دانلود و خرید کتاب انقلاب ایران مهران کامروا ترجمه مصطفی مهرآیین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقلاب ایران اثر مهران کامروا

کتاب انقلاب ایران

انتشارات:نشر کرگدن
امتیاز:
۳.۴از ۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انقلاب ایران

کتاب انقلاب ایران نوشته‌ مهران کامروا و ترجمه‌ی مصطفی مهر آیین است. این کتاب به انقلاب ایران و دلایل شکل‌گیری این انقلاب می‌پردازد.

درباره کتاب انقلاب ایران

کتاب انقلاب ایران تلاش می‌کند به این پرسش پاسخ دهد که چرا سال ۱۳۵۷ در ایران انقلاب شد؟ مهران کامروا با استفاده از رویکرد نظری متفاوت و جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها، پژوهش خود را از دیگر پژوهش‌های مرتبط متفاوت کرده است.
در سال‌های اخیر، آثار علمی بسیاری منتشر شده‌اند که به شیوه‌هایی متفاوت می‌کوشند شرایط تاریخی، اجتماعی و اقتصادی زمینه‌ساز انقلاب ایران را بررسی کنند. هدف نویسنده در کتاب انقلاب ایران طرح و ارائه‌ی دو چشم‌انداز نو در مطالعه انقلاب ایران است:‌ نخست، کوشیده‌ است تا آنجا که ممکن است به‌تفصیل و با تأکید بر جزئیات تمام اطلاعات و داده‌های واقعی مربوط به انقلاب ایران را، به‌ویژه اطلاعات مربوط به ساخت دولت پهلوی،‌ تشکیلات و فعالیت‌های گروه‌های مخالف رژیم و همچنین اطلاعات مربوط به تغییرات اجتماعی-اقتصادی را که پیش از انقلاب در ایران روی دادند،‌ جمع‌آوری و تحلیل کند. دوم اینکه، تفسیر و برداشت نویسنده از علل انقلاب ایران با آنچه تاکنون در ادبیات انقلاب مطرح شده است، تفاوت دارد.

درباره مهران کامروا 

مهران کامروا دکترای خود را از دانشگاه کمبریج گرفته و اکنون استادتمام و مدیر مرکز مطالعات بین‌المللی و منطقه‌ای، وابسته به دانشگاه جورجتاون، در قطر است. از او علاوه بر کتاب حاضر، در تحلیل علل شکل‌گیری انقلاب ایران، کتاب‌هایی دربارۀ امنیت در خلیج‌فارس، اوضاع داخلی کشورهای عربی، مسئلۀ فلسطین و تاریخ سیاسی خاورمیانه منتشر شده است.

کتاب انقلاب ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم

به تمام کسانی که تاریخ معاصر ایران به خصوص دوره انقلاب ۵۷ علاقه دارند و همیشه این سوال برایشان وجود داشته که چرا سال ۵۷ در ایران انقلاب شد.

بخشی از کتاب انقلاب ایران

یکی از مهم‌ترین چهارچوب‌های نظری در مطالعه انقلاب‌ها، رویکردی است که با عنوان «ارزش-نظام» شناخته می‌شود. بر اساس این نظریه، انقلاب‌ها احتمالاً زمانی اتفاق می‌افتند که اختلاف میان ارزش‌های یک جامعه با واقعیت‌های حیات اجتماعی آن گسترده و آشکار شده باشد. این نظریه که چالمرز جانسون۹ آن را بسط و گسترش داد، تغییر و جابه‌جایی سریع ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی را علت اصلی مخالفت توده‌ای با یک رژیم می‌داند. 

بحران بی‌پایان: چگونه سرمایه‌ی مالی- انحصاری جهان را از آمریکا تا چین به رکود و آشوب می‌کشاند
جان بلامی‌فاستر
مردم در سیاست ایران؛ پنج پژوهش موردی
یرواند آبراهامیان
تراژدی تنهایی
کریستوفر دوبلگ
پاشنه‌ی آشیل سرمایه‌داری؛ پول کثیف و چگونگی احیای نظام بازار آزاد (جلد اول)
ریموند بیکر
پیامبران جدید سرمایه
نیکول اشاف
اختناق ایران
مورگان شوستر
تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد دوم؛ ۱۹۹۰ ـ ۱۹۲۹
مایکل چارلز هوارد
صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول)
دیوید فرامکین
صلح کردند که جنگ بماند (جلد دوم)
دیوید فرامکین
دموکراسی ها چگونه می میرند
استیون لویتسکی
انقلاب داروینی
مایکل روس
اقتصاد تحریم نفت: جدال بر سر تجربه مصدق
بهرنگ رجبی
اقتصاد کشاورزی ایران؛ دوره‌ی پهلوی اول
شهرام غلامی
از ثروت به قدرت
فرید زکریا
سقوط بازار سهام در ۱۹۲۹
برندا لانگ
تاریخ اندیشه‌ی سیاسی در اسلام
محمد جبرون
امپراتوری پنبه
اسون بکرت
اسلحه، میکرب، و فولاد
جرد دایموند
فوکو در ایران
بهروز قمری تبریزی
تاریخ ایران مدرن
یرواند آبراهامیان

نظرات کاربران

آرمین
۱۳۹۹/۰۴/۱۰

کتاب روان و مناسبی برای فهمیدن انقلاب ایران است. فصل نخست آن درباره تئوری‌های انقلاب است و هر فصل به زیرفصل‌های کوچکی تقسیم شده که تمرکز خواننده را زیادتر می‌کند. خوشبختانه ایدئولوژی مارکسیستی که نویسندگان داخل ایران دارند در این

- بیشتر
sunflower 89
۱۳۹۹/۰۳/۰۷

من نسخه چاپی شو خریدم و خواندن. اصلا لزوم ترجمه این کتاب و نمی‌دونم.یک توصیف خیلی سطحی از انقلاب ایران بدون هیچ تحلیل و ریشه یابی. با این قیمت به هیچ وجه ارزش وقت گذاشتن نداره

کاربر ۲۷۵۶۷۵۹
۱۴۰۰/۰۳/۲۲

قیمت کتاب خیلی بالاست لطفا تخفیف بذارین.

سید ابوالفضل حسینی
۱۴۰۲/۰۲/۳۱

کتاب در واقع سعی در پاسخ دادن به این پرسش دارد که چرا در سال ۱۳۵۷ در ایران انقلاب شد. در همین راستا به بررسی تئوری های نحوه شکل‌گیری انقلاب و تلاش برای تطبیق آنها بر اوضاع سیاسی اجتماعی ایران می‌پردازد. کتاب

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
اعطای حق رأی به زنان و اقلیت‌های مذهبی یکی از مسائل خاص دینی بود که آیت‌اللّه خمینی به‌خاطر آن در سال ۱۳۴۲ به رژیم حمله کرد.
آرمین
کمک‌های مالی بازاریان به سه شکل انجام می‌شد. نخست اینکه، مبالغ هنگفتی پول به روحانیان بلندپایه و به‌ویژه آیت‌اللّه خمینی دادند تا هزینهٔ فعالیت‌های انقلابی خود را تأمین کند و به هر شکلی که مناسب می‌بیند، مصرف کند. بنا به یک برآورد، هنگامی که آیت‌اللّه خمینی در پاریس بود، بازاریان ۲۰ میلیون پوند به او کمک مالی کردند. (‌۷)
آرمین
بنا بر این چهارچوب نظری، می‌توان عوامل زیر را به‌عنوان عوامل شکل‌دهندهٔ انقلاب ۱۳۵۷ ایران برشمرد: ۱. کاهش چشمگیر اقتدار و قدرت دولت به دلیل تحولات داخلی و بین‌المللی؛ ۲. فعالیت‌های گروه‌های مخالف در بحبوحهٔ ضعف سیاسی دولت؛ ۳. وجود شرایط اجتماعی که به گسترش گرایش‌ها و تمایلات انقلابی در جامعه منجر شد؛ ۴. شکل‌گیری روابط مؤثر میان گروه‌های مخالف متفاوت با طبقاتی که در پی به دست آوردن حمایت آنها بودند.
A. M. Sharabiani
وقوع یک انقلاب موفق نیازمند وجود مجموعه‌ای از شرایط لازم «اجتماعی» و «سیاسی» است. به‌لحاظ سیاسی، «لازم است قدرت و اقتدار نخبگان حاکم درنتیجهٔ وقوع برخی تحولات داخلی یا بین‌المللی به‌صورت معناداری تضعیف شود. گروه‌هایی که در پی سرنگونی نخبگان حاکم هستند، از ضعف قدرت سیاسی حکومت بهره برده و باعث سرنگونی حکومت می‌شوند. در جامعه نیز باید تمایل به تغییر انقلابی وجود داشته باشد. برای اینکه گروه‌های مخالف نظام سیاسی بتوانند مشروعیت مردمی را به دست آورند و حمایت آنان را در سرنگونی رژیم حاکم کسب کنند، وجود دو عامل اجتماعی ضروری است. نخست اینکه، گروه‌های مخالف باید ابزارهای اجتماعی لازم را برای نشر شعارها و تبلیغات خود در جامعه و ایجاد پیوندهای لازم با طبقات مردم داشته باشند. ... دوم اینکه، توده‌های مردمی از شرایط اجتماعی ناراضی باشند و به حمایت از گروه‌های مخالف گرایش پیدا کنند».
Mohammad Ali Zareian

حجم

۷۱۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۷۱۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان