دانلود و خرید کتاب و آنگاه خدا عشق را آفرید چارلز بوکفسکی ترجمه محمدصادق رئیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب و آنگاه خدا عشق را آفرید اثر چارلز بوکفسکی

کتاب و آنگاه خدا عشق را آفرید

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب و آنگاه خدا عشق را آفرید

کتاب و آنگاه خدا عشق را آفرید، اثر چارلز بوکفسکی با ترجمه محمدصادق رئیسی، جلد ششم از مجموعه شعرهای جهان است. در این کتاب اشعاری را از نویسنده معروف و تاثیرگذار معاصر جهان می‌خوانیم که خالق آثاری چون عامه‌پسند و ساندویچ ژامبون است. 

کتاب و آنگاه خدا عشق را آفرید مجموعه اشعاری است که از چارلز بوکوفسکی به جا مانده است. او به دلیل اینکه در خانواده‌ای آمریکایی آلمانی بزرگ شده بود، از ساحت دو فرهنگی برخوردار است و دو جهان فکری متفاوت را می‌توان در آثار او دید. علاوه بر این، اشعار و آثار او شکل و فرم روایت و داستانی دارند. 

کتاب و آنگاه خدا عشق را آفرید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام علاقه‌مندان به شعر جهان از خواندن کتاب و آنگاه خدا عشق را آفرید لذت می‌برند. 

درباره چارلز بوکوفسکی

هاینریش چارلز بوکوفسکی، در سال ۱۹۲۰ در شهر آندرناخ آلمان در خانواده هِنری کارل بوکوفسکی به دنیا آمد. او شاعر و داستان‌نویس آمریکایی آلمانی بود که امروزه به عنوان یکی از نویسندگان تأثیرگذارِ معاصر شناخته می‌شود و سبکش را تقلید می‌کنند. خانواده او بعد از فروپاشی اقتصادِ آلمان در پی جنگ جهانی اول، در سال ۱۹۲۳ به بالتیمور رفتند و بعد از پس‌انداز پول، خانواده به حومه لس‌آنجلس مهاجرت کردند، جایی که خانواده پدری بوکوفسکی زندگی می‌کردند.

در زبان آمریکایی، والدین بوکوفسکی او را به اسم «هِنری» صدا می‌زدند. در دوران کودکی بوکوفسکی، پدرش اغلب بیکار بود، و به عقیده بوکوفسکی بد دهن و بد رفتار بود. او بعد از فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستانِ لس‌آنجلس، بوکوفسکی دو سال در دانشگاهِ شهر لس‌آنجلس بود و دوره‌های هنر، روزنامه‌نگاری و ادبیات را در آنجا گذراند. در ۲۳ سالگی، داستانِ کوتاه «عواقب یک یادداشت بلندِ مردود» بوکوفسکی در مجله داستان چاپ شد. دو سال بعد، داستان کوتاه «۲۰ تشکر از کاسلدان» منتشر شد. او مدتی را را به انجام کارهای موقتی و با حقوق کم پرداخت و بعد از مدتی با ناشری به نام Black Sparrow Press قرارداد بست.

او یکبار ازدواج کرد و دو سال بعد جدا شد. بعد از مدتی با فرانس اسمیت رابطه برقرار کرد اما هرگز ازدواج نکرد. حاصل این رابطه دختری به نام مارینا لوییس بوکوفسکی است.

بعد از قراردادی که با جان مارتین، صاحب انتشارات بسته بود، توانست کارش را رها کند و به نوشتن تمام وقت بپردازد. مدتی بعد در ۱۹۷۶، بوکوفسکی لیندا لی بِیلی را ملاقات کرد که صاحب یک رستوران بود. دو سال بعد، آن دو از شرق هالیوود، جایی که بوکوفسکی بیش از همه در آنجا زندگی کرد، به بندر «سن پدرو» و جنوب شهر لس‌آنجلس رفتند. بوکوفسکی و بِیلی در سال ۱۹۸۵ ازدواج کردند. لیندا لی بِیلی همان کسی است که در رمان‌های زنان و هالیوود، با نام سارا ایفای نقش می‌کند.

چارلز بوکوفسکی ۹ مارس ۱۹۹۴ در سن پدروی کالیفرنیا در سن ۷۳ سالگی، اندکی بعد از تمام کردن آخرین رمانش، به دلیل بیماری سرطان خون درگذشت. 

بخشی از کتاب و آنگاه خدا عشق را آفرید

مارش سربازان بدون تفنگ

گورها خالی‌اند

طاووس‌ها در باران می‌پرند

در زیرزمین صدای خنده مارش مردان بزرگ می‌آید

غذای کافی و اجارهٔ کافی و

زمان کافی

زمان ما بزرگ نمی‌شود

من پیر نخواهم شد

گدایان الماس‌ها بر انگشتان خود دارند

هیتلر با یک یهودی دست می‌دهد

بوی آسمان گوشت سرخ شده

من پرده‌یی سوخته‌ام

من آبی روان‌ام

ماری هستم، لبهٔ لیوانی که شکسته

من خون‌ام

من این حلزون آتشین‌ام

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
همیشه عده‌یی هستند که از حقیقت در خشم‌اند حتا اگر ادعا کنند باورش دارند.
pejman
هیچ‌کس اصلاً، هیچ‌کس قدم نمی‌زند زندگی نمی‌کند انسان مرده
sara
او عشق را روشن کرد تا به چهرهٔ مرگ بنگرد.
sara
من دیگر به راستی مطمئن نیستم این‌ها چیستند
sara

حجم

۶۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۶۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان