دانلود کتاب صوتی جاده شهر با صدای فرناز حائری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جاده شهر اثر ناتالیا گینزبورگ

دانلود و خرید کتاب صوتی جاده شهر

انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جاده شهر

کتاب صوتی جاده شهر نوشتهٔ ناتالیا گینزبورگ و ترجمهٔ سهیلا گلستانی است. گویندگی این داستان بلند صوتی را فرناز حایری انجام داده و رادیوگوشه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی جاده شهر

کتاب صوتی جاده شهر حاوی یک داستان بلند است که در زمان حکومت فاشیستی ایتالیا نوشته است. این داستان، مانند دیگر داستان‌های برآمده از آن دوران سیاه، توصیف دقیق و پر از جزئیات رنج‌های مردمان است. داستان بلند «جادهٔ شهر» می‌کوشد در رویدادی واحد که برای یک شخصیت رخ می‌دهد، متمرکز بماند؛ به‌گونه‌ای که اگر رخدادی مشابه در زندگی مخاطب اتفاق بیفتد، ذهن او بی‌درنگ این داستان و ماجرای دختر جوان آن را به یاد آورد. آنچه برای قهرمان داستان روی می‌دهد، پیرنگ کهنی است که هر بار با داستانی تازه جلوه‌گر می‌شود و این موضوع دیرینه را با زبانی نو بازمی‌گوید. تقابل یک زندگی سادهٔ سنتی با پیچیدگی‌های دنیایی نو و مدرن، در عین پیچیدگی در تاریخ ادبیات بسیار تکرار شده است. داستان بلند «جادهٔ شهر» یکی از همان داستان‌ها است؛ با تفاوت‌هایی که لازمهٔ تبدیل‌شدن هر داستان معمولی به یک داستان خوب است. داستان چیست؟ دختری روستایی که در فضایی محدود و روابطی اندک زیست می‌کند، دلبستهٔ جهان شهر می‌شود و آرزوهایی برای رسیدن به یک زندگی بهتر در ذهنش شکل می‌گیرد. او باید از سادگی و دست‌مایه‌ها و فرصت‌های اندک، به‌سمت پیچیدگی و ناشناختگی حرکت کند. ناتالیا گینزبورگ خود را نویسنده‌ای نئورئالیست می‌داند؛ مکتبی یادآور سینمای ایتالیای پس از جنگ دوم جهانی‌؛ شیوهٔ روایتی که هدف آن به تصویرکشیدن زندگی عادی مردم است و قهرمان‌های آن افرادی معمولی هستند. در داستان بلندِ گینزبرگ هم قهرمان در ابتدا در شرایطی توصیف می‌شود که سراسر رنج است و سختی، ولی روزنه‌ای از امید می‌تواند خیال را به حرکت در آورد و فرد را به رؤیای زندگی بهتری بکشاند.

شنیدن کتاب صوتی جاده شهر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایتالیا و قالب داستان بلند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ناتالیا گینزبورگ

ناتالیا گینزبورگ در سال ۱۹۱۶ در ایتالیا به دنیا آمد و در سال ۱۹۹۱ درگذشت. بیشتر دوران کودکی خود را در تورین گذراند. از کودکی به سرودن شعر روی آورد، اما توانایی ویژهٔ او در داستان‌نویسی بود. در ۱۷ سالگی موفق شد داستان‌های کوتاهش را در مجلهٔ سولاریا چاپ کند. در نوشته‌ها و آثارش از روابط خانوادگی، فلسفه و سیاست حرف زد. تقریباً همهٔ آثار ناتالیا گینزبورگ که شامل رمان، داستان و مقاله است، به انگلیسی ترجمه شده است. این نویسنده، تحت‌تأثیر خانواده و همسرش به سیاست گرایش پیدا کرد؛ ازاین‌رو آثارش را آینه‌ٔ حوادث روزگارش دانسته‌اند. سادگی از ویژگی‌های داستان‌های گینزبورگ است و او سعی در بزرگ‌نمایی ندارد. خواننده‌های آثار گینزبورگ او را نویسنده‌ای وقایع‌نگار، موشکاف و دارای نثری پر از صوت و حرکت و زیروبم می‌شناسند که به استفاده از کلمات پیش‌پاافتاده و بازی تکرار الفاظ بسیار علاقه‌مند است و به‌طریقی خارق‌العاده و مبهم، اثری حقیقتاً شاعرانه بر خواننده می‌گذارد. نمایشنامهٔ «آگهی»، مجموعه جستار ادبی «فضیلت‌های ناچیز» و کتاب‌های «جاده‌ای که به شهر می‌رود»، «این چنین بود»، «والنتینو»، «نجواهای شبانه» و «دیروزهای ما» از آثار ناتالیا گینزبورگ است.

نظرات کاربران

faezehaa
۱۴۰۲/۱۱/۰۴

در توضیح کتاب اسم گوینده و مترجم رو جا با جا نوشته اید

زمان

۲ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۳۰۶٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۳۰۶٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان