دانلود و خرید کتاب الفبای خانواده ناتالیا گینزبورگ ترجمه فیروزه مهاجر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الفبای خانواده اثر ناتالیا گینزبورگ

کتاب الفبای خانواده

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب الفبای خانواده

الفبای خانواده روایت مقطعی از زندگی ناتالیا گینزبورگ از بدو تولد او تا ظهور و سقوط فاشیسم در ایتالیا است. گینزبورگ حوادث این بخش از زندگی‌اش را در قالب رمان و بر اساس واقعیت نوشته است.

راوی الفبای خانواده خود ناتالیا گینزبورگ است که هرچیزی را در دوران دیده است، مثل یک دوربین سینما بازگو می‌کند. گینزبورگ گفته است تمام افراد و اتفاقات و مکان‌ها واقعی هستند.

خلاصه کتاب الفبای خانواده

الفبای خانواده داستان زندگی خانواده‌ی ناتالیا گینزبورگ در سال‌های ۱۹۲۰تا ۱۹۵۰میلادی، در ایتالیای تحت سلطه‌ فاشیست‌ها است. خانواده‌ای که گرایش‌های سیاسی ضدفاشیستی داشته‌اند و منزلشان محل تجمع و رفت و آمد هنرمندان و افراد سرشناس سیاسی دوران بوده است. ناتالیای راوی در الفبای خانواده هرچیزی را که می‌بیند بدون دخالت دادن نظر شخصی‌اش روایت می‌کند. روابط خانوادگی و دوستانه‌ی بین آدم‌های داستان همانقدر برای راوی مهم است که محل قرار گرفتن اشیاء. الفبای خانواده از یک دوره‌ی تاریخی خاص ایتالیا تصویری واقعی ارائه داده است.

درباره ناتالیا گینزبورگ

ناتالیا گینزبورگ نویسنده و مترجم ایتالیایی ۱۹۱۶ در یک خانواده یهودی متولد شد. نوجوانی اش را در تورینو گذراند و اوایل سال‌های سی به همسری لئونه گینزبورگ روزنامه‌نگار سیاسی درآمد. همسر گینزبورگ در راه فعالیت‌های سیاسی جان خود را از دست داد. گینزبورگ هم تحت تاثیر خانواده و همسرش به سیاست گرایش پیدا کرد. آثار گینزبورگ آینه‌ حوادث روزگارش هستند. سادگی از ویژگی‌های داستان‌های گینزبورگ است. او سعی در بزرگ‌نمایی ندارد. خواننده‌های آثار گینزبورگ او را نویسنده‌ای وقایع‌نگار، موشکاف و دارای نثری پر از صوت و حرکت و زیر و بم می‌شناسند که به استفاده از کلمات پیش پاافتاده و بازی تکرار الفاظ بسیار علاقه‌مند است و به طریقی خارق‌العاده و مبهم، اثری حقیقتآ شاعرانه بر خواننده می‌گذارد. جاده‌ای که به شهر می‌رود، این چنین بود، والنتینو، نجواهای شبانه و دیروزهای ما از آثار ناتالیا گینزبورگ است.

جملاتی از کتاب الفبای خانواده

پس از جنگ بود، زمانی که همه فکر می‌کردند شاعرند و همه فکر می‌کردند سیاستمدارند؛ پس از همه آن سال‌ها که جهان انگار گنگ و سنگ شده بود و به واقعیت، گویی از پشت شیشه نگریسته می‌شد؛ حال همه فکر می‌کردند که می‌شود و می‌بایست درباره همه چیز شعر گفت.

نظرات کاربران

Nausica96
۱۳۹۹/۰۹/۲۳

خیلی متنی جذاب، روان و دوست داشتنی داشت و هم از لحاظ خط داستانی تجربه ای به غایت لذت بخش رو در ایام دنج پاندمیکی من بوجود آورد. دوستش داشتم. اولین بار با این نویسنده در متون ایتالیایی آشنا شدم

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
فکر می‌کردیم جنگ، به محض شروع، زندگی همه را آشفته و زیرورو خواهد کرد. برعکس، سال‌ها، بسیاری از مردم در خانه‌هایشان در امان ماندند و به آنچه همیشه کرده بودند ادامه دادند. وقتی دیگر همه فکر می‌کردند که در واقع مشکل را به‌راحتی از سر گذرانده‌اند و اتفاقات ناگوار دیگری نخواهد افتاد، نه خانه‌ای خراب خواهد شد، نه فرار و تعقیبی در میان خواهد بود، ناگهان بمب‌ها و مین‌ها، همه‌جا شروع کردند به منفجرشدن و خانه‌ها ویران شدند و خیابان‌ها انباشته از ویرانه، سرباز و پناهنده شد. دیگر هیچ کس باقی نماند که وانمود کند اتفاقی نیفتاده، چشم‌هایش را ببندد و توی گوش‌هایش پنبه بچپاند و سرش را زیر لحاف کند. در ایتالیا، جنگ این طور بود.
faezehaa

حجم

۲۳۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۳۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان