دانلود کتاب صوتی زنانگی از دست رفته و چگونگی احیای آن + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زنانگی از دست رفته و چگونگی احیای آن اثر رابرت الکس جانسون

دانلود و خرید کتاب صوتی زنانگی از دست رفته و چگونگی احیای آن

معرفی کتاب صوتی زنانگی از دست رفته و چگونگی احیای آن

کتاب صوتی زنانگی از دست رفته و چگونگی احیای آن نوشتهٔ رابرت الکس جانسون و ترجمهٔ ساره سرگلزایی است. مریم محبوب گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و بنیاد فرهنگ زندگی آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی می‌کوشد دربارهٔ زنان سخن بگوید.

درباره کتاب صوتی زنانگی از دست رفته و چگونگی احیای آن

کتاب صوتی زنانگی از دست رفته و چگونگی احیای آن دربارهٔ برخی از ویژگی‌های زنان امروز است. به‌نظر نویسندهٔ این کتاب صوتی فقدان ویژگی‌ها و انرژی زنانه، موضوع روان‌شناختی مهمی است که باید به آن پرداخته شود. این موضوع، مسئله‌ای دردناک در زندگی عاطفی زنان و نیز مردان است. هر گاه زنی دچار فقدان خصیصه‌ای به این مهمی باشد، به ناچار زنانگی‌اش زیر سؤال می‌رود.

برخی از افراد به این موضوع نگاه دیگری دارند.

موضوع این کتاب صوتی روشن می‌کند که چرا در طول تاریخ، همیشه جایگاه زنان در جامعه مورد بحث بوده است. با وجود اینکه فقدان انرژی زنانه در یک مرد وضوح کم‌تری دارد، اما از ژرفای شخصیت او می‌کاهد و منبع عمدهٔ نارضایتی، احساس تنهایی، حس پوچی و بدخلقی در مرد است. هنگامی که مردی در می‌یابد ماهیت خلق‌وخو و بسیاری از احساسات او زنانه است، شگفت‌زده می‌شود. وقتی یک مرد ناگهان دچار حالت خلقی خاصی می‌شود، به این معنا است که وجه زنانهٔ شخصیتش بر او مستولی شده و تنها با شناخت و پذیرش این وجه از شخصیتش است که می‌تواند ماهیت مردانه‌اش را نیز به‌وضوح بشناسد.

فقدان یا آسیب به ویژگی‌های زنانهٔ درونی، مستقیماً، بر بهزیستی عاطفی، شادمانی و رضایت ما از زندگی تأثیر می‌گذارد. اگر ویژگی‌های زنانه در وضعیت خوبی باشند، فرد احساس امنیت و اعتماد خواهد داشت.

نویسندهٔ این اثر صوتی، خانم رابرت الکس جانسون، کوشیده است درک درستی از زنانگی به‌دست بدهد. او زنانگی در فرهنگ غربی و در اساطیر شرقی را بررسی کرده و تفاوت‌های میان نگرش‌های این ۲ حوزهٔ فرهنگی به موضوع زنانگی را سنجیده است.

بخش سوم کتاب با عنوان «زنان واقعاً چه می‌خواهند» به موضوع زنانگیِ از‌دست‌رفته و زنانگی بازیافته در دنیای کنونی پرداخته و دربارهٔ تکلیف قهرمانی زنان و مردان در جهان امروز سخن گفته است.

شنیدن کتاب صوتی زنانگی از دست رفته و چگونگی احیای آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران گونه‌هایی از روان‌شناسی موسوم به روان‌شناسی زنان پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب صوتی زنانگی از دست رفته و چگونگی احیای آن

«بررسی یک فرهنگ دیگر، می‌تواند ما را قادر سازد تا بهتر متوجه شویم که چگونه مهربانی و نیک‌رفتاری انسانی را قربانی نسازیم.

داستانی هندی که به اسطورهٔ اودیپ شباهت دارد، نگرشی کاملاً متفاوت نسبت به زنانگی را نشان می‌دهد. این داستان نیز، اسطوره‌ای است که موجب می‌شود نسبت به نگرشی فرهنگی، دریافتی روان‌شناختی به دست آوریم. مهاباراتا - کتاب مقدس هندو - تقریباً در همان دورهٔ زمانی عهد قدیم و عهد جدید ما نگاشته شده، اما زمانی که صرف نگارش این منظومه شده، سه برابر زمانی است که عهد قدیم و عهد جدید – جمعاً - زمان برده‌اند. بخش کوچکی از مهاباراتا داستان نالا و دامایانتی است؛ این داستان از منظری متفاوت با داستان اودیپ، تعادل میان ارزش‌های مردانه و زنانه را به ما نشان می‌دهد. شخصیت‌های مهاباراتا، تا حدودی بهتر از قهرمان‌های غربی ما، از اصل زنانگی و متعلقات آن محافظت می‌کنند.

در اینجا لازم است متذکر شوم منظور من این نیست که فرهنگ شرق بهتر از فرهنگ غربی خودمان است؛ اما ما می‌توانیم درباره زنانگی از آن بیاموزیم. عدم رشد تکنولوژی در جامعهٔ هند، آن را دچار بحران اقتصادی و زیست محیطی کرده است. اما بر خلاف جامعهٔ غرب، در جامعهٔ هندی همچنان برای روابط انسانی ارزش قائلند.

هندوستانِ سنتی از پذیرش هر نوع تکنولوژی - که به طور مستقیم یا غیر مستقیم - روابط انسانی و ارزش‌های زنانه را در معرض خطر قرار دهد، امتناع کرده است. تکنیک‌های خط مونتاژ، جابجایی خانواده‌ها از روستاها به شهرها، گسستن پیوندهای خانوادگی با فرستادن نیروی کار به جاهایی دور از محل زندگی، در فرهنگ سنتی هند مسائلی خطرناک انگاشته می‌شدند. هندوستان، پیشرفت صنعتی را قربانی ساخته تا از ارزش‌های زنانه محافظت کند. هیچ یک از افراد سنتی هند، با چنین انتخابی مشکل نداشته‌اند.

ما در فرهنگ غربی به تشویق صنعتی‌سازی می‌پردازیم، اما در محافظت از روابطمان - چه روابط بین خودمان و چه روابط با دنیای پیرامونمان - شکست خورده‌ایم. در نتیجه، همان قدر که هندوستان در معرض خطر فقر و قحطی است، ما هم در معرض خطر نابودی زندگی خویشاوندی هستیم. هنگامی که مردم هند شیوه‌های سنتی خود را رها کنند و رویکردهای غربی به زندگی را بپذیرند، حس پیوند آن‌ها با یکدیگر مورد تهدید قرار می‌گیرد. در جامعهٔ امروزی هند، داستان‌های وحشتناکی دربارهٔ فروپاشی روابط به گوش می‌رسد که ظاهراً بیشتر اوقات به پذیرش سبک و سیاق زندگی غربی نسبت داده می‌شود.»

نظرات کاربران

Benjamin
۱۴۰۱/۱۲/۱۱

در ابتدای خلقت زن به عنوان نماد زیبای، روح، مهربانی، عشق و التیام خلق شد و زن بودن به معنای ارزشمند بودن تلقی میشد. اما به مرور زمان زن مورد آزار قرار گرفت و زنانگی ضعیف بودن تلقی شد و

- بیشتر
Neda Sayad
۱۴۰۱/۰۷/۰۱

اصلا خوب نبود

کاربر ۶۱۳۶۹۳۷
۱۴۰۲/۰۵/۲۳

کتاب شبیه کتاب قصه است و فقط حول محور داستان های اساتیری و هندی مبحث رو جلو میبره ،میتونم بگم برای من مفید نبود چون خالی از ارائه راهکار بود

کاربر ۳۴۵۰۰۵۸
۱۴۰۲/۰۱/۱۲

کتاب جالبی بود👍

Tiva
۱۴۰۱/۰۹/۲۷

چرا معمولن، کتابی با عنوان مردانگی از دست رفته و چگونگی بازگشت آن را نداریم؟ من این کتاب رو، نه گوش دادم و نه میخونم.متاسفم برای وجودِ همچین کتابهای جنسیت زده ای که باید انقدرررر خونده نشن که محو بشن.زنان،امروزه نیازمند

- بیشتر

زمان

۴ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۱۹۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۱۹۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان