دانلود و خرید کتاب دختر شایسته‌ی شهرمون عزیز نسین ترجمه رضا همراه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختر شایسته‌ی شهرمون اثر عزیز  نسین

کتاب دختر شایسته‌ی شهرمون

نویسنده:عزیز نسین
انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۳.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دختر شایسته‌ی شهرمون

کتاب دختر شایسته‌ی شهرمون  مجموعه داستان‌هایی است از عزیز نسین (۱۹۹۵- ۱۹۱۵) طنزنویس و مترجم اهل ترکیه که در سال‌های آخر زندگی‌اش آن را نوشته است. به مسخره گرفتن دیوان سالاری و مبارزه با افراطی گری از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های نوشته‌های عزیز نسین است که در این کتاب هم مانند دیگر آثارش آمده است. تأکید نسین برنقد جامعه‌اش است جامعه‌ای که از نگاه او بسیار از کشور‌های دیگر عقب است. 

خواندن کتاب دختر شایسته‌ی شهرمون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات شرق پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب دختر شایسته‌ی شهرمون

مدت‌ها در کشورهای شرقِ دور جاسوسی کرده و در تمام مأموریت‌هایش موفق و پیروز شده بود. اسمش را که به زبان می‌آوردند پشت جاسوس‌های بزرگ و مشهور جهان مثل بید می‌لرزید. با اینکه دوران خدمتش پایان یافته و موقع بازنشستگی‌اش رسیده بود، نمی‌خواستند او را به این افتخار نائل سازند، ریچارد خیلی دست و پا زد از انجام خدمت معافش کنند، اما فایده نداشت و برای انجام کار مهمی که غیر از اون، از هیچ‌کس ساخته نبود ریچارد را به ترکیه فرستادند. ریچارد ولینگ که اسم مستعار و علامت شناسایی او بود، قبل از اینکه به کشوری برود زبان آن کشور را خوب یاد می‌گرفت، با آداب و رسوم آن ملت کاملاً آشنا می‌شد و با استعداد عجیبی که در یاد گرفتن زبان و تقلید لهجه‌های مختلف داشت! هیچ‌کس نمی‌توانست از ظاهرش حدس بزند هموطن او نیست.

پس از اینکه چند ماهی در ترکیه ماند و زبانش تکمیل شد به فکر ازدواج با یک زن ترک افتاد. برای یک جاسوس ازدواج با زن‌ها در هر کشور خیلی مفید است، در عین حال که زبانشان تکمیل می‌شود بهترین وسیله‌ای است که داخل خانواده‌ها بشوند و کمتر مورد سوءظن قرار گیرند.

ریچارد پس از کمی جست‌وجو یک زن خیلی خوشگل پیدا کرد. همهٔ کارها روبه‌راه شد، فقط پدر و مادر دختره پایشان را توی یک کفش کردند و گفتند: «داماد باید مسلمان بشه.» از نظر ریچارد مسلمان شدن یا یهودی و مسیحی بودن فرقی نداشت، تنها از «ختنه» شدن می‌ترسید... اما چاره نبود، به خاطر انجام وظیفه جاسوس‌ها باید دردها و مشکلات بدتر از این را هم تحمل کنند...

سنّت اسلام جاری شد و اسم ریچارد را هم به «رشاد» تبدیل کردند. مسلمان شدن ریچارد و رفت‌وآمد او با خانواده‌های ترک آقای رشاد را عوض کرد. وقتی به اخلاق و رفتار مردم نجیب و شرافتمند ترک خوب آشنا شد، فهمید در دنیا غیر از انجام وظیفه و مقررات خشک و خالی احساس عاطفه و انسانیت هم در میان خیلی از افراد و قبایل جهان وجود دارد.

نظرات کاربران

شادي
۱۳۹۹/۰۹/۱۲

کتاب بامزه ای بود. زود هم تموم شد

یا محمد مصطفی
۱۳۹۹/۰۹/۲۹

نپسندیدم جذاب نیست این کتاب کتاب باید طوری نوشته بشه که خواننده کتاب رو زمین نزاره تا آخر بدون مکث خوانده بشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
یک خر هر چقدر هم که خود را به انسان‌ها بچسباند باز هم خر است.
Anonymous
باورکنید هیچ موجودی به اندازهٔ انسانِ خر شده خطرناک نیست.
زهرا کیهان زاده
آقا زکی توی برادرها که هر کدام از یک حزب هستند، چطور شده شما حزبی نیستین؟! خندید و جواب داد: _ شما شهری‌ها مثل ما دهاتی‌ها زرنگ نیستین. ما هفت تا برادر با هم متفق و متحدیم؛ منتها قرار گذاشتیم هر کدام توی یک حزب بریم هر کدام از حزب‌ها که قدرت رو به دست بگیره یکی از ماها اونجاست و کارهای مالیاتی و شهرداری و بانکی و خلاصه هر کاری که هفت برادر داشته باشن انجام میده با این ترتیب نون ما دائماً تو روغنه و کلاه سرمون نمیره.
Anonymous
اگه آدم بخواد به حرف دوست و آشنا گوش بده کارش به کلی فلج خواهد شد
Anonymous
برای یک جاسوس ازدواج با زن‌ها در هر کشور خیلی مفید است، در عین حال که زبانشان تکمیل می‌شود بهترین وسیله‌ای است که داخل خانواده‌ها بشوند و کمتر مورد سوءظن قرار گیرند.
پویا پانا
وای به حال و روز آن بدبخت‌هایی که از بیم آنکه مبادا فلان چیز گران بشه آنها را انبار می‌کنند. برای این منظور باید جاهای وسیعی داشته باشند و مجبورند که ساختمان‌ها، ویلاها و چند دستگاه ماشین، باغ‌ها و باغچه‌ها و مزارعی خریداری کرده و احتکار کنند، کارشان به جایی می‌رسد که نمی‌دانند چه خاکی سر خودشان بریزند.
Anonymous

حجم

۱۴۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۱۴۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان