دانلود کتاب صوتی بیماری منتهی به مرگ با صدای عرفان آیتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بیماری منتهی به مرگ اثر سورن کی‌یرکگور

دانلود و خرید کتاب صوتی بیماری منتهی به مرگ

معرفی کتاب صوتی بیماری منتهی به مرگ

بیماری منتهی به مرگ کتابی از سورن کی‌یر‌کگور دانمارکی، فیلسوف و متفکر معاصر و پدر اگزیستانسیالیسم است. او در این کتاب شرحی روان‌شناسانه از منظری مسیحی بر احساس ناامیدی این بیماری منتهی به مرگ دارد.

درباره کتاب بیماری منتهی به مرگ

در کتابی که به دست دارید کی‌یرکگور  مشغول کندوکاو دربار حالی است که احتمالاً همۀ ما، کم یا بیش، در گذشته یا حال، ان را تجربه کرده ایم. ناامیدی.

این اثر کتابی است که بسیاری از اندیشه‌ها و دل‌مشغولی‌های کی‌یرکگور را برملا می‌کند. خود او این کتاب را اثر برترش می‌دانست، برخلاف بسیاری دیگر که ترس و لرز را اثر برجسته او می‌دانستند.

 کگور در این اثر از منظر دین مسیح به کاوش در فهم انسان مسیحی از چگونگی و چرایی زندگی پرداخته است. مسئلهٔ ناامیدی، که از سال‌ها پیش دغدغهٔ خاطر کی‌یرکگور بود، مضمون اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهد، اما رویارویی او با این مسئله به‌گونه‌ای است که پای مسائل اگزیستانسیال مهمی همچون، خود بودن، فردیت، گناه، ایمان و جز این‌ها نیزبه میان می‌آید.

کتاب از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول، که صبغهٔ فلسفی‌تری دارد، به‌تعبیر لویی دوپره، «تحلیلی پدیدارشناسانه» از نومیدی است. در اینجا نویسنده نومیدی را با تکیه بر ایدهٔ خود به‌منزلهٔ هم‌نهادی از اضداد به وصف می‌کشد و اقسام نومیدی را برحسب خواستِ خود بودن یا خود نبودن شرح می‌دهد. 

نومیدی «بیماری خود» است، بیماری منتهی به مرگ به معنایی که کی‌یرکگور از این تعبیر مراد می‌کند. درعین‌حال، نومیدی پدیده‌ای یکسره منفی نیست و با شرحی که در کتاب آمده است رگه‌ای مثبت نیز دارد. ازسرگذراندن این تجربه و تأمل دربارهٔ آن می‌تواند راهی باز کند به‌سوی رستگاری‌ای که در بخش دوم کتاب از آن سخن می‌رود.

 در این بخش، که عمدتاً حال‌وهوایی الهیاتی دارد، نویسنده پدیدهٔ نومیدی را در بستری مسیحی می‌کاود و آن را بالاخص در نسبت با گناه قرار می‌دهد: نومیدی گناه است و ماندن در وضعیت گناه، گناهی دیگر. این بخش دفاعی است از ایمان اصیل. در هر دو بخش البته وجه تهذیبی و ترغیبی کار کی‌یرکگور هم به چشم می‌خورد، مخصوصاً در نقد روزگار مدرن و نکوهش هم‌روزگارانش به‌جهت اینکه خود را از کف داده‌اند و فراخواندن آنها به اینکه نومیدیِ پیدا وپنهان خویش را ببینند و «خودی شوند که هستند». به هر تقدیر، خواه با راهی که نویسنده برای شفایافتن از بیماری نومیدی پیش می‌نهد ـ‌و از ایمان مسیحی می‌گذرد همدلی داشته باشیم خواه نداشته باشیم، دشوار می‌توان منکر شد که او چشمی تیزبین در تشخیص این بیماری دارد، حتی در جایی که ظواهرِ امر از سلامت خبر می‌دهند.

عنوان کتاب کی‌یرکگور نیز تلمیحی است به ماجرای مرگ و رستاخیز ایلعازر در عهد جدید. کی‌یرکگور خود در «درآمد» و متن کتابش دربارهٔ خاستگاه و مدلول این تعبیر سخن می‌گوید و مراد خویش را از آن روشن می‌کند. بیماریِ منتهی به مرگ معادلی است که مسعود علیا با توجه به شرح خود کی‌یرکگور برگزیده و بر سایر معادل‌هایی که می‌توان آورد ترجیح داده است، معادل‌هایی نظیر مرض موت، مرض متصل به موت، بیماری مرگ‌انجام، بیماری تا پای مرگ و... .

 شنیدن کتاب بیماری منتهی به مرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه علاقه‌مندان به مطالعات فلسفی و فلسفه معاصر مخاطبان این کتاب‌اند.

درباره سورن کی‌یرکگور

سورن کی‌یرکگور، پدر اگزیستانسیالیسم در پنجم  ماه مه  سال ۱۸۱۳ در کپنهاگ چشم گشود. او خداشناسی و فلسفه را در دانشگاه کپنهاک خواند . مدتی هم از پیروان فلسفه هگل بود. او کوشش می‌کرد تا کشیش لوتری شود اما بعد از مدتی، درست زمانی که نامزدی‌اش را لغو کرده بود از این تصمیم هم منصرف شد. او از مالی که پدرش برایش به جا گذاشته بود برای گذران زندگی استفاده کرد و به همین ترتیب هم موفق شد تا در تمام عمرش به تحقیق، مطالعه و نوشتن آثار خود بپردازد.

از کی‌یرکگور بیش از بیست کتاب برجای مانده است. او لقب پدر اگزیستانسیالیسم را به خاطر تاثیری که بر الهیات جدید و فلسفه، به خصوص فلسفه وجودی (اگزیستانسیالیسم) گذاشته بود، به دست آورد  کی‌یرکگور در یازدهم ماه نوامبر سال ۱۸۵۵ در سن ۴۲ سالگی در  زادگاهش درگذشت.

نظرات کاربران

کتاب‌خور۲۷۸۲۹۲۶
۱۴۰۰/۱۱/۰۹

خوندن کتاب هایی که درونمایه فلسفی دارند سخته. شنیدنش تونست من رو آشتی بده با نثر سخت فلسفی. همچنین مسائلی که درباره نومیدی و نگاه های نو به کتاب مقدس مطرح می‌کنه جذاب بود. بعضی جاهاش فهمیدنش به دوبار شنیدن

- بیشتر
کاربر 4001902
۱۴۰۰/۱۰/۲۴

بنظرم چنین کتابی رو بهتره در ابتدا، صوتی استفاده کرد، بعد که با متن آشنا شدید، خیلی راحت تر میشه با دقت مطالعه کرد البته گویندگی چنین متنهای فلسفی و سنگین، بسیار مهم و گوینده عالی بود. ممنون

زمان

۶ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۳۶۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۳۶۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۹,۰۰۰
۶۲,۳۰۰
۳۰%
تومان