دانلود و خرید کتاب زندگی، جهان و همه چیز داگلاس آدامز ترجمه آرش سرکوهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب زندگی، جهان و همه چیز

زندگی، جهان و همه چیز جلد سوم رمان دنباله‌دار «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها» است. این کتاب که نوشتهٔ داگلاس آدامز است با ترجمهٔ آرش سرکوهی در نشر چشمه چاپ شده است. رمان «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها» مشهورترین اثر نویسندهٔ معروف انگلیسی، داگلاس آدامز و از پُرخواننده‌ترین، مطرح‌ترین و موفق‌ترین رمان‌های طنزآمیز و پست‌مدرنیستی ادبیات معاصر جهان است که با استقبال گستردهٔ خوانندگان و اقبال منتقدان ادبی روبه‌رو بوده است. داگلاس آدامز این رمان را سال ۱۹۷۸، در قالب فصل‌های به‌نسبت مستقل اما پیوسته، به عنوان داستان‌های دنباله‌دار کوتاه برای رادیو بی‌بی‌سی نوشت و سال ۱۹۷۹ در قالب رمان منتشر کرد. سال ۱۹۸۱ سریالی ۶ قسمتی و جذاب به کارگردانی «آلن بل» از روی این رمان ساخته شد.

درباره مجموعه راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها

داستان «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها» درباره سفر کهکشانی پُرماجرای مردی میان‌مایه از طبقهٔ متوسط انگلیس به نام آرتور دنت و نقش ناخواستهٔ او را در یافتن معنای زندگی است آدامز در این اثر با نقل داستانیِ ماجراهایی که در فضای بین‌کهکشانی و سیاره‌هایی دور از کرهٔ زمین رخ می‌دهند، زمین، زمان، قدرت، مراجع و اتوریته‌های جهان معاصر، آدم‌ها و مفاهیم، افکار و کردار انسان‌ها را با زبانی کنایی و طنزی متعالی به نقد می‌کشد.

راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها پس از انتشار با استقبالی کم‌سابقه روبه‌رو شد و آدامز چهار جلد دیگر این رمان را با عنوان‌های رستوران آخر دنیا، زندگی، دنیا و همه‌چیز، خداحافظ و ممنون از اون‌همه ماهی و بیشترش چیز خاصی نیست در سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۲ خلق و منتشر کرد.

«راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها» هم عنوان جلد اول و هم نام مجموعهٔ پنج‌جلدی این رمان است. داگلاس آدامز سال ۲۰۰۱ درگذشت و پس از مرگ او ایون کالفر، نویسندهٔ ایرلندی با بهره‌گیری از آرشیو، یادداشت‌ها و نوشته‌های چاپ‌نشدهٔ داگلاس، جلد ششم و آخرین جلد این رمان را هم با نام راستی تا یادم نرفته،در سال ۲۰۰۹ منتشر کرد.

این رمان پنج‌جلدی که برخی منتقدان آن را از درخشان‌ترین طنزها و زیباترین آثار پست‌مدرن معاصر ارزیابی می‌کنند، از پُرفروش‌ترین کتاب‌های دههٔ ۸۰ و ۹۰ میلادی بود و تاکنون به ده‌ها زبان ترجمه و براساس آن یک سریال تلویزیونی، یک تئاتر، یک موزیکال و یک فیلم سینمایی خلق شده است.

آدامز در رمان راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها، ژانر علمی ـ تخیلی را در ساختاری مستحکم و پیرنگی پُرکشش و جذاب، با طنزی عمیق، چندپهلو، پُرمعنا و هنرمندانه و زبانی روان تلفیق و اثری بدیع و بی‌همتا خلق کرده است.

کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها؛ زندگی، جهان و همه چیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به داستان‌های علمی - تخیلی پیشنهاد می‌شود.

درباره داگلاس آدامز

نویسنده‌ای است انگلیسی که شهرتش بیشتر، به خاطر «کتاب راهنمای مسافران کهکشان» است. این اثر، نخستین بار، در سال ۱۹۷۸ به عنوان یک کمدی رادیویی، توسط بی‌بی‌سی، پخش گردید. بعدها این اثر، به صورت یک تریلوژی، شامل پنج کتاب، یک سریال تلویزیونی، چندین اثر نمایشی، یک بازی کامپیوتری و در سال ۲۰۰۵ به صورت یک فیلم سینمایی، در دسترس عموم قرار گرفت. کتاب راهنمای مسافران کهکشان، تنها در زمان حیات آدمز، بیش از پانزده میلیون نسخه، فروش داشته‌است. برخی از طرفداران داگلاس آدمز، به خاطر امضای ناخوانایش او را با نام باپ اد Bop Ad می‌شناسند.

آدمز همچنین، به عنوان یکی از حامیان جانوران و محیط زیست، شناخته شده‌است. او بی‌خدا بود و خود را یک بی‌خدای بنیادگرا می‌نامید. او کلمه بنیادگرا را از این رو بکار می‌برد تا این شبهه برای کسی پیش نیاید که او آگنوستیک است. زیست‌شناس نام‌آور ریچارد داوکینز کتاب خود به نام " توهمی بنام خدا "(بازگردانی شده به فارسی به نام پندار خدا) را به او تقدیم کرده‌است. او در مورد مرگ آدمز نوشته‌است: "علم و دانش یک دوست و ادبیات یک روشنگر را از دست داده‌است. گوریلهای کوهی و کرگدنهای سیاه یک حامی دلاور را از دست داده‌اند.

بخشی از کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها؛ زندگی، جهان و همه چیز

آرتور دنت هر روز صبحِ زود با فریادی وحشت‌زده از خواب می‌پرید و ناگهان ملتفت می‌شد که کجاست.

مشکل آرتور این نبود که غاری که در اون زندگی می‌کرد سرد بود، مشکل این هم نبود که غارش نمور و بوگندو بود. مشکل اصلی او این بود که غار وسط ایسلینگتون۱ قرار داشت و اتوبوس بعدی دو میلیون سال دیگه می‌رسید.

می‌گن که زمان بدترین جا برای گم شدنه. آرتور دنت نمونهٔ خوبی برای اثبات این حرفه چون تا حالا هزاربار در زمان و مکان گم شده بود. با این تفاوت که وقتی آدم در مکان گم می‌شه حداقل می‌تونه خودش رو سرگرم کنه.

آرتور دنت در عجیب‌وغریب‌ترین نقاطِ کهکشان، که تو خیالش هم نمی‌گنجید، اتفاقاتِ پیچیده‌ای رو پشت‌سر گذاشته بود که در تمامِ اون‌ها یا منفجر شده یا به‌ش توهین شده بود و حالا، در پایان این اتفاقات، در کرهٔ زمینِ ماقبلِ تاریخ گیر کرده بود. زندگیش یکنواخت و کُند شده بود اما خود او هنوز هیجان‌زده بود.

پنج سالی می‌شد که منفجر و تیکه‌تیکه نشده بود.

از چهار سال پیش که اون و فورد پریفکت از هم جدا شده بودند به‌ندرت کسی رو دیده بود و به همین دلیل در این مدت به‌ش توهین هم نشده بود.

البته به‌جز یه‌بار.

دو سال پیش در یه عصر بهاری. حوالی غروب به سمتِ غارش برمی‌گشت که متوجه نورهایی شد که سردرگم میون ابرها می‌رقصیدند. سرش رو بالا برد و به آسمون خیره شد. امید در قلبش جوونه زد. نجات! آرزوی هر کشتی‌شکسته‌ای: یه کشتی!

همون‌طور که مات و هیجان‌زده به آسمون زل زده بود سفینهٔ فضاییِ بزرگ و نقره‌ای‌رنگی رو دید که بی‌صدا و بدونِ اداواطوار، در هوای گرمِ غروب بهاری، به سمتِ زمین حرکت کرد و پایه‌های بلندِ فرودش رو با ظرافت و دقتِ رقصِ بالهٔ قطعات ماشینی باز کرد.

سفینه به‌آرومی بر زمین نشست و همون صدای خفیفی هم که ازش درمی‌اومد در سکوتِ عصر گم شد.

یه سکو باز شد.

نور از داخلِ سفینه بیرون زد.

شبحِ هیکلی بلندقامت مقابل درِ خروجی ظاهر شد. از سکو پایین اومد و جلوِ آرتور ایستاد..

معرفی نویسنده
عکس داگلاس آدامز
داگلاس آدامز

عنوان کتاب «راهنمای سفر به کهکشان» ترکیب عجیبی است که انتخاب آن به‌عنوان اسم کتاب خبر از حضور یک ذهن خلاق و استثنائی در جایگاه نویسنده دارد. داگلاس آدامز نویسنده‌ی غیرمعمولیِ این کتاب غیرمعمولی است که با این‌که هرگز درباره‌ی ارزش‌های خود به‌عنوان یک نویسنده و طنزپرداز مطمئن نبود و -طبق گفته‌ی اطرافیانش- از نویسندگی لذت چندانی نمی‌برد، اما برخی از جالب‌ترین و به‌یاد‌ماندنی‌ترین لحظات کمدی در ژانر «علمی-تخیلی» را از خود به یادگار گذاشته است، تا جایی که امروزه طرفدارانش آثار کمدی را به دو دسته‌ی «کمدی» و «کمدی به سبک آدامز» تقسیم می‌کنند. در ادامه با زندگینامه داگلاس آدامز و آثار او بیشتر آشنا می‌شویم.

غول مدفون
کازوئو ایشی گورو
کشتن شوالیه‌ی دلیر (۱)
هاروکی موراکامی
بی‌سوادی که حساب و کتاب سرش می‌شد
یوناس یوناسون
شطرنج در برابر آینه
ماندانا قهرمانلو
خروج از دورود؛ بخش اول
رابرت جردن
کشتن شوالیه ی دلیر (۲)
هاروکی موراکامی
مادربزرگت رو از اینجا ببر!
دیوید سداریس
از گورب خبری نیست
مجتبی ویسی
بریت ماری اینجا بود
فردریک بکمن
حکایت‌های مریخ
ری برادبری
بارش‌ کلاه‌ مکزیکی (یک رمان ژاپنی)
ریچارد براتیگان
دست از این مسخره بازی بردار، اوستا
مو یان
شوالیه‌ی ناموجود
ایتالو کالوینو
بازگشت شاه (جلد ۳ از ارباب حلقه‌ها)
جی. آر. آر. تالکین
هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)
رضا علیزاده
خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون‌همه ماهی (راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها، جلد چهارم)
داگلاس آدامز
بیشترش چیز خاصی نیست (راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها،جلد پنجم)
داگلاس آدامز
دو برج (جلد ۲ از ارباب حلقه‌ها)
جی. آر. آر. تالکین
راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها
داگلاس آدامز
رستوران آخر جهان
داگلاس آدامز

نظرات کاربران

Dentist
۱۳۹۸/۰۳/۰۵

سومین جلد از مجموعه پنج جلدی «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها». مجموعه‌ی فانتزی و پست مدرنی که در اون داگلاس آدامز با بیان طنز به زندگی، جهان، سیاست، آدم‌ها و همه چیز طعنه میزنه. کتابی که تک تک کلمات و عباراتش

- بیشتر
Mohammad
۱۴۰۱/۰۶/۲۳

(۶-۲۴-[۱۳۴]) جلد سوم هم داستان جذابی داره، هر چند به زیبایی جلد اول و دوم نیست؛ به عقیده ی من داستان در قسمت های قبل منسجم تر و هدفمندتر پیش میرفت، نقش هر کاراکتر مشخص بود و در جای درستش قرار

- بیشتر
amirreza🎭
۱۳۹۹/۰۲/۰۲

کتاب زندگی،جهان و همه چیز جلد سوم مجموعه راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها.کتاب از ادامه جلد دو در کره زمین ماقبل تاریخ شروع میشه و پیش میره.به نظر من جلد سوم نسبت به جلد اول و دوم مقداری افت

- بیشتر
مینا
۱۳۹۹/۰۲/۲۷

در این کتاب دغدغه های بشر با وقایع عجیب و غریب و گاهی با دستگاه تله پورت(!) به هم ارتباط پیدا می کنند. و نویسنده، جهانی رو به ما نشان میده که با وجود گستردگی اش، برای ماروین، با این همه

- بیشتر
امیرعباس قادری
۱۳۹۹/۰۷/۰۱

یه کم سمی تر از اون بود ک الان چیزی بگم. اما اولین بار توی الیس در سرزمین عجایب چنین مدل شر و ور گویی ای دیدم. اونجا دائم میگفتی‌ این مشکل منه ک نمیفهممتون. ولی اینجا حتی فکر نمیکردی ک نمیفهمیشون،

- بیشتر
ر.د.ب
۱۳۹۹/۰۱/۰۵

مثل بقیه قسمت های این مجموعه، عالی بود. ترجمه خیلی خوب بود.

وحید
۱۳۹۸/۰۶/۱۰

دو جلد قبلی رو بیشتر دوست داشتم. اگرچه اینم خوب بود.

🌸✨мєℓσ∂у
۱۳۹۹/۰۳/۰۹

کتاب خیلی خوبی بود✨ من خیلی حس طنز نویسنده رو دوست داشتم بعضی جاهاشو ممکنه گیج بشی ولی اگه یه بار دیگه بخونیش میفهمی چی به چیه⁦☺️⁩ حتما این کتابو بخونید چون واقعا عالیه ممنون از نویسنده و مترجم و همینطور طاقچه عزیز به

- بیشتر
hmk2086
۱۴۰۱/۰۸/۲۸

این کتاب بدترین کتاب داگلاس آدامز ولی چون این جلد سوم و دو جلد دیگه هست باید اینو بخونی توی این کتاب طنز ضعیف تر و جذابیت ضعیف تری رو میبینیم

مامان زیبا
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

سومی خیلی دوست نداشتم ولی آرش سرکوهی خیلی خوبه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۶)
«خیلی حس بدیه که کاری از دست آدم برنمی‌آد.»
-Dny.͜.
«آدم نباید سعی کنه ریاضی رو بفهمه. فقط من رو نگران می‌کنه.
-Dny.͜.
وقتی که این کهکشان به وجود اومده، تمدن‌های بسیاری ظهور و سقوط کرده‌ند، ظهور و سقوط کرده‌ند، اون‌قدر ظهور و سقوط کرده‌ند که خیلی وسوسه‌انگیزه که فکر کنیم که زندگی در کهکشان، (اولاً) یه چیزیه شبیه دریازدگی، فضازدگی، زمان‌زدگی، تاریخ‌زدگی و امثالهم، و (دوماً) چیزیه احمقانه.
رها
«برای من افتخاره که برای شما باز بشم و...» «خفه‌خون بگیر.» «... و بعد بسته بشم و بدونم که کارم رو به‌خوبی انجام داده‌م.» «گفتم ببند اون دهن صاحب‌مُرده رو.»
-Dny.͜.
ما در برابر آدم‌هایی که دیوونه‌وار و باشور دنبال یه ایده هستند هیچ شانسی نداریم. اون‌ها برای یه چیزهایی اهمیت قایلند. ما نه. برای همین اون‌ها همیشه برنده‌اند.
-Dny.͜.
ما در برابر آدم‌هایی که دیوونه‌وار و باشور دنبال یه ایده هستند هیچ شانسی نداریم. اون‌ها برای یه چیزهایی اهمیت قایلند. ما نه. برای همین اون‌ها همیشه برنده‌اند.
رها
«نه. اما یه لیوان برای خودت بریز و ماجراش رو برام تعریف کن.»
رها
می‌گن که زمان بدترین جا برای گم شدنه.
mahii
می‌گن که زمان بدترین جا برای گم شدنه.
وحید
کتاب زندگی، جهان و همه‌چیز اولین‌بار در انگلستان منتشر شد. به هنگام انتشار کتاب در امریکا ناشر امریکایی واژهٔ fuck (در ترجمهٔ فارسی: شِت) را، که در پاراگراف‌های قبل آمده، غیرقابل‌چاپ ارزیابی کرد و خواهان حذف آن شد. آدامز اما به حذف یا تغییر این کلمه (از fuck به بلژیک) بسنده نکرد و برای به طنز کشیدن سانسور در ایالات متحده چند پاراگراف به متن اضافه کرد که فقط در نسخهٔ چاپ امریکا موجود است. من هم متن اصلی با واژهٔ شِت و هم پاراگراف‌ها با واژهٔ بلژیک را ترجمه کرده‌ام. نسخهٔ چاپ امریکا برای تفکیک دو نسخه در پیوست کتاب آمده است. ـ م.
arash

حجم

۲۲۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

حجم

۲۲۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان