دانلود و خرید کتاب هیاهوی زمان جولیان بارنز ترجمه پیمان خاکسار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هیاهوی زمان اثر جولیان بارنز

کتاب هیاهوی زمان

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هیاهوی زمان

هیاهوی زمان اثر نویسنده صاحب نام انگلیسی، جولین بارنز است. این کتاب با ترجمه پیمان خاکسار و توسط نشر چشمه روانه بازار شده است.

خلاصه کتاب هیاهوی زمان

بارنز در کتاب هیاهوی زمان، زندگی دیمیتری شوستاکوویچ آهنگساز مشهور روس و یکی از معروف‌ترین آهنگسازان قرن بیستم را به تصویر کشیده است. درواقع این داستان را باید نگاهی متفاوت به شوروی سابق در دوران حکومت استالین و جنگ جهانی دوم دانست. بارنز در داستان هیاهوی زمان، نبرد شاستاکویچ با وجدانش را بسیار جذاب به تصویر می‌کشد. او در مقدمه کتاب خود تاکید کرده که در روسیه استالینی یافتن حقیقت کار دشواری بود چه رسد به حفظ آن؛ بنابراین با توجه به جو امنیتی حاکم بر این کشور، یافتن اطلاعات دقیق و معتبر درخصوص زندگی این نابغه موسیقی بسیار دشوار بود.

درباره جولین بارنز

جولین بارنز در سال 1946 در انگلستان متولد شد. او پس از فارغ‌التحصیلی از کالج مگدالن آکسفورد به مدت سه سال، فرهنگ‌نویس واژه‌نامه انگلیسی آکسفورد بود و پس از آن برای نیو استیتسمن و آبزرور نقد می‌نوشت. بارنز چهار مرتبه برای کتاب‌های طوطی فلوبر (۱۹۸۴)، انگلستان، انگلستان (۱۹۹۸)، آرتور و جورج (۲۰۰۵) و درک یک پایان (۲۰۱۱)، نامزد دریافت جایزه بوکر شده است. گفتنی است کتاب درک یک پایان، بالاخره او را موفق به دریافت جایزه بوکرد کرد. چاشنی فلسفه را باید از جذابیت‌های داستان‌های بارنز دانست؛ درواقع او سعی می‌کند خواننده را درگیر داستان کند.

خواندن هیاهوی زمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

هیاهوی زمان داستان جذابی است که خواننده را همراه می‌کند و کششی فوق‌العاده برای او دارد. مطالعه این کتاب را به تمام کتاب‌خوان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب هیاهوی زمان

تقدیر؛ این فقط لغت قلنبه‌سلمبه‌ای بود برای چیزی که هیچ کارش نمی‌توانستی بکنی. وقتی زندگی به تو می‌گفت «و به این ترتیب» سر تکان می‌دادی و اسمش را می‌گذاشتی تقدیر. و به این ترتیب تقدیرش این بود که اسمش بشود دمیتری دمیتریویچ۸. هیچ کارش نمی‌شد کرد. طبیعتاً غسل تعمیدش را به یاد نمی‌آورد ولی دلیلی هم نداشت که به اصالت داستان شک کند. کل خانواده جمع شد دور یک تشت سیار پُر از آب در اتاق کار پدر مقدس. کشیش آمد و از والدینش پرسید که برای نورسیده‌شان چه اسمی در نظر گرفته‌اند. گفتند یاروسلاو. یاروسلاو؟ کشیش خوشش نیامده بود. گفت یاروسلاو اصلاً اسم مرسومی نیست. گفت بچه‌هایی را که اسم غیرعادی دارند در مدرسه اذیت و مسخره می‌کنند: نه، نه، نباید اسم بچه را بگذارید یاروسلاو. پدر و مادرش از این مخالفت صریح رنجیدند اما نخواستند به روی کشیش بیاورند. پرسیدند خودتان چه اسمی پیشنهاد می‌کنید؟ کشیش گفت یک اسم معمولی روش بگذارید، دمیتری مثلاً. پدرش گفت اسم خودش هم دمیتری است و یاروسلاو دمیتریویچ خیلی خوش‌آهنگ‌تر است از دمیتری دمیتریویچ. اما کشیش موافق نبود و به این ترتیب او شد دمیتری دمیتریویچ.

نظرات کاربران

❤ محمد حسین ❤
۱۳۹۹/۰۴/۲۱

با خوندن این کتاب، به این نکته پی میبرید ک حکومتهایی ک بر پایه ایدئولوژی‌های مزخرف پایه ریزی شدن، از زمان تولد شما، تا زمان مرگ‌تون، توی همه امور زندگی‌تون دخالت میکنن و همه چیز رو به زور به خورد

- بیشتر
BOOKWORM
۱۳۹۹/۰۹/۰۴

من درباره‌ی تاریخ هولناک شوروی سابق آثار بسیاری خوانده‌ام، از آثار الکساندر سولژنیتسین گرفته تا آثار ویتالی‌شنتالنسکی و ولادمیرساخاروف و میکائیل وسلنسکی و بسیاری از دیگران. خواندن این کتاب برای من یک وقت‌هَدَردادنِ عجیب‌و‌غریب بود؛ و تجربه‌ای بیهوده! ترجمه‌ی کتاب

- بیشتر
زهره
۱۳۹۸/۰۷/۲۵

جالبه ،نام قهرمان داستان رستاخیز تولستوی هم دیمیتری است،و اون هم درگیر موضوعی وجدانی و اخلاقی میشه،چه شباهتی ...

محمد علی شفیعی
۱۴۰۰/۰۶/۰۶

به‌ نوعی رمان تاریخی + زندگی نامه از خلال روایت زندگی شوستاکویچ در شوروی، به نوعی تاریخ و روح زمانه ی عصر اون رو هم روایت کرده قلم خوب و قوی نویسنده باعث کشش داستان میشد و تو رو همراه میکرد کلا

- بیشتر
Masoud Booshadi
۱۳۹۹/۰۴/۰۷

بعد از سال‌ها کتابی خوندم که لذت خوندن رو به یادم آورد. عالی بود.

کافه کتاب
۱۴۰۱/۰۸/۱۸

برای خواندن کتاب (( طوطی فلوبر )) نوشته این نویسنده باید با ادبیات آشنا بود و برای لذت بردن از این کتاب هم باید با تاریخ شوروری و کاپیتالیسم آشنایی قبلی داشته باشید 👌👌

12345
۱۴۰۱/۰۶/۱۱

کتاب مختصری است که میشود آرام آرام خواندش.

Mitra
۱۴۰۰/۰۵/۱۴

کتاب ترجمه ی خوب و روونی داره و تا حدودی شما رو با خودش همراه میکنه از این جهت خسته کننده نیست در عین حال یه حس همدلی و درک نسبت به شرایط آهنگسازی که سرگذشتش توی کتاب اورده شده پیدا

- بیشتر
Tamim Nazari
۱۴۰۲/۰۴/۰۱

ازش لذت بردم، برای شخصیتش دل سوزاندم حتی نزدیک بود گریه کنم ... اگه مثل من یه ISFP هستی، حتما ازش لذت میبری

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۱۱/۱۲

کتاب هیاهوی زمان با عنوان اصلی The Noise of Time اثری درخشان از جولین بارنز است که در آن به زندگی سخت و پر فراز و نشیب یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان روس، دمیتری شاستاکویچ، می‌پردازد. جولین بارنز در این رمان

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۲)
«فقط وقتی استراحت داریم که رؤیا می‌بینم.»
❤ محمد حسین ❤
استبداد به‌قدری در نابودی همه‌چیز خبره شده بود که چرا باید برای از میان بردن عشق تعلل می‌کرد؟ حال چه عمدی چه سهوی. استبداد از تو می‌خواست حزب و دولت و رهبر بزرگ و زمامدار و توده را دوست داشته باشی. ولی عشق فردی ــ بورژوایی و خاص‌نگر ــ حواس مردم را از آن عشق‌های عظیم و والا و بی‌معنا و بی‌خردانه پرت می‌کرد. و در چنین مواقعی مردم در معرض این خطر بودند که دیگر خودشان نباشند. اگر به اندازهٔ کافی می‌ترساندی‌شان تبدیل به چیزی دیگر می‌شدند، چیزی خوار و حقیر: یک مشت تکنیک صِرف برای بقا. و به این ترتیب مشکلش فقط اضطراب نبود، اغلب ترسی هولناک را تجربه می‌کرد: ترس از این‌که روزهای آخر عشق فرا رسیده باشد.
❤ محمد حسین ❤
این‌جا نمی‌توانی هم حقیقت را بگویی هم زندگی کنی. کسانی که تصور می‌کردند عملکرد قدرت را می‌شناسند و از تو انتظار داشتند با آن بجنگی، کسانی که فکر می‌کردند مردی در موقعیت تو این توانایی را دارد. به عبارت دیگر خونت را می‌خواستند. شهید لازم داشتند تا خباثت رژیم را به اثبات برسانند. ولی تو باید شهید می‌شدی نه آن‌ها. ولی چندتا شهید لازم بود تا ثابت شود رژیم اهریمنی هولناک و خون‌خوار است؟ هر چه بیشتر بهتر.
❤ محمد حسین ❤
قدرت این را نمی‌فهمید. فکر می‌کرد اگر میزان قابل‌توجهی از جمعیت را به قتل برساند و بقیه را با رژیم تبلیغات و هراس تغذیه کند، نتیجه‌اش می‌شود خوش‌بینی.
❤ محمد حسین ❤
خب، به قول معروف زندگی قدم زدن در دشت‌ودمن نیست. روح می‌توانست به یکی از این سه راه نابود شود: با کاری که بقیه با تو می‌کردند، با کاری که بقیه باعث می‌شدند با خودت بکنی و با کاری که به میل شخصی با خودت می‌کردی. یکی از این سه‌تا کافی بود؛ هر چند اگر هر سه همراه هم بودند نتیجه‌اش مقاومت‌ناپذیر بود.
Violette
چندبار رهبران و تک‌نوازها در دقیقهٔ آخر از اجرا سر باز زده بودند؟ گاهی بابت ترس و احتیاط ــ که طبیعی و قابل‌فهم بود ــ گاهی هم به خاطر اخطار قدرت.
❤ محمد حسین ❤
قدیم قیصر خراج می‌خواست، مبلغی برای به رسمیت شناخته شدن قدرتش، درصدی از دارایی محاسبه‌شدهٔ هر کس. ولی همه‌چیز مشمول تغییر شده بود و قیصرهای جدیدِ کرملین سیستم را به‌روزرسانی کرده بودند: حالا باید صددرصد دارایی محاسبه‌شده‌ات را خراج می‌دادی، اگر هم ممکن بود، بیشتر.
❤ محمد حسین ❤
هنر متعلق به همه است و هیچ‌کس. هنر متعلق است به همیشه و هیچ‌وقت. هنر متعلق است به آن‌ها که خلقش می‌کنند و آن‌ها که حظش را می‌برند. هنر نه مثل دوران گذشته متعلق بود به اشراف و حامیان مالی، و نه مثل حالا متعلق به حزب و مردم. هنر زمزمهٔ تاریخ است که بلندتر از هیاهوی زمان به گوش می‌رسد
Violette
آن‌ها که قدرتمندند با مشکلات مواجه می‌شوند و آن‌ها هم که قدرت کمتری دارند از مشکلات طفره می‌روند.
magi
کشیش روستای‌شان او را با دعای خیر فرستاده بود تا برای وطن و تزار بجنگد. وقتی برگشت کشیش و تزار مُرده بودند و وطنش هم دیگر شباهتی به قبلش نداشت.
مهتاب

حجم

۱۷۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۱۷۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان