دانلود کتاب صوتی سر و ته یک کرباس با صدای میلاد فتوحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سر و ته یک کرباس اثر محمدعلی جمالزاده

دانلود و خرید کتاب صوتی سر و ته یک کرباس

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۲از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سر و ته یک کرباس

کتاب صوتی سر و ته یک کرباس نوشته محمدعلی جمالزاده است. این کتاب بخشی از خاطرات نویسنده است که با زبانی جذاب نوشته شده است و با صدای میلاد فتوحی منتشر شده است.

درباره کتاب سر و ته یک کرباس

بسیاری از منتقدان جمالزاده را پدر داستان کوتاه زبان فارسی و آغازگر سبک واقع‌گرایی در ادبیات فارسی می‌دانند. این کتاب که بخشی از خاطرات نویسنده است دو قسمت دارد. ابتدا جمالزاده از کودکی‌اش در زادگاهش اصفهان و خاطراتی که از این شهر دارد داستان‌هایی روایت می‌کند در قسمت دوم هم به ماجرای دیدن یک دوست را می‌گوید، دوستی قدیمی که سرگذشت آشنایی‌اش با یک شیخ را تعریف می‌کند بیشتر داستان به بخش دوم مربوط است.

خواندن کتاب سر و ته یک کرباس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محمدعلی جمالزاده

سیدمحمدعلی جمالزاده رشتیانی، نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر ادبی معاصر در ۲۳ دی ۱۲۷۰ در اصفهان متولد شد. پدر محمدعلی، یک واعظ و روحانی بود و او را در نوجوانی برای تحصیل به بیروت فرستاد. در همین دوران، انقلاب مشروطه رخ داد و تحولات اجتماعی و سیاسی همراه با آن زندگی جمالزاده را نیز تحت تاثیر قرار داد. در حالی‌که جمالزاده جوان در بیروت با ابراهیم پورداود و مهدی ملک‌زاده (فرزند ملک‌المتلکین، از شهیدان مشروطیت)، هم‌دوره و هم‌درس بود، پدرش به دست عوامل دولتی دستگیر و کشته شد.

محمدعلی جمالزاده، برای ادامه تحصیل به سوئیس رفت و مدتی بعد با آغاز جنگ جهانی اول، به دعوت گروهی از ایرانیانی که در برلین انجمنی برای مقابله با نفوذ روس و انگلیس در ایران، تشکیل داده بودند به این شهر رفت و تا سال ۱۹۳۰ در آلمان ماند.

جمالزاده در همین زمان مدتی با مجله کاوه همکاری کرد و پس از تعطیلی مجله کاوه به خدمت سفارت ایران در آمد و سرپرستی دانشجویان ایرانی به او واگذار شد. حدود هشت سال در این جایگاه بود. سپس از سال ۱۹۳۱ به دفتر بین‌المللی کار وابسته به جامعه ملل پیوست و در سال ۱۹۵۶ بازنشسته شد. جمالزاده سپس به ژنو مهاجرت کرد و تا پایان عمر در این شهر بود.

محمدعلی جمالزاده هرچند از عمر طولانی ۱۰۶ ساله خود، تنها چیزی در حدود سیزده سال را در ایران سپری کرد، همواره به ایران می‌اندیشید و درباره زبان فارسی و فرهنگ ایرانی می‌نوشت و پژوهش می‌کرد.

جمالزاده را در کنار صادق هدایت و بزرگ علوی از پایه‌گذاران داستان‌نویسی معاصر و مدرن فارسی می‌دانند و داستان کوتاه «فارسی شکر است» از او به عنوان نخستین داستان کوتاه فارسی به سبک غربی شناخته می‌شود.

جمالزاده در ۱۷ آبان ۱۳۷۶ در یک خانه سالمندان در ژنو سوئیس درگذشت و در همین شهر به خاک سپرده شد.

معرفی نویسنده
عکس محمدعلی جمالزاده
محمدعلی جمالزاده

محمدعلی جمالزاده ادیب، مترجم، پژوهشگر و تاریخ‌شناس مشهور ایرانی و همچنین بنیان‌گذار ژانر داستان کوتاه فارسی به سبک اروپایی است. به عقیده‌ی بسیاری از افراد، این نویسنده‌ی بزرگ پیشگام در داستان‌نویسی معاصر، پدر داستان کوتاه فارسی و همچنین آغازکننده‌ی سبک واقع‌گرایی در ادبیات فارسی به شمار می‌رود. در واقع جمال‌زاده، صادق هدایت و بزرگ علوی، سه بنیان‌گذار اصلی ادبیات داستانی معاصر فارسی محسوب می‌شوند. بسیاری از افراد، نوآوری جمال‌زاده در شیوه‌ی داستان‌نویسی فارسی را به اثرگذاری نیما یوشیج بر شعر فارسی می‌دانند.

نظرات کاربران

arastou1981@
۱۴۰۰/۱۰/۰۷

استاد مسلم و از پایه گذاران داستان نویسی مدرن و کوتاه جمالزاده با قلم شیرین و آثاری چون دارالمجانین ،و داستانهای کوتاه بی نظیر چون کباب غاز و....

کتابخوان تنها
۱۴۰۱/۱۲/۱۱

عالی بود.

Hossein Zahedi
۱۴۰۲/۱۲/۰۳

عالی

کاربر 7014171
۱۴۰۲/۱۱/۰۸

من بیشتر احساس کردم تاریخچه ی اصفهان بود تا سرگذشت چیزی که انتظار داشتم نبود

Somayyeh Mohajer
۱۴۰۱/۰۷/۰۸

داستان و قلم آقای جمالزاده که جای حرف ندارد به اضافه این که بیان و‌صدای پرقدرت و گیرای آقای میلاد فتوحی بسیار تاثیرگذار بود خداقوت دست مریزاد

زمان

۱۴ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۷۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۷۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
۷۵,۶۰۰
۳۰%
تومان