دانلود و خرید کتاب نیلوفر و مرداب تیچ نات هان ترجمه علی امیرآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیلوفر و مرداب اثر تیچ نات هان

کتاب نیلوفر و مرداب

نویسنده:تیچ نات هان
انتشارات:نشر بیدگل
امتیاز:
۳.۸از ۱۴۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نیلوفر و مرداب

کتاب نیلوفر و مرداب نوشته تیچ نات هان است که با ترجمه علی امیرآبادی منتشر شده است. این کتاب هدفش ایجاد شادی و آزادی جمعی در وجود انسان‌ها است.

درباره کتاب نیلوفر و مرداب

نویسنده کتاب نیلوفر و مرداب، تیچ نات هان، راهب بودایی و مبارز صلح‌طلب ویتنامی است. در توصیف او همین بس که مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان آمریکا، چنان تحت تأثیر افکارش قرار گرفت که او را شایسته دریافت جایزه صلح نوبل سال ۱۹۶۷ دانست. آموزه‌های او در این کتاب به‌طور همزمان سویه‌هایی فردی، اجتماعی و سیاسی دارد و درعین‌حال قابل تعمیم به تمام انسان‌ها، فارغ از تنوع تیپ شخصیتی، سن، محیط، ژنتیک، ارزش‌های عقیدتی و اخلاقی‌شان است.

ما همه می‌خواهیم شاد باشیم و کتاب‌ها و معلم‌های بسیاری در دنیا هستند که می‌کوشند به مردم کمک کنند تا شادتر باشند. بااین‌همه، ما همچنان در حال رنج‌کشیدنیم. این کتاب کمک می‌کند تا همه شادی را پیدا کنند.

خواندن کتاب نیلوفر و مرداب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال آزادی و شادی هستند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب نیلوفر و مرداب

رنج و شادی از هم جدا نیستند.

هنگامی که رنج می‌کشیم ناخودآگاه تمایل داریم که فکر کنیم در آن لحظه فقط رنج وجود دارد و شادی متعلق به زمان و مکان دیگری است. افراد بیشتر اوقات می‌پرسند: «چرا باید رنج بکشم؟» همان‌قدر که تصور «سمت چپ» بدون «سمت راست» اشتباه است، تصور زندگی خالی از هرگونه رنج نیز اشتباه است. و همچنین تصور زندگی بدون هرگونه شادی. کاملاً بی‌معناست اگر «سمت چپ» به «سمت راست» بگوید: «تو باید از اینجا بروی! دیگر تو را نمی‌خواهم!» چون اگر «سمت راست» نباشد، «سمت چپ» هم در کار نخواهد بود. [به تعبیری، راست و چپ در کنار هم معنا می‌یابند و به همین ترتیب،] هرجا که رنج نباشد شادی هم وجود ندارد، و برعکس.

اگر‌ یاد بگیریم حضور رنج و شادی را در کنار هم ببینیم و ماهرانه از آنها بهره ببریم، آنگاه بیش از پیش در مسیر لذت از زندگی گام برمی‌داریم. هر روز، در این مسیر، کمی جلوتر می‌رویم و به‌تدریج درک می‌کنیم که رنج و شادی از هم جدا نیستند.

اگر به اندازهٔ کافی لباس گرم نپوشیده باشید، هوای سرد می‌تواند آزاردهنده باشد. اما هنگامی که بیش از حد گرم شده باشید یا هنگامی که با لباس کافی قدم می‌زنید، احساس فرح‌بخش هوای سرد می‌تواند سرچشمـهٔ لذت و سرزندگی باشد. رنج یک منبع خارجی و عینی ایجاد درد و فشار روحی نیست. ممکن است چیزهایی مانند موسیقی با صدای بلند یا چراغ‌های پُرنور که باعث رنج شما می‌شود موجب لذت دیگران باشد. [و در مقابل،] چیزهایی هستند که موجب لذت شما می‌شوند اما دیگران را به ستوه می‌آورند. بارانی که برنامهٔ شما را برای گردش خراب می‌کند برای آن کشاورزی که مزرعه‌اش خشک شده، نعمت و مزیت است.

شاد‌بودن همین الان، همین امروز، هم ممکن است اما شادی نمی‌تواند بدون رنج باشد. برخی افراد فکر می‌کنند که برای شاد‌بودن باید از تمام رنج‌ها دوری کنند و به همین دلیل دائماً هوشیار و نگرانند که مبادا با رنجی مواجه شوند. آنها با این نگرانی، آزادی و خودانگیختگی و لذتشان را از بین می‌برند. این شیوهٔ درستی نیست. اگر بتوانید دردهایتان را شناسایی کنید و بپذیرید و از مواجه‌شدن با آنها فرار نکنید، درمی‌یابید که هرجا درد باشد، به‌طور هم‌زمان، لذت هم هست.

معرفی نویسنده
تیچ نات هان

«ذهن‌آگاهی» واژه‌ای که شاید بارها و بارها شنیده باشید ولی نمی‌دانید به چه معنایی است و اصلا به چه کارتان می‌آید. نقد را ول نکنید و نسیه را بچسبید! این جمله تمام مفهوم ذهن‌آگاهی را برای شما تداعی می‌کند. زندگی در حال و نه حسرت گذشته و نه استرس آینده. این‌ها تمام مفهومی است که ذهن‌آگاهی و تمرینات آن برای شما می‌سازد. اصلا این واژه از کجا آمده و اولین بار چه کسی به این فکر افتاد که از این راه به انسان‌ها کمک کند. برای پاسخ به این سوالات ابتدا باید بگوییم تیک نات هان یا تیچ نات هان که بود؟

نظرات کاربران

anjel
۱۳۹۹/۰۸/۰۲

آقااااااا😭من عاشق این کتاب شدم ،شاید چون توی بهترین موقعیت خوندمش تایمی که روزهای سختی داشتم عالیه عالی حتما بخونین

kordelia
۱۴۰۰/۰۳/۰۴

کتاب خوبی در باب اینکه رنج در زندگی اجتناب ناپذیره اما میشه جور دیگه‌ای رنج کشید و آروم رنج رو با شادی جایگزین کرد...حرف‌های تازه ای داشت که برام جالب بود؛ اینکه رنجی که ما میکشیم فقط متعلق به ما

- بیشتر
Ali
۱۳۹۹/۰۹/۱۰

این کتابی است که پس از خواندن خواهید گفت: ای کاش چند سال زودتر آن را خوانده بودم.

Ali Rastegar
۱۴۰۰/۰۱/۱۴

50% درصد از تفکرات من در مورد چگونه زیستن بر اثر مطالعه این کتاب دگرگون گردید! دوستانی که به دنبال راهی برای شاد و صالح زیستن هستند، حتما و قطعا این کتاب را مطالعه کنند.

mahboub vahabi
۱۳۹۹/۰۸/۲۰

این کتاب مانند یک لیوان چای و دوحبه قند خوشمزه بعد از کار زیاد میچسبه😉

عاطفه۷۷
۱۴۰۰/۰۲/۰۳

جمله ی جالبی هست که میگه قصه ی تمام آدم های دنیا درون این سیکل خلاصه میشه: آدم ها سیب زمینی می کارند تا سیب زمینی بخورند تا سیب زمینی بکارند ....کتاب نیلوفر و مرداب با شفافیت تمام در مورد

- بیشتر
mina
۱۳۹۹/۱۲/۲۰

تو نیلوفرشدی من اشک مهتاب عالی و خوش خوان و کلی حال خوب کن

aida
۱۴۰۰/۰۵/۱۱

این کتاب پر از حس های خوب. به نظرم خوبه هر کسی برای یک بار هم که شده این کتاب و بخونه.

Ati
۱۴۰۰/۰۶/۰۱

خیلی کتاب خوبیه، با خوندن این کتاب دنیام تغییر کرد و میتونم خیلی بهتر زندگی کنم.

mojgan
۱۴۰۰/۰۶/۱۵

خیلی خودم رو خوشبخت میدونم که تونستم این کتاب رو بخونم. عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۷۷)
چرا مدارس شیوهٔ مدیریت رنج‌ها را به جوانان یاد نمی‌دهند؟ اگر دانش‌آموزی بسیار غمگین باشد نمی‌تواند تمرکز کند و چیزی بیاموزد.
mohsen
«می‌دانم در طول سالیان گذشته بسیار رنج کشیده‌ای. نه‌تنها نتواستم تو را کمک کنم کمتر‌رنج بکشی، که شرایط را هم بدتر کردم. من با لجاجت و خشم به کارهای تو واکنش نشان می‌دادم و به‌جای کمک‌کردن باعث شدم بیشتر رنج بکشی. از این بابت متأسفم.»
مـَه‌سـا
روزگار چگونه بر تو می‌گذرد؟
مـَه‌سـا
اگر قادر هستید کتابی را بخوانید، اگر قادر هستید این کلمات را بخوانید و معنای آنها را درک کنید، هم‌اکنون از بسیاری از افراد دیگر خوش‌اقبال‌ترید.
da☾
هنگامی که مادرْ کودک گریانش را با محبتی بی‌حدوحصر در آغوش می‌گیرد، نیروی آن عطوفت به بدن کودک نفوذ می‌کند. حتی اگر در ابتدا نداند که چرا کودکش رنج می‌کشد و مشکل اساسی کجاست، تنها با پناه‌دادن کودک در میان بازوانش موجب تسکین رنج‌های او می‌شود.‌ اگر با تنفس آگاهانه رنج‌هایمان را خوب شناسایی کنیم و با محبت در آغوششان بگیریم می‌توانیم آنها را تسکین دهیم.
مادربزرگ علی💝
هنگامی که عاشق کسی باشید، می‌خواهید به او چیزی بدهید که بتواند شادش کند. با‌توجه‌به موضوع و شیوهٔ خاص موردنظر ما گران‌بهاترین چیز برای پیشکش کردن به معشوقتان همان «حضور» شما در کنار اوست. اگر در کنار او حضور ندارید چگونه می‌توانید عشق بورزید؟! برای عشق ورزیدن باید کنار او حضور داشته باشید. حضور تمام‌وکمال در کنار دیگری، به‌خودیِ‌خود، بخشی از مهارت شادکامی است.
مـَه‌سـا
صبح امروز وقتی بیدار می‌شوم لبخند می‌زنم. بیست‌وچهار ساعت برای زیستن در اختیار دارم. قسم می‌خورم که این ساعات را عمیقاً زندگی کنم و یاد بگیرم که به موجودات پیرامونم با دیدگانی آکنده از شفقت بنگرم.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
«برای آنکه شاد باشم لازم نیست به آینده فرار کنم و شادی را در آنجا جست‌وجو کنم.»
مستورع
با رنج، پشیمانی، و غم‌هایمان همان کاری را می‌کنیم که حیوانات نشخوارکننده با غذاهایشان می‌کنند!
مستورع
وقتی می‌گویید که «عزیزم، می‌دانم که رنج می‌کشی و به همین دلیل است که در کنار تو هستم» از رنج دیگری کاسته‌اید؛ گرچه هنوز حتی فرصت نکرده باشید تا کاری برای کمک‌کردن به او انجام دهید.
مـَه‌سـا

حجم

۳۳۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۳۳۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۴۸,۵۰۰
۳۳,۹۵۰
۳۰%
تومان