دانلود و خرید کتاب کلاغ فرشته نوبخت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلاغ اثر فرشته نوبخت

کتاب کلاغ

معرفی کتاب کلاغ

مجموعه داستان «کلاغ» اثر فرشته نوبخت، ۱۲ داستان کوتاه با موضوع انزوای انسان معاصر دارد. حکایت‌های رئالیستی که روابط سیاه یا خاکستری میان آدم‌ها را توصیف می‌کند.

خلاصه کتاب «کلاغ»

۱۱ داستان کتاب «کلاغ»، کوتاه و یک داستان آن نسبتا بلند است. زبان داستان‌ها روان و یکدست است. درون‌مایه بیشتر داستان‌ها، عشق، خیانت، مرگ و رابطه آدم‌ها و درواقع تنهایی آنها در زندگی مدرن است. روایت‌ها در داستان‌ها گوناگونند. در داستان‌های راز، کوه سنگی، اردک‌های چاق و مدادهای عاشق، روایت‌ها بین زمان گذشته و حال در نوسان هستند و داستان‌های دیگر روایت‌های ساده و خطی دارند. راوی در بیشتر داستان‌ها اول‌شخص است اما در چندتا از داستان‌ها راوی سوم شخص هم داریم.

اسم کتاب، اسم هیچکدام از داستان‌ها نیست. شاید «کلاغ» اشاره به روابط سیاه و خاکستری و سرد آدم‌های داستان‌ها دارد و نشان‌دهنده نوعی رئالیسم کثیف در رابطه‌های میان آدم‌های قصه‌ها است.

کتاب «کلاغ» برای چه کسانی مناسب است

خواندن کتاب «کلاغ» برای همه رمان‌خوانان و داستان‌ کوتاه خوانان به‌خصوص آنهایی که به داستان کوتاه فارسی از نویسندگان جوان و خوش‌فکر معاصر علاقه‌مندند، جذاب است.

درباره «فرشته نوبخت»

فرشته نوبخت نویسنده و روزنامه‌نگار زن ایرانی و متولد ۱۳۵۴ است او فعالیت ادبی‌اش را از فضای مجازی شروع کرد و مقالاتش در نشریه ادبی گلستان و رودکی منتشر شد. او در زمینه نقد و بررسی کتاب هم فعالیت می‌کند و تاکنون بیش از صد نقد، معرفی کتاب، و مقاله ادبی نوشته است. درون‌مایه بیشتر آثار نوبخت، جهان زنان است.

از آثار دیگر فرشته نوبخت می‌توان به «سیب ترش»، «زمستان فصل مردن نیست»، «از همان راهی که آمدی، برگرد» و «کمی مایل به سرخ» اشاره کرد.

جملاتی از کتاب «کلاغ»

«با خواندن این نامه‌ها می‌فهمم مادر خیلی قبل از این‌که بمیرد، مرده بود. حتا آن وقتی که می‌نشست روی مبل چرمی و از لای درز پرده‌های خاک‌گرفته، حیاط را تماشا می‌کرد؛ روی سفیدی و سیاهی چشم‌هاش را پرده‌ای حریرمانند می‌پوشاند؛ گویا داشت به چیزی که خیلی دور بود فکر می‌کرد. دست‌های چاق و پوست کشیده‌شده‌اش خوب خاطرم هست. چه‌طور می‌توانستم آن‌طور از لای در اتاق فقط نگاهش کنم، بی‌آن‌که نزدیکش شوم و چیزی بگویم. شاید برای این‌که به‌جای هر جوابی اغلب فقط نگاهم می‌کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

حجم

۱۰۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
۱۸,۰۰۰
۵۰%
تومان