دانلود کتاب صوتی نئوگلستان با صدای بهرام سروری‌نژاد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نئوگلستان اثر پدرام ابراهیمی

دانلود و خرید کتاب صوتی نئوگلستان

انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی نئوگلستان

کتاب صوتی نئوگلستان اثر پدرام ابراهیمی، طنزنویس و روزنامه‌نگار معاصر ایرانی است.

درباره کتاب نئوگلستان

 این کتاب هم یک نقیضه است و هم یک نظیره؛ نئوگلستان دو بخش دارد. در بخش «در معنا»، حکایات از گلستان نقل شده  است اما نتیجه‌گیری همان نتیجه‌گیری‌های شیخ اجل، سعدی بزرگ نیست. در بخش «در صورت»، تنها پرداخت حکایت‌ها به‌روزرسانی شده و با جامعه امروزی و معضلاتش همراه شده است اما ریشه و سخن درونی آن حفظ شده است. ابراهیمی در این‌باره می‌گوید: 

«در حکایت‌های سعدی طنز بسیار ظریفی نهفته است که من فکر می‌کردم هر کدام از آنها ظرفیت این را دارند تا به روزرسانی و مرتبط با مسائل جامعه شوند. این بود که تصمیم به نوشتن این کتاب گرفتم».

و در جای دیگر می‌گوید که بعد از دیدن دخل و تصرف هایی که در متن گلستان شده، به تحریک یکی از دوستان دانشمندش، بر آن شده تا رودربایستی ذات ایرانی خود را کنار گذاشته و به جای تصحیح و مرمت، بکوبد و از نو بسازد.

نویسنده در مقدمه اش آورده است: وجه تمایز این نسخه به روزرسانی شده گلستان با دیگر نسخ موجود در این است که خواننده بدون ترس از دست برد و شبهات صوری و معنایی آن را مطالعه می کند. در این راه از شماتت شماتان و نقد منتقدان ترسی به دل راه ندادم و جذب دوست داران فرهیخته ادب و کلام را وجه سعی خود قرار دادم…

 شنیدن کتاب نئو گلستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به طنز فارسی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

بهزاد اشرف گنجوی
۱۴۰۱/۰۶/۲۷

اگر گلستان رو خونده باشید و اگر بطور کلی ادبیات حکمی رو خونده باشید، می‌بینید که حکما همواره با بیان یک داستان پند و حکمتی ارائه می‌کنن که بعضاً حتی با هم متناقض هم هستن! من همیشه مشکوک بودم که

- بیشتر
مرضیه
۱۴۰۰/۰۶/۱۹

تا اینجا با حاله. خیلی تیزبینه و طنز فاخری داره.

زمان

۲ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۱۵۱٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۱۵۱٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان