دانلود و خرید کتاب قلعه‌ی حیوانات جورج اورول ترجمه حمیدرضا بلوچ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قلعه‌ی حیوانات اثر جورج اورول

کتاب قلعه‌ی حیوانات

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۱۲۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قلعه‌ی حیوانات

قلعه حیوانات یکی از آثار شاخص جورج اورول، نویسنده و روزنامه‌نگار معروف قرن بیستم است. حمیدرضا بلوچ این کتاب را به فارسی ترجمه کرده است.

اورول کتاب قلعه حیوانات را در طول جنگ جهانی دوم نوشت؛ این اثر به‌طور غیرمستقیم به شرایط حاکم بر شوروی سابق، اشاره دارد. قلعه حیوانات به دلیل روابط خوب میان انگلیس و شوروی در آن زمان، مجوز انتشار نیافت؛ تا درنهایت در سال ۱۹۴۵ در انگلستان منتشر شد و در اواخر دهه ۱۹۵۰ به شهرت رسید.


خلاصه کتاب قلعه حیوانات

حیوانات مزرعه آقای جونز در اقدامی انقلابی او را از مزرعه بیرون می‌کنند و خود اداره آن را به دست می‌گیرند تا برابری، رفاه و آسایش را برای حیوانات مزرعه فراهم کنند. رهبری این جنبش را گروهی از خوک‌ها به عهده می‌گیرند اما طولی نمی‌کشد که آن‌ها هم به رهبری خوکی به اسم «ناپلئون» شروع به بهره‌کشی از حیوانات دیگر می‌کنند و مشکلات جدید به وجود می‌آید.

کتاب قلعه حیوانات نوشته جورج اورول به‌طور غیرمستقیم به شرایط حاکم بر شوروی سابق، اشاره دارد. اورول با نگارش این کتاب از استبداد طبقه حاکم شوروی انتقاد کرد. او معتقد بود نظام شوروی به یک دیکتاتوری تبدیل شده‌ است. در رمان پیش‌رو، انقلاب حیوانات مزرعه، نماد انقلاب کارگری بر ضد نظام سرمایه‌داری و سرنوشت آن است.

خواندن کتاب قلعه حیوانات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

جورج اورول در کتاب قلعه حیوانات، مدل حکومتی اتوپیامحورانه (آرمان‌شهری) که در نیمه نخست سده بیستم بسیار محبوب بود را به چالش می‌کشد. مطالعه این کتاب را به علاقمندان رمان‌های خارجی پیشنهاد می‌کنیم. کتاب قلعه حیوانات جزو اثرگذارترین رمان‌های قرن بیستم به‌شمار می‌رود و مطالعه آن زمینه آشنایی مخاطبان با مدل حکومتی کمونیستی و چالش‌های آن را فراهم می‌کند.

درباره جورج اورول

اریک آرتور بلر با نامِ مستعار جُرج اوروِل، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقدِ ادبی و شاعر مشهور قرن بیستم در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۰۳، در شهر موتیهاری، بهار (استان هند) در راج بریتانیا زاده شد. زمانی که اریک یک ساله بود، مادرش او و خواهر بزرگترش را به انگلستان برد.

زندگی در محیطی طبقاتی در هند و انگلیس باعثِ نگاهِ ویژه او به فقر شد؛ موضوعی که مهم‌ترین عنصرِ رمان‌ها و نوشتارهای جورج اورول را تشکیل می‌دهد. در جوانی برای کسب تجربه مدتی را در بین فقرا، بی‌خانمانان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس گذراند و بعضی مواقع در ظرفشوییِ یک هتل کار می‌کرد. در این زمان شروع به نوشتن تجربیات خود کرد که به نخستین کتابش آس و پاس‌ها در پاریس و لندن منجر شد. پس از انتشار این کتاب، به رمان‌نویسی پرداخت و دو رمان نخستش نیز بر اساس همین تجربیاتش در برمه (روزهای برمه) و انگلیس (دختر کشیش) شکل گرفت. هوای تازه واپسین رمان او پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است. در سال‌های نخستین جنگ به روزنامه‌نگاری و نقد کتاب پرداخت، ولی در سال ۱۹۴۳ پس از مرگ مادرش کار بر روی رمانی که تا امروز به آن مشهور است یعنی مزرعه حیوانات (قلعه حیوانات) را آغاز کرد. باید خاطرنشان ساخت اورول را بیشتر برای دو کتاب سرشناس و پرفروشش مزرعه حیوانات و رمان ۱۹۸۴ می‌شناسند. این دو کتاب بر روی هم بیش از هر دو کتابِ دیگری از یک نویسنده قرن بیستمی، فروش داشته‌اند.

هفت ماه پس از چاپ کتاب ۱۹۸۴، اورول در بیستم ژانویه ۱۹۵۰ درگذشت. به درخواست خودش، پیکرش را سوزاندند و خاکسترش را در گورستانی گمنام و پرت در دهکده‌ای به نام ساتن کورتینی در نزدیکی آکسفورد به خاک سپردند.

جملاتی از کتاب قلعه حیوانات

در ماه آوریل، در مزرعه حیوانات اعلام جمهوری شد. آن‌ها به یک رئیس‌جمهور نیاز داشتند و مسلماً کسی جز ناپلئون سزاوار نامزدی برای این کار نبود، پس او به رأی آراء انتخاب گردید.

در همان روز انتخابات، شایع شد که اسناد جدیدی درباره همکاری‌های اسنوبال با جونز به دست‌شان رسیده و مشخص شد که اسنوبال فقط نمی‌خواسته که در جنگ گاودانی با شکست مواجه شوند، بلکه او با حیله در طرف جونز می‌جنگیده و در حقیقت اسنوبال بوده که آدم‌ها را برای جنگ مدیریت می‌کرده و در حالی‌که شعار «زنده باد بشریت» را سر می‌داده، وارد جنگ شده است؛ تازه زخم‌های پشتش هم که تعدادی از حیوانات آن را به یاد می‌آوردند، جای دندان‌های ناپلئون بوده است.

در اواسط تابستان موزز، زاغ اهلی، پس از سال‌ها ناپدید شدن باز در قلعه حیوانات پیدا شد. او اصلاً تغییری نکرده بود؛ طبق معمول کار نمی‌کرد و درباره موضوعات قدیم مثل کوه شکلات و چیزهای دیگر صحبت می‌کرد. او ساعت‌ها بر روی تنه درختی می‌نشست و بال‌های سیاهش را بر هم می‌زد و با هر که به حرف‌هایش گوش می‌داد، مدتی طولانی حرف می‌زد. موزز با منقارش آسمان را نشان می‌داد و می‌گفت:

- دوستان، درست آن بالا بالاها، پشت ابرهایِ سیاه، سرزمینی شکلاتی وجود دارد و این همان سرزمینی است که ما حیوانات بیچاره را از رنج کار کردن رها می‌کند...

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب قلعه حیوانات، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

imsarahshirley
۱۳۹۸/۰۸/۳۰

همه ی مردم ایران باید این کتابو بخونن. البته فکر میکنم حکومت زمانی این کتاب رو از ممنوعیت خارج کرد که فهمید ملت ما بی بخار تر از این حرفهان که یک کتاب تاثیری روشون بزاره.. همیشه برام سوال بوده

- بیشتر
پرویز
۱۳۹۸/۰۵/۰۶

تو نظرات خوندم که گفتن این کتاب خیلی از لحاظ ادبی چیز خاصی نیست و چون موضوعش سیاسی بوده انقدر مشهور و محبوب شده. خواستم بگم اصلا اینطور نیست! خیلی کتاب و رمان تو این حوزه نوشته شدن ولی به

- بیشتر
Amestra
۱۳۹۸/۰۸/۳۰

اگر کتابهای داستانی هم میخونیم چه خوبه کتابهایی بخونیم که به شعور و فهم اجتماعیمون اضافه کنند . کتابهایی که با خوندن اونها انسانها به معنای واقعی باسواد میشن . کتابهایی که بعد از خوندشون حس خوبی بهت میدن از

- بیشتر
selenophile
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

همه باهم برابرند..اما بعضی ها برابرترند...👏📚

عرفان
۱۳۹۹/۰۱/۱۶

من که خیلی خوشم اومد. ولی حیف که بد تموم شد. با خوندن این کتاب به مهمترین عامل سلطه بر ملت ها می‌توان پی برد که چیزی نیست جز ترکیب جهل و امید

مهرداد
۱۳۹۹/۰۱/۱۶

به نظرم یکی از کتابهاییه که همه باید بخونن

AmirHossein[AHS]
۱۳۹۸/۱۲/۲۷

کتاب فوق العاده ای بود حتما توصیه می کنم دوستان بخوانید . ولی ترجمه چندان جالب نبود.

𝒀𝒂𝒔
۱۳۹۸/۱۲/۱۹

کتاب فوق العاده عالی و پر محتواعه و تک تک خط هاش حرفی بره گفتن داره. باعث تاسفه ک بگم کلمه کلمه این کتاب مملکت خودمون رو توصیف میکنه😔👌🏻

arash
۱۳۹۸/۰۴/۲۸

عاقبت انقلاب های ایدیولوژیک....چهارپا خوب..دوپا بهتر.

ashkannn3011
۱۳۹۹/۰۳/۱۶

همه ی ایران باید این کتابو بخونن👌

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۲)
انسان تنها دشمن واقعی ماست. او را از صحنه خارج کنید تا ریشهٔ تمام بدبختی‌ها، گرسنگی و کار و زحمت بیش از حد، بخشکد. «انسان، موجودی است که تنها مصرف‌کننده است؛ ولی هیچ تولیدی ندارد. نه شیر می‌دهد، نه تخم می‌کند و آن‌قدر ضعیف است که نمی‌تواند گاوآهن بکشد. سرعت دویدن او نیز به‌حدی نیست که بتواند خرگوش بگیرد؛ اما با همهٔ این‌ها، سلطان همهٔ حیوانات است. از حیوانات کار می‌کشد و در ازای آن، غذای بخور و نمیری به آن‌ها می‌دهد که فقط تلف نشوند و بقیه را خودش تصاحب می‌کند.
❥ⓕⓣⓜⓗ❥
از این طریق است که می‌توانیم ثروتمند و آزاد باشیم. پس چه‌کار باید بکنیم؟ بله، باید روز و شب تلاش کنیم و جسم و روح خود را به‌کار گیریم تا نسل بشر را از روی زمین ریشه‌کن کنیم! دوستان، پیام من به شما این است: شورش! من نمی‌دانم این شورش کی به‌وقوع می‌پیوندد، شاید هفتهٔ دیگر یا شاید صدسال دیگر؛ ولی می‌دانم و مثل روز برایم روشن است که دیر یا زود، عدالت برقرار خواهد شد. بنابراین، رفقا، باقی عمر کوتاه خود را تنها به این موضوع فکر کنید و علاوه بر آن، پیام مرا به کسانی که بعد از شما می‌آیند برسانید تا نسل‌های آینده به تلاش و مبارزهٔ خود ادامه دهند تا به پیروزی برسیم.
شاهین
«زندگی، با آسیاب یا بدون آسیاب، طبق معمول همیشه سخت و دشوار می‌گذرد.»
علیرضا
پاسخ او به هر مشکل و گرفتاری این بود: «من بیش‌تر کار خواهم کرد!»
علی حیدری
حیوانات از پشت پنجره، بارها و بارها به چهرهٔ خوک‌ها و انسان‌ها خیره شدند؛ اما دیگر نتوانستند بین آن‌ها فرقی بگذارند.
🌱ژان وال ژان🌱
جنگ جنگ است. انسان خوب، انسانی است که مرده باشد.
Amir Soda
«رفیق، احساساتی نشو! جنگ جنگ است. انسان خوب، انسانی است که مرده باشد.»
-؟!.شبح.!؟-
«انسان، موجودی است که تنها مصرف‌کننده است؛ ولی هیچ تولیدی ندارد. نه شیر می‌دهد، نه تخم می‌کند و آن‌قدر ضعیف است که نمی‌تواند گاوآهن بکشد. سرعت دویدن او نیز به‌حدی نیست که بتواند خرگوش بگیرد؛ اما با همهٔ این‌ها، سلطان همهٔ حیوانات است.
:-)
حیوانات از پشت پنجره، بارها و بارها به چهرهٔ خوک‌ها و انسان‌ها خیره شدند؛ اما دیگر نتوانستند بین آن‌ها فرقی بگذارند.
مهدی بهرامی
او همیشه به‌جای «تقلیل» از کلمهٔ «تعدیل» استفاده می‌کرد
مهدی بهرامی

حجم

۹۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۹۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان