دانلود و خرید کتاب تأثیر دکارت بر فلسفه‌های معاصر و علوم انسانی علی محمد صابری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تأثیر دکارت بر فلسفه‌های معاصر و علوم انسانی اثر علی محمد صابری

کتاب تأثیر دکارت بر فلسفه‌های معاصر و علوم انسانی

معرفی کتاب تأثیر دکارت بر فلسفه‌های معاصر و علوم انسانی

کتاب تأثیر دکارت بر فلسفه‌های معاصر و علوم انسانی نوشته علی محمد صابری است. این کتاب با تکیه بر اندیشه‌های کاتینگهام به تاثیر این فیلسوف مهم می‌پردازد.

درباره کتاب تأثیر دکارت بر فلسفه‌های معاصر و علوم انسانی

در این کتاب با سرفصل‌های زندگی دکارت و عصر او، روش دکارتی، از شناخت خود به شناخت خدا و از شناخت خدا به شناخت جهان، جهان مادی، انسان دکارتی و وضعیت بشر از دیدگاه دکارت می‌پردازد. این کتاب ترکیبی از ترجمه و تالیف است که به خواننده کمک می‌کند اطلاعات مفید و دقیقی به دست‌ بیاورد و بتواند با نگاهی دقیق به زندگی دکارت بپردازد. 

خواندن کتاب تأثیر دکارت بر فلسفه‌های معاصر و علوم انسانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فلسفه پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب تأثیر دکارت بر فلسفه‌های معاصر و علوم انسانی

تصور فطری ما از خداوند تصور از موجودی است که در اعلی مرتبه کمال است و از آنجا که (وجود) هم نحوه‌ای از کمال است پس وجود از خدا غیرقابل انفکاک است.

ژیلسون در کتاب خدا و فلسفه می‌گوید: (تصور فطری خدا در نزد دکارت یک تذکر است اما نه اینکه تذکر مثلی باشد که روح انسان در زندگی پیشین شاهدشان بوده بلکه صرفاً تذکر آنچه دکارت هنگام کودکی در کلیسا آموخته بود)۵. خدای دکارت شبیه به قوه نامحدودی بود با وجودی قائم بالذات که می‌توان گفت خود علت خویش است.

در نظر دکارت خدا ذاتاً بسته به ایمان دینی بود که داشت اما خدائی که وابسته به معرفت عقلانی انسان باشد خدایی است که عالی‌ترین اصل در میان اصول فلسفه محسوب می‌شود.

می‌دانیم که عالم دکارت یک عالم صرفاً مکانیکی است و همه چیز را می‌توان با قوانین فیزیکی حرکت، تبیین کرد در اینجا به قول ژیلسون می‌توان گفت ماهیت خدای دکارتی عمدتاً با وظیفه فلسفی‌اش که عبارت است از خلق و ابقاء عالم مکانیکی تعیین شده بود. در اینجا به یاد جمله معروف پاسکال می‌افتیم که گفت خدای دکارتی تلنگری به جهان می‌زند تا به حرکت آید و دیگر به عالم پس از حرکت به خدا نیاز ندارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۷ صفحه

حجم

۲۴۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۷ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان