دانلود و خرید کتاب بلک بری هملت ویلیام پاورز ترجمه علیرضا طاق‌دره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بلک بری هملت اثر ویلیام پاورز

کتاب بلک بری هملت

انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۳.۲از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بلک بری هملت

کتاب بلک بری هملت اثری از ویلیام پاورز با ترجمه علیرضا طاق دره است. این کتاب راه حلی است برای حل مساله‌ای که به بیان نویسنده، مخمصه ارتباطات نام دارد. این اثر دعوتی است از همه مردم تا با مبارزه‌ای، به اعتیادشان به دنیای مجازی، غلبه کنند.

درباره کتاب بلک بری هملت

همه ما با استفاده از صفحات دیجیتال، می‌توانیم کارهایی شگفت‌انگیز انجام دهیم. می‌توانیم با افرادی در آن سوی دیگر دنیا ارتباط برقرار کنیم و آن‌ها را در خصوصی‌ترین و شخصی‌ترین لحظاتمان شریک کنیم. هرچند حریم خصوصی برای خود داریم، ممکن است، هر زمان به وسیله افرادی که ما را دنبال می‌کنند، این حریم شکسته شود. پیغام‌های مختلف که بعضی‌هایشان ادعای ضرورت می‌کنند، بر روی صفحه ما ظاهر شود و ... 

هرچند کامپیوتر، تبلت، تلفن‌‌ همراه و ... به ما کمک کردند که رابطمان را محکم کنیم و کارهایمان را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم، اما باری نیز بر دوش ما قرار داده‌اند. این بار کاری می‌کند که ما تمرکز خود را از دست بدهیم. نتوانیم کاری را که آغاز کرده‌ایم، سریع‌تر به پایان برسانیم و در ادامه سیلی از مشکلات جدید را به سوی ما سرازیر می‌کنند. اما آیا راه‌حلی برای عبور از چنین موقعیتی پیش ما قرار دارد؟ 

ویلیام پاورز، راه حل را، داشتن یک نظام فکری تازه می‌داند. او معتقد است برای اینکه بر چنین چالشی، یعنی همان چیزی که او مخمصه ارتباطات می‌نامد، تنها یک راه وجود دارد و آن قطع ارتباط است. در حقیقت قطع ارتباط، عملی بر ضد ارتباط است که به ما کمک می‌کند تا آن را به توازن برسانیم. 

بلک بری هملت، سفری به گذشته و درون افکار شخصیت‌های برجسته تاریخ می‌کند؛ از افلاطون تا شکسپیر و ... او در تلاش است تا با بهره گرفتن از آنچه آنان می‌گویند، به ما بیاموزد چگونه می‌توان در ارتباط خودمان با صفحات دیجیتال و دنیای مجازی، تجدید نظر کنیم. این اثر با خلاقیت و نوآوری، مخاطبانش را به مبارزه می‌طلبد: مبارزه‌ای با عادات همیشگی که به ترک اعتیاد زندگی مجازی منجر شود.

کتاب بلک بری هملت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

بلک بری هملت، اثری عالی برای تمام کسانی است که خود را گرفتار در دام این مخمصه می‌بینند و برای رها شدن از آن تلاش می‌کنند.

درباره ویلیام پاورز

ویلیام پاورز (William Powers) نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی، ۱۴ مارس ۱۹۶۱ متولد شد. او در دانشگاه هاروارد در رشته‌های تاریخ و ادبیات تحصیل کرده است و برای تحصیلات تکمیلی به اسپانیا مهاجرت کرد.

ویلیام پاورز همچنین یکی از معاونان سنا در ایالات متحده بود که در زمینه روابط خارجی، اطلاعاتی و نظامی فعالیت می‌کرد.

بخشی از کتاب بلک بری هملت

خلاقیت‌های بالقوه ابزارهای دیجیتال بسیار واقعی است و در فرهنگ غنی و سرشار از ابتکاری آشکار است که این ابزارها در زمانی نسبتاً کوتاه در اینترنت ایجاد کرده‌اند. شاید بهترین مثال را در همین لغاتی بتوان دید که با بازیگوشی به زبان خود اضافه کرده‌ایم مثل گوگل‌کردن و توئیت کردن. این جنبه خیال‌انگیز و الهام‌بخش زندگی دیجیتال همان‌قدر برای سازمان‌ها مفید است که برای افراد و اشخاص. اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک باشید، یا مدیر یک دانشگاه، بیمارستان، یا یک شرکت چندملیتی، هیچ‌چیز برای شما بهتر از یک کارمند با یک ذهن بارور و خلاق نیست. مقالات و کتاب‌های بی‌شماری را ببینید که درباره «تفکر در ورای قالب‌های تکراری»، جهش در افکار و مفاهیم و نیز کشف نیروهای مخفی سخن می‌گویند. این مقاله‌ها آن بالرینی را که در درون تمام ماست، زنده می‌کنند.

اما سؤال اینجاست: اگر این بالرین از تلفن هوشمندِ چندمنظوره خود استفاده کند، یعنی نه برای وبلاگ هنری خود بلکه برای تمام کارهای دیگری که در همان زمان وجود دارد، اگر دائماً از یک کار به سراغ کار دیگری برود -آیا آن‌طور که خود او در آگهی مدعی است، واقعاً به الهه الهامی که در درون اوست، گوش فرا می‌دهد؟ آیا این بالرین از ابزار خود استفاده بهینه می‌کند؟

تماس تلفنی‌ام با مادرم دارای دو امتیاز اساسی بود که در تمام تماس‌های دیجیتال هست: ما می‌توانیم کارهای روزمره را آسان‌تر انجام دهیم و در عین حال، ذهن و قلب و روح خود را نیز همگی فقط با ابزاری تغذیه کنیم که به‌راحتی در یک جیب جا می‌گیرد. ترکیبی که به این راحتی‌ها به دست نمی‌آید و نشان می‌دهد چرا تلفن همراه چنین طوفانی در دنیا به‌پا کرده است، طوفانی که شبیه به تب‌وتاب‌های شدید سیاسی و جهاد مذهبی است. برای بعضی از مردم، فناوری دیجیتال فقط نوع جدیدی از ابزار نیست، یک کیش یا آیین انقلابی است که باید به آن ایمان آورد و برایش زندگی کرد، نهضتی که در حال تغییر دادن و به کمال رساندن حیات بر کره زمین است، پاسخی به تمامی سؤالات.

این دیدگاه در رسانه‌های خبری جلوه بسیار برجسته و خاصی داشته است و رسانه‌های عمدتاً سیاسی، اجتماعی و رویدادهای فرهنگی به‌طور فزاینده‌ای از طریق آینه فناوری دیده می‌شوند. وقتی ناگهان خبر چشمگیری در جایی از دنیا اتفاق می‌افتد، معمولاً موضوع خود خبر یا رهبران نیستند که شور و هیجان شدیدی ایجاد می‌کنند، نقش فناوری دیجیتال است که چنین تأثیری بر جا می‌گذارد.

نظرات کاربران

کاربر ۳۴۷۸۴۳۹
۱۴۰۱/۱۲/۱۵

بنظرم در دنیای امروز که رسانه تبدیل به یک ابزار چند منظوره جنگی،سرگرمی،آموزشی و... شده بسیار مهم هست که ما طرز استفاده از این ابزار رو یاد بگیریم، محتوا این کتاب به درد این افراد میخوره: کسانی که به درستی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
چه سود از هوشمندیِ ابزارها اگر ما خود هوشمند نباشیم؟
AM1648
دانشمندان با روش‌های دقیق علمی و آماری، در طول یازده سال حدود ۱۲۶ هزار خبر راست و دروغ را به تعداد چهار میلیون و پانصد هزار بار در شبکهٔ اجتماعیِ توئیتر در میان حدوداً سه میلیون نفر منتشر کردند. این تحقیق نشان داد که دروغ، در تمام موضوعاتِ دسته‌بندی‌شده، صدبرابر بیشتر از مطالب راست منتشر می‌شود.
AM1648
خیال نکنید برای برآوردن نیازهایتان بهترین ابزار جدیدترین ابزار است.
AM1648
ما صدای دیگران را می‌شنویم و به‌جای صدای خود با این صداهاست که هدایت می‌شویم. دیگر مانند قبل به‌آسانی به درون نظر نمی‌افکنیم. به یک معنا، دنیای دیجیتال تماماً باعث تشخص ما در میان دیگران است. دیگر هر کسی که یک رایانه دارد می‌تواند صاحب یک وبلاگ باشد و امکانات مخصوص ابراز اندیشه برای هر شخص بی‌اندازه است. اما این ابراز فکر و عقیده تماماً درون جمعیت دیجیتال است و همین جمعیت چارچوب آن را مشخص و تعریف می‌کند. این کارْ ما را واکنش‌پذیرتر و اندیشه‌مان را به دیگران وابسته‌تر می‌کند. متصل بودن به جمعیت در تمام روز روش خاصی برای گذرانِ زندگی شده است.
محمدرضا فرهادی
آنچه در چرخهٔ تولید و مصرف فدا شده بود، اصلِ زندگی بود.
محمدرضا فرهادی
دیگر هیچ‌کس در هیچ مکان و زمانی از دیگران جدا نیست. ما همیشه و همه جا در دسترسیم. امروزه هرکسی، هر جا و در هر لحظه‌ای که اراده کند، می‌تواند با ما گفت‌وگو کند. فقط کافی است گوشی در دستمان باشد. آیا این همیشه خوب است؟
AM1648
هر بار هم که ابزار جدیدی ظهور کرده است، همین معضلاتی را ایجاد کرده که ما امروزه با آن روبه‌روییم -مسئله عبارت است از: مشغله، کثرتِ بارِ اطلاعات و این احساسِ ازکف‌رفتنِ مهار زندگی.
محمدرضا فرهادی

حجم

۳۸۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۹ صفحه

حجم

۳۸۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۹ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
تومان