دانلود و خرید کتاب ولتر؛ نوشته‌های سیاسی فرانسوا ولتر ترجمه سید احسان حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ولتر؛ نوشته‌های سیاسی

نوشته‌های سیاسی فرانسوا_ماری آروئه، ملقب به ولتر، کتاب پنجم از مجموعه دفترهای سیاست مدرن با ترجمه سید احسان حسینی است. ولتر بیش از بیست‌هزار نامه و بیش از دوهزار کتاب و کتابچه نوشت. او مانند بسیاری از متفکران عصر روشنگری دئیست بود و در آثارش اغلب به نقد عدم مدارا، تعصب مذهبی و ساختار قدرت در فرانسهٔ عصر خود می‌پرداخت. او گرچه فیلسوف بزرگ و نظام‌سازی نبود اما انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه قطعاً مدیون اندیشه‌ها و عمل اوست.

هدف مجموعه «دفترهای سیاست مدرن» از پرداختن به سیاست مدرن، بازگشت به خاستگاه‌های سیاست مدرن است.

از آنجایی که فلسفه سیاسی هابز، نقطه عطف تمام تعاریف، مفاهیم و قرائت‌های مدرن از سیاست همچون، دولت، آزادی، شهروندی، حکومت و...محسوب می‌شود و در فلسفه سیاسی هابز است که نخستین تنش‌های میان سوژه و دولت رخ می‌دهد، مجموعهٔ پیش‌رو در اولین گام به نوشته‌های هابز و نخستین فیلسوفان سیاسی پس از وی، به‌ویژه دورهٔ تاریخی سرنوشت‌ساز قرون ۱۸ و ۱۹، خواهدپرداخت تا بنابه رسالتش بتواند شکلی از بازخوانی معطوف به گذشتهٔ خاستگاه‌های تاریخی سیاست مدرن باشد، بازگشت به نوشته‌ها و متون کلاسیکِ طلایه‌داران تفکر مدرن.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۴/۰۷

(۴-۹-[۵۰]) این کتاب نگاهی تاریخی و گذرا به مفاهیمی چون انسان، سیاست، حکومت، دموکراسی و اقتصاد عمومی داره و از همه مهم تر اینکه تاکید زیادی بر سکولاریزه کردن حکومت و به حاشیه راندن نهادهای مذهبی داره.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۳)
چه‌چیز ظالمانه‌تر از آزارهای مذهبی است؟
Mohammad
یک ابله همچون درختِ پیوندی که میوهٔ تلخ می‌دهد، تولید حماقت می‌کند.
Mohammad
«انسان‌های بینوا! خواه در ردای سبز، خواه در لباس سیاه، خواه در پالتو و دستمالْ‌گردن هرگز به دنبال حاکمیت نروید، مگر آنجا که عقل حضور داشته‌باشد، وگرنه باید به سخره‌شدن در تمام اعصار به‌عنوان گستاخ‌ترین انسان‌ها تن دهید و به‌عنوان ظالم‌ترین مردمان آماج تنفر عموم باشید
Mohammad
انسان ابتدا کرم است و در اوان کودکی می‌خزد، تا پانزده سالگی چالاکی پروانه را دارد و در جوانی غرور طاووس را. دربزرگسالی چون اسب کار می‌کند. درحدود پنجاه سالگی حیله‌گری روباه را و در پیری چون میمون زشت و مضحک خواهدبود؛ و این است سرنوشت کلی انسان.
پویا پانا
مشغله‌های اصلی نوع ما مسکن، خوراک و پوشاک است؛ بقیه همه فرعی‌اند و همین چیزهای فرعی چه‌قدر آدم‌کشی و خشونت به‌بارآورده‌است!
پویا پانا
بیست سال زمان لازم است تا انسان از وضعیتِ گیاهیِ در بطن مادر و حالت صرفاً حیوانی در دوران کودکی اولیه‌اش به بلوغ عقلانی برسد. سی قرن زمان برد تا اندکی ساختار خود را شناخت و تا ابد زمان لازم است تا چیزی از روح خود بشناسد. حال آنکه برای کشتنش فقط یک لحظه کافی است.
پویا پانا
یک ابله همچون درختِ پیوندی که میوهٔ تلخ می‌دهد، تولید حماقت می‌کند.
پویا پانا
چندبار برای یک بی‌گناه پیش آمده که به جنایتِ نکرده اعتراف کند زیرا توان فیزیکی‌اش تاب شکنجهٔ وحشیانه را نداشته‌است!
پویا پانا
حماقت هرگز توحش را توجیه‌نمی‌کند.
پویا پانا
کریه‌ترین چیز روی زمین یک پیرزن است.
پویا پانا

حجم

۱۳۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۱۳۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان