیت‌های خود را پنهان می‌کنند؛ چراکه نمی‌خواهند به خودشان افتخار کنند. آن‌ها انتظار دارند تا کسی کشفشان کند و اگر آن فرد پیدا نشد، حالت‌های خستگی، افسردگی، دل‌زدگی از زندگی و غم و اندوه به آن‌ها دست خواهد داد.

زن‌ها تصور می‌کنند که با سکوت و در هر شرایطی خوب‌بودن می‌توانند در زندگی شغلی و خصوصی‌شان به موفقیت و کامیابی برسند. تنها راهبرد آن‌ها برای رسیدن به موفقیت که هیچ شکی درباره‌اش ندارند، خوب‌بودن در نظر دیگران است. آن‌ها الگوهایی که از مادرشان به آن‌ها رسیده را باور دارند؛ اگرچه بارها با تجربه دریافته‌اند که زنان مستقل بیشتر از زنان به‌اصطلاح سر‌به‌راه در زندگی به موفقیت دست پیدا می‌کنند.

اوته ارهارت در کتاب مشهور «زنان خوب به آسمان می‌روند، زنان بد به همه جا» یک مرجع برای تصمیماتتان در زندگی ارائه می‌کند و در ۱۳ فصل شما را راهنمایی می‌کند تا باورهای صحیح و غلطی را که از گذشته تاکنون در همهٔ جوامع، کم‌وبیش، رواج داشته بشناسید و به نتایج درستی دست پیدا کنید. این کتاب به آن دسته از زنانی که باور دارند همیشه باید مورد حمایت قرار گیرند و مراقبت شوند کمک می‌کند تا شناخت ارزشمندی از وجود خود پیدا کنند و در نهایت در زندگی شخصی و کاری به موفقیت برسند.

شنیدن کتاب صوتی زنان خوب به آسمان می روند زنان بد به همه جا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به آن دسته از زنانی که باور دارند همیشه باید مورد حمایت قرار گیرند و مراقبت شوند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اوته ارهارت

اوته ارهارت (Ute Erhardt) در سال ۱۹۵۶ در کسل به دنیا آمد. او روان‌شناس، نویسنده و مشاور روان‌درمانی است.

کتاب‌های ارهارت دربارهٔ روان‌شناسی زنان هستند. یکی از مشهورترین آنها «زنان خوب به آسمان می‌روند، زنان بد به همه جا» نام دارد که جزء پرفروش‌ترین کتاب‌ها در این زمینه به زبان آلمانی هستند. این کتاب از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب اشپیگل برای کتاب‌های غیرداستانی قرار داشت.

بخش‌هایی از کتاب صوتی زنان خوب به آسمان می روند زنان بد به همه جا

«در سر بسیاری از مادران و پدران و دختران این فکر می‌گذرد که هر زنی، در زندگی‌اش به جایی می‌رسد که باید در مورد شوهر و فرزند تصمیم بگیرد. این کار مستلزم آن است که مردی را بیابد که از او مراقبت کند. سوای هرگونه تحصیلات و میزان اتکا به نفسی که زن به دست آورده است، هدف نهایی همواره به دست آوردن دل یک مرد توانمند است. برای رسیدن به این هدف، قاعده‌های واضحی وجود دارند که زنان را تبدیل به موجودات حقیر، ‌بی‌آزار و سربه‌راه می‌کنند.

متأسفانه موضوع اصلی در زندگی زن امروزی هنوز آن است که چگونه مردی را به دام اندازد. هر چه موقعیت اجتماعی آن مرد بالاتر باشد، موقعیت زن هم بالاتر فرض می‌شود. یک بار در یک آگهی تبلیغاتی تلویزیونی، دیدم که زن میانسالی خود را «همسر دندانپزشک» معرفی کرد. اینکه شوهرش دندانپزشک بود باید بدان معنا می‌بود که او هم زنی شایسته است. او نیازی به تحصیلات خاصی نداشت؛ همین که توانسته بود مرد موفقی را به سوی خود جذب کند، لابد نشان‌دهنده لیاقت‌اش بود. عنوان «همسر» ظاهراً تنها عنوانی است که خانم‌ها برای آن ارزش قائل‌اند. حتی نام خانوادگی‌شان را هم تغییر می‌دهند، مگر آنکه قانون نامگذاری امکانات دیگری فراهم آورد. حتی خانم‌هایی که از لحاظ شغلی موفق هستند، ارزش خاصی برای شوهر داشتن قائل‌اند. موفقیت شخصی بدون داشتن شوهر از نظر آن‌ها بی‌معنا است.»

نظرات کاربران

مهران ظریف
۱۴۰۱/۰۴/۰۸

راوی و نحوه خوانش کتاب خوب نیست

نگار
۱۴۰۱/۰۷/۱۶

کتاب عالی. از راوی محترم سرکارخانم نازیما حسینی تشکر می کنم. صدای زیبا و دلنواز و آرامبخش

زمان

۸ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۶۷۳٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۶۷۳٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان