دانلود و خرید کتاب سوء تفاهم آلبر کامو ترجمه جلال آل احمد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سوء تفاهم اثر آلبر کامو

کتاب سوء تفاهم

نویسنده:آلبر کامو
انتشارات:نشر پنگوئن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سوء تفاهم

کتاب سوء تفاهم نمایشنامه‌ای از آلبر کامو با ترجمه جلال آل احمد است. این نمایشنامه درباره یک مادر و دختر است که یک مسافرخانه را اداره می‌کنند و برای رسیدن به آرزوهایشان تصمیم عجیبی می‌گیرند.

این نمایشنامه برای اولین بار، چهار هفته پیش از آزادی پاریس بر روی صحنه رفت و ماریا کاسارس (معشوقه‌ی آلبر کامو) در نقش «مارتا» بازی درخشانی کرد.

درباره کتاب سوء تفاهم

سوء تفاهم، دومین نمایشنامه آلبر کامو، در مسافرخانه‌ای در قلب چکسلواکی می‌گذرد. مادری به همراه دخترش مارتا این مسافرخانه را اداره می‌کنند ولی چون آرزوی رفتن به جایی آفتابی و درخشان را در سر دارند تصمیمات عجیبی می‌گیرند. آن‌ها می‌خواهند در غذای مسافر تازه وارد هم دارو بریزند و او را در دریاچه سد غرق کنند. این کار را البته با مسافران قبلی هم کردند. اما این مسافر فرقی با بقیه دارد. هرچند هویت او مشخص است اما مارتا و مادرش او را به یاد نمی‌آورند.

 او پسر آن زن و برادر مارتا است که بیست سال پیش آن‌ها را ترک کرده بود. حالا برگشته و می‌خواهند خودش را به آن‌ها بشناساند اما فکر می‌کند اگر با روشی غیر مستقیم وارد عمل شود، بهتر است. همسرش مخالف است و از او می‌خواهد با صراحت خودش را معرفی کند.

رویارویی آن‌ها با یکدیگر، ماجرای نمایشنامه را می‌سازد. 

کتاب سوء تفاهم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از طرفداران ادبیات نمایشی هستید و آثار آلبر کامو را دوست دارید، خواندن کتاب سوء تفاهم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره آلبر کامو 

آلبر کامو در ۷ نوامبر ۱۹۱۳ در الجزایر فرانسه در خانواده‌ای فقیر متولد شد. او که فیلسوف و روزنامه‌نگار مشهور و خالق اثر بی‌نظیر بیگانه است، در سال ۱۹۵۷ به خاطر «آثار مهم ادبی که به روشنی به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر می‌پردازد» جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد. او پس از رودیارد کیپلینگ جوان‌ترین برنده‌ی جایزه نوبل است.

آلبر کامو در سال ۱۹۴۹ یک اتحادیه بین‌المللی را تأسیس کرد که آندره بروتون نیز یکی از اعضای آن بود. شکل‌گیری این گروه، به گفته خود کامو، بر اساس «محکوم کردن هر دو ایدئولوژی شکل گرفته در آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی» بود. آلبر کامو در طول دوران فعالیتش رمان‌ها و نمایشنامه‌های بسیاری را نوشت طاعون، سقوط، بیگانه، نمایشنامه کالیگولا، نمایشنامه صالحان، افسانه‌ سیزیف و خطاب به عشق که مجموعه نامه‌های عاشقانه‌ی او و ماریا کاسارس است از آن جمله‌اند.

آلبر کامو در ۴ ژانویه ۱۹۶۰ در ۴۶ سالگی در ویل‌بلویل فرانسه به علت یک سانحه‌ رانندگی چشم از دنیا فروبست.

درباره جلال آل احمد 

جلال آل‌ احمد در تاریخ ۲ آذر ۱۳۰۲ و براساس برخی روایت‌ها ۱۱ آذر ۱۳۰۲ در تهران متولد شد. او روشنفکر، نویسنده، منتقد ادبی و مترجم ایرانی و همسر سیمین دانشور بود. آل ‌احمد در دهه ۱۳۴۰ به شهرت رسید و در جنبش روشنفکری و نویسندگی ایران تأثیر بسزایی گذاشت. نویسندگانی چون نادر ابراهیمی و غلامحسین ساعدی از او تأثیر گرفتند.

جلال آل‌ احمد در در خانواده‌ای مذهبی در محله سیدنصرالدین شهر تهران به‌دنیا آمد. او پسرعموی سید محمود طالقانی بود. پدرش او را به نجف فرستاد تا علوم دینی بیاموزد اما کمی بعد به تهران بازگشت و به حزب توده پیوست. جلال آثار و نوشته‌های بسیاری دارد که از میان آن‌ها می‌توان به مدیر مدرسه، نون والقلم، سه‌تار، از رنجی که می‌بریم، نیما چشم جلال بود و خسی در میقات اشاره کرد.

جلال آل ‌احمد ۱۸ شهریور ۱۳۴۸ در اَسالِم، گیلان چشم از دنیا فروبست. هرساله جشنواره‌ ادبی به نام و یاد او برگزار می‌شود و جایزه‌ ادبی جلال آل ‌احمد با صد و ده سکه بهارآزادی، گران‌ترین جایزه ادبی ایران است.

نظرات کاربران

ســحــر
۱۳۹۹/۱۱/۲۲

کاش جلال ال احمد وارد صنعت ترجمه نمیشد.

آنیلا
۱۳۹۹/۱۱/۰۵

سلام قبل از هر چیزی باید بگم طراحی جلد بی‌نظیره واقعا یک اثر هنری هست واقعا دوست دارم این طرح رو روی دیوار اتاقم ببینم. صفحه‌آرایی هم خیلی خوب و حرفه‌ای کار شده مخصوصا قسمت اول هر نمایش که تداعی کننده حس

- بیشتر
⚖️وکیل بعد از این⚖️
۱۴۰۱/۰۷/۲۱

نهمین کتابی که در طاقچه مطالعه کردم. خوب ممنون از نشر پنگوئن. چرا؟ چون وقتی شما انشارات جامی و مجید را ورق میزنید ؛ لازم نیست زیاد ورق بزنید ؛ چون درهمان صفحه اول ، ناشر با حرکت عجیب جلال آل احمد ،

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۵۰۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان