دانلود و خرید کتاب در ستایش عشق آلن بدیو ترجمه نیلوفر آقاابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در ستایش عشق اثر آلن بدیو

کتاب در ستایش عشق

معرفی کتاب در ستایش عشق

کتاب  در ستایش عشق، نوشته آلن بدیو ، فیلسوف فرانسوی است. این کتاب شامل افکار و عقاید آلن بدیو است که آن‌ها را در گفت‌وگو با نیکلاس تخیونگ مطرح کرده است. این کتاب را نیلوفر آقا ابراهیمی ترجمه کرده است.

درباره کتاب در ستایش عشق

بدیو معتقد است فیلسوف باید دانشمندی تراز اول، شاعری مبتدی و فعالی سیاسی باشد، لیکن این را نیز باید بپذیرد که پهنه تفکر هرگز از حملات بی‌امان و خشونت‌آمیز عشق مصون نمی‌ماند.

این کتاب برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ به چاپ رسید و رساله آتشین و پرشور بدیو در دفاع از مقوله عشق است. در این کتاب، بدیو با توسل به اندیشه متفکرانی از کی‌یرکگور و دو بووار گرفته تا پروست و لاکان، مخاطب را ترغیب می‌کند که از عشق نترسد، بلکه آن را چون ماجراجویی شکوهمندی ببیند که دست آخر او را از وسواس فکری نسبت به خود می‌رهاند. عشق در معرض تهدید، فلاسفه و عشق، ساخت عشق، حقیقت عشق، عشق و سیاست، عشق و هنر و خاتمه، عنوان بخش‌های مختلف این کتاب هستند.

خواندن کتاب در ستایش عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

هر انسانی در زندگی‌اش عشق را تجربه می‌کند پس خواندن این کتاب را به همه پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب در ستایش عشق

بر این باورم که این تبلیغ اغواکننده مفهومی با اولویت ایمنی را از «عشق» منعکس می‌سازد. این نوع عشق در برابر همهٔ خطرها کاملاً بیمه شده است: عشق را خواهید داشت، اما پیش از آن این رابطهٔ همراه با آینده‌نگری را دقیقاً ارزیابی و شریک عشق خود را با دقت و با جستجوی برخط، با گرفتن عکس او، جزئیات سلیقه، تاریخ تولد، نشان طالع‌بینی او و ... انتخاب خواهید کرد و با نگاهی به مجموع همهٔ این اطلاعات می‌توانید به خودتان بگویید: «این گزینه‌ای بی‌خطر است!» این تبلیغ اوج کار آن‌ها و آنچنان فریبنده است که کمپین تبلیغاتی باید آن را برگزیند. بدیهی است از آنجا که عشق لذتی است که تقریباً همه در جستجوی آنند و آن چیزی است که تقریباً به زندگی همه معنا و قوت می‌بخشد، من متقاعد شده‌ام که عشق نمی‌تواند هدیه‌ای باشد که بدون هیچ مخاطره‌ای تقدیم شود. رویکرد متیک تبلیغات پرهیاهوی ارتش آمریکا را زمانی که از تفکر بمب‌های «هوشمند» و جنگ‌های «بدون کشته» حمایت می‌کرد، به یاد من می‌آورد.

- بنابراین تو فکر می‌کنی میان جنگ‌های «بدون کشته» و عشق «بدون خطر» پیوندی وجود دارد، درست همان‌طور که دو جامعه‌شناس، ریچارد سنت و زیگمونت باومن، بر این باورند که میان جملهٔ «هیچ تعهدی نسبت به تو ندارم» که نظام سرمایه‌داری مالی به کارگران روزمزد می‌گوید و جملهٔ «هیچ تعهدی متوجه من نیست» که «عاشق» به «شریک» خود در عشق می‌گوید، شباهتی وجود دارد، زیرا آن‌ها در جهانی که در آن روابط به نام روابط سهل‌انگارانهٔ دوستانه و مصرف‌گرایانه شکل می‌گیرند و از هم می‌پاشند، معلق‌اند؟

نظرات کاربران

Ramtin
۱۳۹۹/۰۴/۲۱

کتاب،کتاب ارزشمندیه برای اینکه تلفیق عشق و فلسفه رو خیلی تخصصی و خوب بیان میکنه ولی ایراداتش: ۱.ترجمه بد و سخت خون بودن کتاب ۲.جذابیت کم متن به طوریکه ترجمه بد کتاب سرعت رو کند کرده و از جذابیت کتاب خیلی کم میکنه ۳.فلسفه

- بیشتر
Nill
۱۴۰۲/۱۲/۱۹

کتاب که بی نهایت خوب است اما از بین صد میلیون ترجمه ای که شده، فقط این ترجمه، آن هم تا حدی، خوب است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
«عشق آن چیزی است که جای خالی رابطهٔ جنسی را پر می‌کند»
El Santo
عشق مستلزم بازآفرینی نیز هست. تنها حفظ وضعیت موجود نمی‌تواند اقدامی دفاعی باشد. جهان پر از تحولات تازه است و عشق نیز باید نوآوری داشته باشد. خطر و مخاطره باید علیه امنیت و آسودگی بازآفرینی شوند.
Ramtin
عشق، همان‌طور که هر روز می‌توان مشاهده کرد، رودخانه‌ای طولانی و آرام نیست. هرگز نمی‌توان شمار هراس‌انگیز عشق‌هایی را که به خودکشی یا قتل انجامیده‌اند، فراموش کرد.
پویا پانا
عشق را نمی‌توان به هیچ قانونی فروکاست. عشق هیچ قانونی ندارد.
پویا پانا
کتاب‌های قصه دربارهٔ این مهمترین جنبهٔ عشق گویا نیستند، اینطور نیست؟ پایان قصه می‌گوید: «آن‌ها ازدواج کردند و صاحب فرزندان بسیار شدند». بله. البته. اما آیا عشق تنها ازدواج کردن است؟ و داشتن تعداد زیادی فرزند؟ چنین توضیحی تا اندازه‌ای سطحی و تاریخ‌مصرف گذشته است. این اندیشه که عشق فقط و فقط با خلق جهان خانوادگی تحقق می‌یابد یا به نمایش درمی‌آید هرگز اندیشه‌ای رضایتبخش نیست.
پویا پانا
عشق نمی‌تواند هدیه‌ای باشد که بدون هیچ مخاطره‌ای تقدیم شود.
Ramtin
بسیار ضروری است که بدانیم فرانسه هم سرزمین انقلاب‌هاست و هم سرزمین بزرگ محافظه‌کاری.
پویا پانا
حقیقت چیزی نیست که در باغ گل‌های سرخ پرورش یابد. هرگز!
پویا پانا
نمی‌توان عشق را به جهان خانوادگی تقلیل داد. باید بفهمیم که تولد یک کودک بخشی از عشق است، اما نباید چنین نتیجه‌گیری کنیم که تولد یک کودک تحقق عشق است. من به‌راستی به بلندای زمانی که عشق دوام می‌آورد علاقه‌مندم. اجازه دهید دقیق‌تر باشیم: نباید برداشت‌مان از «دوام آوردن» تنها این باشد که عشق تداوم می‌یابد، که عشق جاودان یا همیشگی است. باید بفهمیم که عشق راهی متفاوت برای تداوم یافتن در زندگی خلق می‌کند. که وجود همهٔ انسان‌ها، آن زمان که با عشق محک زده می‌شود، با شکلی تازه از تجربهٔ زمان روبه‌رو می‌شود.
پویا پانا
رابطهٔ جنسی جدا می‌کند، متحد نمی‌کند. این واقعیت که شما برهنه‌اید و دیگری را در آغوش گرفته‌اید یک تصور و یک بازنمایی خیالی است. آنچه واقعی است این است که لذت شما را به جایی بسیار دور، بسیار دور از دیگری می‌برد. آنچه واقعی است خودشیفتگی است، آنچه که پیوند می‌دهد خیالی است.
پویا پانا

حجم

۵۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۵۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان