دانلود کتاب صوتی نبرد من با صدای میلاد فتوحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نبرد من اثر آدولف هیتلر

دانلود و خرید کتاب صوتی نبرد من

نویسنده:آدولف هیتلر
انتشارات:استودیو نوار
امتیاز:
۳.۸از ۱۰۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی نبرد من

کتاب صوتی نبرد من نوشتهٔ آدولف هیتلر و ترجمهٔ فرشته اکبرپور است. میلاد فتوحی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و استودیو نوار آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی شما را با اندیشهٔ این شخصیت تاریخی آشنا می‌کند. این کتاب نشان می‌دهد که یک دیکتاتور چطور فکر می‌کند.

درباره کتاب صوتی نبرد من

اندیشه و تفکرات واقعی آدولف هیتلر در کتاب صوتی نبرد من مشخص و آشکار است. گفته شده است که این کتاب تنها راه شناخت واقعی کسی است که جنگ‌های جهانی تاریخ را آغاز کرد. در این کتاب متوجه می‌شویم هیتلر چگونه خود را با یک قدرت استثنایی در ارتباط می‌دید. کتاب صوتی نبرد من زندگی‌نامهٔ خودنوشت آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی، است. او این کتاب را در زندان و پس از کودتای بی‌سرانجامش نوشت و تا سال مرگش در ۱۹۴۵، بارها آن را اصلاح و بازبینی کرد. هیتلر در این کتاب علاوه بر زندگی خود، خط‌مشی فکری و عقاید سیاسی‌اش و در واقع آنچه را آرزو داشت از جهان بسازد، به تصویر کشیده ‌است. کتاب او پس از به قدرت رسیدن حزب ناسیونال‌سوسیالیسم در آلمان و تشکیل «رایش سوم»، همچون کتابی مقدس در هر مناسبت و فرصتی میان مردم پخش می‌شد. در سال ۱۹۴۳ بیش از ۱۰ میلیون نسخه از این کتاب در آلمان وجود داشت، در مدارس تدریس می‌شد و به زوج‌های جوان هدیه داده‌ می‌شد. این کتاب به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده است. هیتلر کتاب را در ۱۵ فصل و ۲ بخش تدوین کرده است. کتاب صوتی نبرد من پس از انجیل پرفروش‌ترین کتاب در آلمان بود.

بخش اول این کتاب، زمانی که آدولف هیتلر در باواریا زندانى بود نوشته شد. در این کتاب درمورد اینکه چگونه هیتلر راهی آن دژ شد و اتفاقاتی که رخ داد، صحبت شده است. آن زمان، دوره‌ای بود که ناپلئون امپراطورى آلمان را با خاک یکسان کرده بود و سربازان فرانسوى همه‌جای آلمان بودند. بخش دوم این کتاب پس از آزادی هیتلر از زندان نوشته شد. هنگام نوشتن بخش‌های اول این کتاب منشی هیتلر در ویرایش اثر به او کمک کرد. این کتاب به‌عنوان جریان سیاسی و فرهنگی آن زمان خوانده می‌شود. این کتاب صوتی پس از جنگ جهانی اول، برای آلمانی‌ها به‌عنوان شروعی دوباره بود، اما امروزه این کتاب فقط نشان می‌دهد یک دیکتاتور چطور فکر می‌کند و ما را نیز وادار می‌کند مثل او فکر کنیم.

متن کتاب نبرد من از عبارات و کنایه‌ها پر است. آدولف هیتلر نظریات «کارل فون کلاوزویتس» را که یک نظریه‌پرداز نظامی است، در کتابش آورده؛ همچنین زبان مبارزه‌اش را از تفکر اجتماعی «داروین» در قرن نوزدهم گرفته است. با شنیدن این کتاب و دانستن تاریخ آن زمان، متوجه می‌شویم کتاب صوتی نبرد من تحت‌تأثیر چند نوع فشار عاطفی و روحی نوشته شده است. هیتلر ذاتاً نسبت به مقامات دولتی باواریا، نسبت به جوامع میهن‌پرست خودفروش که ناخواسته آلت دست فرانسه شده بودند و نسبت به فرانسه شدیداً آزرده و خشمگین بود؛ بنابراین نگاه خشمگینانۀ او به فرانسه در چنین شرایطی امری طبیعی می‌نماید. در این زمان، نامیدن فرانسه به‌عنوان دشمن ابدی و سرسخت آلمان به‌هیچ‌وجه اغراق‌آمیز نبوده است. چنین شیوۀ بیانی حتی توسط صلح‌طلبان، نه‌تنها در آلمان که در خارج از آن نیز مورداستفاده قرار گرفت و گرچه جلد دوم «نبرد من» پس از رهایی هیتلر از زندان نوشته و پس از خروج فرانسه از روهر منتشر شد، صدای گام‌های ارتش متجاوز هنوز در گوش آلمان‌ها طنین‌افکن بود و ویرانی‌های وحشتناکی که در حیات اقتصادی و صنعتی آلمان ایجاد شده بود، این کشور را دچار هرج‌ومرج اجتماعی و اقتصادی کرد. تمام این ویرانی‌ها ناشی از تجاوز فرانسه بود. در فرانسه فرانک به ۵۰درصد ارزش قبل خود سقوط کرده بود؛ در‌ واقع در پی تجاوز فرانسه به روهر و راین‌لند، کل اروپا در آستانۀ نابودی قرار گرفته بود، اما ازآنجاکه چنین وقایعی متعلق به گذشته‌ای فراموش شده است، هیچ‌کس خواستار یادآوری آن‌ها نیست.

شنیدن کتاب صوتی نبرد من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به افرادی که دوست دارند و لازم می‌دانند با اندیشهٔ یک دیکتاتور مشهور آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آدولف هیتلر

آدولف هیتلر در سال ۱۸۸۹ میلادی در اتریش به دنیا آمد. او یک سیاستمدار آلمانی و رهبر حزب ناسیونال‌سوسیالیست کارگران آلمان بود. در ۱۸سالگی از ارث خود استفاده کرد و برای تحصیل هنر به وین رفت، اما در دانشگاه قبول نشد. هیتلر در این دوره از زندگیش با ایده‌های ضد یهودی آشنا شد که این مسئله منجربه ایجاد دیدگاه‌های سیاسی فاشیستی‌اش در او شد. وقتی جنگ جهانی اول آغاز شد، هیتلر برای رفتن به ارتش آلمان اقدام کرد. او احساس می‌کرد رهبران به کشورشان خیانت کرده‌اند، آلمان بسیار تحقیر شده و مجبور است تمام هزینه‌های جنگ را هم بپردازد. پس از پایان جنگ، هیتلر به کمک همکارانش حزب کارگری سوسیالیست‌ناسیونالیسم یا «نازی» را تشکیل دادند.

هیتلر پس از کودتا در سال ۱۹۲۳، دستگیر و به ۵ سال زندان محکوم شد که فقط یک سال از آن را گذراند. در همان مدت که در زندان بود، کتاب «نبرد من» را نوشت. ایدئولوژی‌های هیتلر در تمام کشور در حال پیشروی بود. او مشکلات آلمان را به قدرت‌های خارجی و یهودی‌ها نسبت می‌داد. محبوبیت هیتلر باعث شد حزب ناسیونالیسم در انتخابات، بیشترین آرا را در دولت آلمان به دست آورد. طی چند سال آینده، هیتلر قدرت خود را تقویت و از موضع خود برای پیگیری یهودی‌ها و سایر اقلیت‌ها در آلمان استفاده کرد. او در سال ۱۹۳۳ به قدرت رسید و تا زمان مرگش یعنی سال ۱۹۴۵ در قدرت ماند. آلمان در ۶ سال اول حضور هیتلر، در رأس قدرت، شاهد یک احیای اقتصادی پس از رکود بود. او در این مدت از بند محدودیت‌های تحمیل‌شده پس از جنگ جهانی اول رها شد و مشغول ضمیمه‌کردن مناطق آلمان‌نشین اطراف بود. این موضوع باعث شد که هیتلر در میان مردم بسیار محبوب شود.

او ارتش آلمان را قوی کرد و در سال ۱۹۳۸ اتریش را به خاک آلمان اضافه کرد. آلمان به‌لحاظ استراتژی حملهٔ برق‌آسا، از لحاظ نظامی، موفقیت‌های بسیاری به دست آورد. او در سال ۱۹۴۱، دستور حمله به شوروی را صادر کرد و تا پایان سال ۱۹۴۱، بیشتر قسمت‌های اروپا و شمال آفریقا را به اشغال خود درآورد. بعد از ۱۹۴۱ همه‌چیز تغییر کرد. هیتلر کم‌کم فتوحات خود را از دست داد و مرزها به حالت قبلی خود برگشتند. در سال ۱۹۴۵، متفقین ارتش آلمان را شکست دادند. هیتلر به‌تنهایی هدایت ارتش را به دست گرفت. به‌دلیل اشتباهات دنباله‌دار، باعث سرنگونی ارتش نازی شد. هیتلر و رژیم نازی در مجموع، ۲۸٫۷ میلیون سرباز و غیرنظامی را در نتیجهٔ عملیات‌های نظامی در جبههٔ اروپایی جنگ جهانی دوم از دست دادند؛ هیتلر مسئول مرگ ۱۹٫۳ غیرنظامی و اسیر جنگی نیز هست.

آدولف هیتلر در ۲۹ آوریل ۱۹۴۵ با معشوقهٔ خود «اوا براون» ازدواج کرد. کمتر از ۲ روز بعد، این زوج برای اینکه توسط ارتش سرخ شوروی اسیر نشوند، خودکشی کردند. جسد هیتلر و همسرش را پس از مرگ سوزاندند.

بخشی از کتاب صوتی نبرد من

«هفتم اکتبر بود که زخمی شدم!

دو سال بود که وطنم را ندیده بودم. با اوضاعی سخت به بیمارستان صحرایی منتقل شدم درحالی که هیچ اطلاعی نداشتم کجا هستم و اوضاع جنگ چگونه است در بیمارستان بستری شدم.

بعد از دوسال بالاخره با قطار به سمت مرز آلمان رسیدیم. همه سربازان از نواحی بروکسل، لووان و لیتر بودند و وقتی خاک آلمان را دیدند از شادی دیدار وطن فریاد می‌کشیدند.

در مدتی که بیمارستان بودم دیدم که در آنجا سربازها و فرماندهان انواع غذاها را می‌خورند در حالی که ما در جبهه هر دو یا سه روز یکبار غذایی برای خوردن می‌یافتیم.

در هنگام اعزام به جبهه در ۱۹۱۴ بسیار خوشحال بودیم و تب و تاب جنگ داشتیم اما هنگام بازگشت از جنگ زمانی که جنگ به اتمام رسیده بود همه در سکوت و بغض بودیم.

خوشحالی فقط این بود که زنده مانده بودیم و یکبار دیگر وارد وطن شده بودیم.»

نظرات کاربران

Benjamin
۱۴۰۱/۱۲/۲۴

آدولف هیتلر یک نابغه اقتصادی سیاسی و یک چهره بسیار محبوب در زمان خودش بود، بر خلاف چیزی که در رسانه در حال انتشار است.

Pourya Fareghy
۱۴۰۱/۱۲/۱۱

برای پیدا کردن یک درک سیاسی خیلی خوبه ولی کتاب سنگینیه

fri.lit
۱۴۰۱/۱۱/۱۸

لطفن نسخه چاپی شو هم اضافه کنید

شرلوک هلمز
۱۴۰۱/۱۱/۱۹

بسیار تأثیرگذار

کاربر ۵۷۶۹۶۴۰
۱۴۰۱/۱۰/۳۰

کتاب صوتی خوبیه و کاملا ارزش پولی که خرج میکنید رو داره.

دانیال فرقانی
۱۴۰۲/۰۴/۰۱

حتما باید شنیده بشه این کتاب و انسان چقدر میتونه پیشرفت کنه و بر این همه انسان رهبری کنه واقعا باور نکردنیه و همچین امپراطوری بسازه و نشون بده خواستن توانستن هست

کاربر ۵۹۸۸۰۵۲
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

عالی

وحید
۱۴۰۲/۰۲/۲۱

بسیار ترجمه قوی و عالی، گویندگی حرفه ای انجام شده. صدا عالی و قوی کاملا در خور کتاب.کتاب عالی.

amirmahdi
۱۴۰۲/۰۲/۳۰

خیلی عالیه ❤️ کتاب پر معنا و مفهوم از تاریخ

ѕeyed αмιr нυѕѕeιɴ
۱۴۰۲/۰۳/۲۷

عالی

زمان

۴۲ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۴۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۲ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۴۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۶۰,۰۰۰
۲۵۲,۰۰۰
۳۰%
تومان