دانلود و خرید کتاب آندروماک ژان راسین ترجمه پویان غفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آندروماک اثر ژان راسین

کتاب آندروماک

نویسنده:ژان راسین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آندروماک

کتاب آندروماک نوشته ژان راسین (۱۶۹۹-۱۶۲۹ م) نمایش‌نامه‌نویس فرانسوی است این کتاب را پویان غفاری ترجمه کرده است. راسین علاقه زیادی به نوشتن نمایش‌نامه‌های تراژدی داشت و در این زمینه توانست توجه لویی چهاردهم پادشاه وقت فرانسه را جلب کند. اطرافیانش درون مایه آثار راسین را سرشار از نقد اجتماعی و جاه‌طلبی می‌دانستند و با او مخالفت می‌کردند تا اینکه او با نوشتن نمایشنامه آندروماک ناگهان در محافل ادبی مشهور شد و توانست توجه منتقدان را به خود جلب کند.

خواندن کتاب آندروماک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از نمایشنامه آندروماک

کلئون: چه؟ شما باز هم می‌خواهید خود را آماج اهانت‌های او کنید؟ عاشق شدن به یک اسیر، آن هم دربرابر چشمان شما، نتوانسته چهره‌ای نفرت‌انگیز از او برایتان بسازد؟ پس از این‌همه هرزگی که او کرد، دیگر چه باید بکند؟ اگر قرار بود تنفر شما برانگیخته شود تابه‌حال چنین شده بود.

هرمیون: ای ظالم، چرا چنین کمر به تحریک دل آزردهٔ من بسته‌ای؟ اکنون بیش از هر زمان دیگر من از روبه‌رو شدن با خودم در هراس‌ام. تلاش کن تا هیچ یک از این چیزهایی را که می‌بینی باور نکنی؛ بگیر که من عاشق نیستم، نزد من لاف از پیروزی‌ام بزن. بگیر که قلبم در آزرده شدن کهنه‌کار است و خم به ابرو نمی‌آورد. افسوس! اگر توانستی مرا نیز وادار تا این‌همه را باور کنم. تو می‌خواهی من از او بگریزم؟ باشد! در این کار هیچ‌چیز سد من نخواهد شد. برویم و دیگر بیش از این حسرت پیروزی شرم‌آورش را نخوریم. باشد که او بندهٔ اسیر در بند خود شود. بگریزیم از این... اما اگر آن ناسپاس بر سر عهدش بازگردد؟ اگر آن عهد پیشین دوباره در قلبش جای گرفت؟ اگر خودش را به پایم بیندازد و طلب عفو کند؟‌ ای عشق، کاش می‌توانستی او را به‌زیر سلطهٔ قدرت من درآوری! اگر خواست... اما آن ناسپاس تنها خواری مرا می‌خواهد. بااین‌حال بگذار بمانیم تا بختشان را تیره‌وتار کنیم؛ بگذار تا از برهم زدن آسودگی‌شان لذت ببریم؛ یا، پیروس را وامی‌داریم تا چنین پیوند رسمی و باشکوهی را بگسلد و در همان حال، او را چون جنایت‌کاری در چشم تمامی یونانیان رسوا می‌کنیم. پیش از این من خشم یونانیان را به‌سوی آن پسرک تروایی رانده‌ام؛ می‌خواهم که هنوز هم در پی بیرون کشیدن او از آغوش مادرش باشند. بگذار تا تمام رنج‌هایی را که آندروماک بدان‌ها مرا شکنجه کرد، به او بازگردانیم. باشد که او پسرش را از دست بدهد و این نابودش کند.

کلئون: فکر می‌کنید چشمانی که سرچشمهٔ اشک‌های ابدی هستند، هیچ لذتی از رقابت با افسون چشمان شما می‌برند؟ یا قلبی را که زیر سختی‌های بسیار از پا درآمده، هیچ رمقی هست تا با شکنجه‌گرش نرد عشق ببازد؟ اگر درد و رنجش را آرام یافته می‌بینید، پس چرا جانش هنوز غرق در اندوه است؟ یا دربرابر عاشقی که خوش‌آیند اوست، این‌همه غرور چرا؟

نظرات کاربران

علی دائمی
۱۴۰۰/۰۵/۲۷

یک کلاسیک دوست داشتنی دربارهٔ سوءاستفاده از عشق و علاقه‌های یکطرفه؛ نمایش جنون آدم‌ها برای تصاحب همدیگه و فرجام تلخ وابستگی کورکورانه... تقابل دو شخصیت دلداده و سرسپرده با دو معشوق قدرتمند و سنگدل، ماجراهای جالبی رو به وجود میاره که

- بیشتر
shakiba
۱۳۹۹/۰۳/۱۲

علاقمندان تئاتر حتما از این کتاب خوششون میاد.طرح داستانی دقیق و درست به جذابیت نمایشنامه خیلی کمک کرده...جنس اندروماک،از همون جنس کتاب ایلیاد یا فیلم تروی هست و به نوعی میشه گفت ادامه ی اوناست.... با خوندن این نمایشنامه باز به

- بیشتر
Heisenberg
۱۳۹۹/۰۴/۲۱

بی زحمت اجازه‌ی دانلود نسخه‌ی pdf کتابها رو هم برای کتابی که می‌خریم فعال کنید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
دوراندیشی بسیار، نگرانی‌های بسیار به‌دنبال دارد.
علی دائمی
اگر شما را از دست بدهم خواهم مرد؛ اما انتظار کشیدن بسیار نیز مرا خواهد کشت.
علی دائمی
نمی‌دانم این چه قدرت ناحقی است که جنایت‌کاران را آسوده رها می‌کند و در پی عذاب بی‌گناهان می‌آید.
shakiba
شما از من طلب عشق می‌کنید و من توان پاسخ به آن را ندارم، چرا که عشق یک‌جانبه، تنها خواهان اطاعت محض است.
علی دائمی
اعتراف کنید بانو، نمی‌توان آتش عشق را در جان خود پنهان کرد. صدا، سکوت، چشم‌ها، همه در کار فاش کردن‌اند؛ و آتش‌های بد پوشانده‌شده بیشتر شعله‌ور می‌شوند.
علی دائمی
درست است که تئاتر هنر مقدسی نیست، اما بی‌شک هنر پاک و معصومانه‌ای است.
علی دائمی
آیا حتی برای لحظه‌ای هم دیدم که او آشفته‌حال باشد یا اندکی با من هم‌دردی کند؟ آیا هیچ توانستم ناله‌ای دلسوزانه از دهانش بیرون کشم؟ خموش در برابر ناله‌هایم، آرام در برابر هشدارهایم، انگار که هرگز در اشک‌هایم شریک نبوده. و من هنوز بر او دل می‌سوزانم! هنوز قلبم، قلب سست‌رأیم بر او عاشق است.
shakiba
نمی‌توان آتش عشق را در جان خود پنهان کرد. صدا، سکوت، چشم‌ها، همه در کار فاش کردن‌اند؛ و آتش‌های بد پوشانده‌شده بیشتر شعله‌ور می‌شوند.
shakiba

حجم

۶۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۶۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان