دانلود کتاب صوتی کلیدهای ذن با صدای ع. پاشایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کلیدهای ذن اثر تیک نات هان

دانلود و خرید کتاب صوتی کلیدهای ذن

نویسنده:تیک نات هان
مترجم:ع. پاشایی
گوینده:ع. پاشایی
انتشارات:کارگاه اتفاق
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۴۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کلیدهای ذن

کتاب صوتی کلیدهای ذن کتابی از تیک نات هان با ترجمه و صدای ع. پاشایی پیرامون آموزه‌های بنیادی ذن است. نویسنده کتاب، یکی از راهبان بودایی مطرح در آموزش ذن است.

درباره کتاب صوتی کلیدهای ذن

ذن (Zen) مکتبی در مذهب بودایی است. این مکتب که در چین پدید آمده است، بر تفکر لحظه به لحظه و ژرف‌نگری به ماهیت اشیا اشاره می‌کند. ذن را می‌توان به این صورت تعریف کرد: 

یک نوع مراقبه‌ یا مدتیشن که در چهار سطح انجام می‌شود: 

سطح اول، مشاهده محیط اطراف است. مشاهده‌ای که تمام صداها، بوها، نورها و احساس سرما و گرما را شامل می‌شود می‌تواند حتی نشستن، خوابیدن یا آرام گرفتن در یک محیط و در طبیعت نیز باشد. در سطح دوم به آرام کردن ذهن و دور کردن آن از تمام پریشانی‌ها می‌پردازیم. برای این کار لازم است با افکار و اندیشه‌هایمان مبارزه نکنیم و برایش نام (مثلا زشت یا زیبا) انتخاب نکنیم. در سطح سوم بر جسم تمرکز می‌کنیم؛ تک تک نقاط بدن. برای اینکار لازم است تا به آرامش برسیم. بخش‌های مختلف بدنمان را از سر تا انگشتان پا، آرام کنیم. با کمک انبساط عضلات می‌توانیم این کار را انجام دهیم. 

سطح چهارم نیز بر تنفس تمرکز می‌کند: در این سطح شاهد ریتم و آهنگ طبیعی نفس کشیدن هستیم. برای رسیدن به این مرحله باید این کارها را به این ترتیب انجام دهیم: ۴ ثانیه نفس کشیدن ۴ ثانیه حبس ۴ ثانیه بازدم ۴ ثانیه خنثی.

استادان ذن، مجموعه‌ای از گفتگوها، پرسش‌ها و بیانات را گردآوری می‌کنند، آن را با شاگردان خود درمیان می‌گذارند و از این طریق پیشرفت آنان را بررسی می‌کنند. به مجموعه این متون، کوآن گفته می‌شود.

تیک نات هان در کتاب کلیدهای ذن، مجموعه‌ای از نکات کلیدی و اساسی را که لازم است برای شناخت و پیروی از این مکتب بدانیم و به کار بندیم، به مخاطبانش معرفی کرده است. 

کتاب صوتی کلیدهای ذن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی کلیدهای ذن را به تمام کسانی که دوست دارند زندگی خود را با آگاهی و آرامش ناشی از آگاهی همراه کنند، پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره تک نات هان

تیک نات هان ۱۱ اکتبر ۱۹۲۶ متولد شد. او یک راهب بودایی و فعال صلح ویتنامی و بنیانگذار سنت دهکده آلو است. تیک نات هان یکی از فعالان نهضت صلح است و همیشه در ترویج راه‌حل‌های غیر خشونت آمیز تلاش می‌کند. همچنین از مصرف گوشت و فراورده‌های حیوانی نیز پرهیز می‌کند و این کار را هم به جهت جلوگیری از خشونت به حیوانات انجام می‌دهد. 

تیک نات هان تا به حال بیش از صد کتاب نوشته است و هفتاد تا از این کتاب‌ها به زبان انگلیسی منتشر شده‌اند. 

بخشی از کتاب صوتی کلیدهای ذن

فیلسوفی از بودا می‌پرسد: «شنیده‌ام که آیین شما آموزه‌ایی است در زمینه‌ی روشن‌شدگی. روشش چیست؟ به عبارت دیگر، روزتان چه جوری می‌گذرد؟»

بودا می گوید: «راه می‌رویم، غذا می‌خوریم، دست‌هایمان را می‌شوییم، می‌نشینیم...»

- در این کارها که چیز خاصی نیست؟ همه راه می‌روند، غذا می‌خورند، دست‌هایشان را می‌شویند، می‌نشینند...

- چرا، فرقی هست. وقتی ما راه می‌رویم از این حقیقت آگاهیم که داریم راه می‌رویم. وقتی که غذا می‌خوریم از این حقیقت آگاهیم که غذا می‌خوریم؛ و مانند این‌ها؛ اما وقتی دیگران راه می‌روند، غذا می‌خورند، از کاری که می‌کنند آگاه نیستند.

نظرات کاربران

Soshiant
۱۴۰۰/۰۵/۱۲

من نمیدونم چرا هیچی نفهمیدم مشکل شاید ترجمه روان نبود یا باید قبل از این کتاب‌های دیگه میخوندم که اینو متوجه بشم.هر چی بود اصلا بدرد من نخورد جمله ها به هم وصل نبودن.

nazanin
۱۴۰۰/۰۵/۱۲

برای متوجه شدن مضمون این کتاب ابتدا باید کتاب «ذهن ذن،ذهن آغازگر»بخونید

Mr.horen~
۱۴۰۰/۰۵/۱۳

یعنی واقعا ازش لذت بردم ! برای من تو این سن جواب چندتا از سوال هام و شیوه زندگی بود خصوصا اونجام که میگفت ما مرده هایی هستیم که زندگی میکنیم .. واقعا حس کردم خیلی از جا های زندگیمو خواب بودم

- بیشتر
Ostad Kazemi
۱۴۰۰/۰۶/۲۳

کتاب جالبی است، فقط باید علاقه ای نسبی داشته باشید برای مطالعه کتاب ایچی گو_ایچی یه دو پیشنیاز است که ۱.ایکی گای۲.کلید ذن

علی سرخه
۱۴۰۰/۰۵/۱۳

بسیار عالی و زیبا واموزنده،واقعاکمترکتابی دیدم که اینقدراطلاعات عالی و تخصصی و کارشناسی درباره کلی موضوعات مختلف رادرخودگنجانده باشد،برای کسانی که به دنبال اطلاعاتی درباره مراقبه،ذن،متیدیشن،هستندشفارش میکنم،عالی ‌،ازمدیران ومسولان ودست اندرکاران آپ طاقچه بسیارسپاس گذاریم که این کتاب خوب را

- بیشتر
مهدی
۱۴۰۰/۱۱/۰۸

این کتاب بیشتر توضیحاتی بر مکتب ذن می باشد و اینکه افراد خودشان به آگاهی رسیده اند که در اینجا بیداری نامیده شده است. آگاهی حالتی است که شخص خودش را جدا از افکار و احساسات و پیکر درک می

- بیشتر
Dpali
۱۴۰۰/۰۵/۱۶

محتوای کتاب تا حدی قابل تامل بود. کتابیست که باید وقت گذاشت و نمی‌توان در حین انجام کارهای روزمره، به آن گوش داد.

کاربر ۲۳۴۶۳۶۷عالیه
۱۴۰۰/۰۵/۱۲

بیان کتاب بسیار عملگراست

paizeh93
۱۴۰۰/۰۵/۱۲

من استفاده کردم مچکرم🌱🌸

مهدی
۱۴۰۰/۰۵/۱۲

برنده‌ی ۴۰٪ تخفیف شدی. کد NHYT2FCWSQ2 رو در قسمت خرید کتاب وارد کن. فقط ۲ روز برای استفاده از این کد فرصت داری.

زمان

۲ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۱۳۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۱۳۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان