دانلود و خرید کتاب مدرک، سه‌گانه‌ی دوقلوها؛ کتاب دوم آگوتا کریستوف ترجمه اصغر نوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدرک، سه‌گانه‌ی دوقلوها؛ کتاب دوم اثر آگوتا  کریستوف

کتاب مدرک، سه‌گانه‌ی دوقلوها؛ کتاب دوم

معرفی کتاب مدرک، سه‌گانه‌ی دوقلوها؛ کتاب دوم

کتاب مدرک، سه‌گانه‌ی دوقلوها؛ کتاب دوم نوشته‌ی آگوتا کریستوف داستانی خواندنی است که به تبعات ناشی از جنگ جهانی دوم می‌پردازد و از دو برادر می‌گوید که مسیرهای متفاوتی را برای زندگی‌شان انتخاب می‌کنند. 

کتاب مدرک، سه‌گانه‌ی دوقلوها؛ کتاب دوم را با ترجمه‌ی روان اصغر نوری بخوانید.

درباره‌ی کتاب مدرک، سه‌گانه‌ی دوقلوها؛ کتاب دوم

آگوتا کریستوف در کتاب مدرک، سه‌گانه‌ی دوقلوها، کتاب دوم داستانی درباره‌ی تبعات جنگ جهانی دوم نوشته است. داستان مدرک، سه‌گانه‌ی دوقلوها؛ کتاب دوم درباره‌ی زندگی دو برادر دوقلو است که بعد از جنگ، هرکدام مسیر متفاوتی برای زندگی خودشان انتخاب می‌کنند. شخصیت‌های اصلی این رمان دو برادر دوقلو به نام‌های کلاوس و لوکاس هستند که در دوران جنگ روزهای سختی را می‌گذرانند. بعد از تحمل سختی‌های بسیاری که در جنگ برای هرکسی پیش می‌آید، نزد مادربزرگشان برمی‌گردند. همزمان به سن نوجوانی‌ هم پا گذاشته‌اند و حالا باید برای ادامه‌ی زندگی و مسیرشان انتخاب کنند. 

کلاوس با پا گذاشتن بر جنازه پدرشان از میدان مین عبور می‌کند و به کشور دیگری می‌رود و همانجا نویسنده می‌شود و لوکاس در کنار مادربزرگ می‌ماند و زندگی خانوادگی را انتخاب می‌کند

کتاب مدرک، سه‌گانه‌ی دوقلوها؛ کتاب دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به رمان و ادبیات داستانی از خواندن کتاب مدرک، سه‌گانه‌ی دوقلوها؛ کتاب دوم لذت می‌برند. 

درباره‌ی آگوتا کریستوف

آگوتا کریستف نویسنده مجاری‌الاصل سوئیسی‌ست که از بزرگ‌ترین نویسندگان معاصر سوئیس به‌شمار می‌رود. او در ۳۰ اکتبر ۱۹۳۵ در مجارستان به دنیا آمد و در ۱۹۵۶ در پی انقلاب‌های ضدکمونیستی در بیست و یک سالگی با شوهر و فرزند چهارماهه اش از کشورش گریخت و در نوشاتل سوئیس ساکن شد. او مدتی را گرفتار افسردگی، تنهایی و کار سخت بود و همین‌ها باعث شد تا از همسرش جدا شود. او بعد از آن به مطالعه زبان فرانسوی پرداخت و آثارش را به زبان فرانسه می‌نوشت. از میان آثار آگوتا کریستوف می‌توان به داستان‌هایی چون «زبان مادری»، «دف‍ت‍ر ب‍زرگ»، «مدرک»، «دروغ سوم» «فرقی نمی‌کند» و «ج‍ان و ج‍و» اشاره کرد.

آگوتا کریستف در ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۱ در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

بخشی از کتاب مدرک، سه‌گانه‌ی دوقلوها؛ کتاب دوم

تو این مدت کی به شما غذا داد؟

ـ لئونی هر روز کمی سوپ برام می‌آوُرد. ولی چند روز است که مریض شده.

لوکاس می‌گوید:

ـ از شما معذرت می‌خواهم، پدر.

ـ معذرت؟ چرا؟ من چند ماه است که پولی به شما نداده‌ام. دیگر پول ندارم. حکومت از کلیسا جدا شده، من دیگر به‌خاطر کارم دستمزد نمی‌گیرم. باید با نذرهای مؤمنان زندگی کنم. ولی مردم می‌ترسند با آمدن به کلیسا بدنام بشوند. فقط چند پیرزن فقیر در دعاها شرکت می‌کنند.

لوکاس می‌گوید:

ـ من نیامدم، ولی این به‌خاطر پولی که به من بدهکارید نبود. بدتر بود.

ـ یعنی چی، بدتر؟

لوکاس سرش را پایین می‌اندازد:

ـ من کاملاً شما را فراموش کردم. باغم را هم فراموش کردم، بازار، شیر، پنیر، همه‌چی. حتی غذا خوردن را هم فراموش کردم. تو این چند ماه، تو اتاق زیرشیروانی خوابیدم، می‌ترسیدم بروم تو اتاقم. باید امروز یک دختربچه، خواهرزادهٔ لئونی، می‌آمد تا جرأت کنم بروم آنجا. آن دختربچه وظیفه‌ام نسبت به شما را هم یادم انداخت.

ـ شما هیچ مسئولیت و الزامی نسبت به من ندارید. شما محصول‌تان را می‌فروشید، از همین راه زندگی می‌کنید. اگر من دیگر نمی‌توانم پولش را بدهم، طبیعی است که شما هم دیگر چیزی به من ندهید.

ـ تکرار می‌کنم، به‌خاطر پول نیست. حرفم را باور کنید.

ـ از خودتان بگویید. گوش می‌دهم.

ـ من دیگه نمی‌دانم چطور به زندگی ادامه بدهم.

کشیش بلند می‌شود، صورت لوکاس را بین دست‌هایش می‌گیرد:

ـ چه اتفاقی برای‌تان افتاده، فرزندم؟

لوکاس سر تکان می‌دهد:

ـ چیز بیشتری نمی‌توانم بگویم. مثل یک مریضی است.

ـ می‌فهمم. یک‌جور مریضی روحی. به سن حساس شما مربوط می‌شود، و شاید به تنهایی عظیم‌تان.

لوکاس می‌گوید:

ـ شاید. می‌روم غذا را آماده کنم، با هم می‌خوریم. من هم چند وقت است چیزی نخورده‌ام. وقتی سعی می‌کنم غذا بخورم، بالا می‌آورم. شاید با شما بتوانم.

می‌رود به آشپزخانه، آتش درست می‌کند، مرغ را می‌گذارد با سبزی‌ها بجوشد. میز را می‌چیند و بطری شراب را باز می‌کند.

کشیش به آشپزخانه می‌آید:

ـ باز هم می‌گویم، لوکاس، من دیگر نمی‌توانم پولی به شما بدهم.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۸/۰۶

(۸-۷-[۱۸۴]) به نظرم این جلد به زیبایی جلد اول نیست ولی پیوستگی و انسجام بهتری داره؛ در این قسمت جنگ تمام شده و مردم به زندگی عادی شون برگشتن ولی خاطرات تلخ و آسیب های روحی روانی همچنان همراهشون هست؛ داستان

- بیشتر
همچنان خواهم خواند...
۱۴۰۱/۰۷/۰۴

به نام خدا مدرک، قسمت دوم از سه‌گانه دوقلوها. باید بگم نسبت به قسمت اول در این کتاب زندگی بیشتری جاری است، ولی همچنان تلخی و بعضی صحنه‌های دهشتناک قسمت یک همراه این جلد هست. روایت در این کتاب حالت طبیعی تری

- بیشتر
samira
۱۴۰۰/۱۱/۲۰

کتاب اول: دو برادر دو قلو در زمان جنگ نزد مادربزرگشان می‌روند و داستان های ساده ای از شرایط سخت و وحشتناکی که درش قرار دارند روایت می‌کنند. کتاب دوم: دو برادری که در زمان جنگ باهم زندگی می کردن،از هم جدا میشن

- بیشتر
Smnhgh
۱۴۰۱/۰۴/۰۵

به اندازه کتاب اول دوس نداشتم ولی داستان کشش داره و جلو میره در انتهای «دفتر بزرگ» دو برادر جدا میشن، و برادری که باقی مونده شروع به روایت میکنه که چطوری کنار میاد با غم دوری برادرش تاثیر جنگ و

- بیشتر
Mary gholami
۱۴۰۰/۰۷/۲۱

عالی

Paneezwith2e
۱۴۰۱/۰۹/۲۶

نه به اندازه جلد اول ولی این جلد رو هم دوست داشتم به شخصیت لوکاس پرداخته شد و خشونت‌ هم به اندازه کافی نقش مهمی تو کتاب داشت. ولی قلبم مچاله شد خب :`)))))

ملانی
۱۴۰۱/۰۷/۲۶

هیجان کمتری نسبت به قسمت اول داشت ولی این مساله چیزی از ارزش داستان و جذابی قلم نویسنده کم نمیکنه.

کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
۱۴۰۱/۰۷/۱۸

از کتابهای مورد علاقه من نبود ولی چون شروع به خوندنش کرده بودم تا آخرش خوندم

tofighi
۱۴۰۰/۱۰/۱۹

مطالعه این کتاب به تنهایی ( بدون جلد اول و سوم) جذابیتی نداره، در ادامه جلد اول معنا دارد و توصیه میشه.

❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
۱۴۰۰/۰۹/۲۲

ادامه دفتر بزرگ، خیلی دوست داشتم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
بهترین جا واسه خوابیدن، قبر کسی است که زمانی دوستش داشتیم.
Mohammad
تنها فرق بین مرده‌ها و آنهایی که رفته‌اند همین است، نه؟ آنهایی که نمرده‌اند برمی‌گردند.
Mohammad
برام زیاد مهم نیست که بدنم زخمی بشود. ولی اگر مجبور بشوم کس دیگری را زخمی کنم، این خودش زخم دیگری برام می‌شود که نمی‌توانم تحملش کنم.
fr
زندگی همین است. همه‌چی با گذشت زمان محو می‌شود. خاطرات کم‌رنگ می‌شوند، درد کم می‌شود.
Mary gholami
ـ روابط شما با کلارا، چیزی است که هنوز ازش سر درنمی‌آورم. او از شما بزرگ‌تر است. ـ سن مهم نیست. من عاشق او هستم. همهٔ چیزی که می‌خواستید بدانید این بود؟ ـ نه، همه‌اش این نیست. این را از قبل می‌دانستم. واقعاً دوستش دارید؟ لوکاس در را باز می‌کند: ـ من معنی این کلمه را نمی‌دانم. هیچ‌کس معنی‌اش را نمی‌داند.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
از چه چیز می‌توانستم بنویسم؟ در زندگی‌ام هیچ اتفاقی نمی‌افتاد، هیچ‌وقت در زندگی من اتفاقی نیفتاده بود، و همین‌طور در اطرافم. منظورم اتفاقی است که ارزش نوشتن داشته باشد.
pejman
به چیزی که می‌گویید باور دارید؟ ـ مجبورم باورشان کنم. ـ ولی ته دل‌تان، به چی فکر می‌کنید؟ ـ من فکر نمی‌کنم. نمی‌توانم به همچین جسارتی دست بزنم. ترس، از بچگی تو وجودم است.
pejman
برام زیاد مهم نیست که بدنم زخمی بشود. ولی اگر مجبور بشوم کس دیگری را زخمی کنم، این خودش زخم دیگری برام می‌شود که نمی‌توانم تحملش کنم.
Parinaz
فراموش خواهید کرد. زندگی همین است. همه‌چی با گذشت زمان محو می‌شود.
Parinaz
ـ هنوز یک بچه بودم. ولی هیچی را فراموش نکرده‌ام. ـ فراموش خواهید کرد. زندگی همین است. همه‌چی با گذشت زمان محو می‌شود. خاطرات کم‌رنگ می‌شوند، درد کم می‌شود
pejman

حجم

۱۱۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۱۱۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان